Bekijk volle/desktop versie : Waals gezin verwelkomt 28e kindje



19-11-2008, 13:31
De 50-jarige Serge Reignier uit Marcinelle (Charleroi) is op 12 november voor de 28ste keer papa geworden. Dat meldt Le Soir magazine, dat spreekt van een Belgisch record.

Drie vrouwen
Als het van Reignier zelf afhangt, is de kleine Charlotte niet zijn laatste kind. Hij wil niet stoppen voor hij 30 kinderen heeft. De man heeft drie vrouwen, van wie er twee zussen van elkaar zijn. Het oudste kind in het gezin Reignier is vandaag 23 jaar oud.

Serge ontvangt maandelijks een werkloosheidsuitkering van 1.000 euro en 5.000 euro kinderbijslag en uitkeringen.

Profiteren van systeem
Het gezin eet dagelijks 6 tot 7 broden, minstens 10 kg aardappelen en 7 tot 8 blikken groenten. Daarnaast draaien er dagelijks 8 machines wasgoed.

"Ik weet wel dat men zegt dat ik profiteer van het systeem. Ik krijg via internet vaak verwijten omdat ik met drie vrouwen samenleef en zoveel kinderen heb. Maar zij die kritiek hebben zijn gewoon jaloers. Men vergeet daarbij vaak dat ik als jongeling hard gewerkt heb, vanaf mijn 15 jaar", aldus nog Reignier. (belga/ka)




bron, http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/493348/2008/11/19/Waals-gezin-verwelkomt-28e-kindje.dhtml

19-11-2008, 13:36


Ik zou wel eens wilen weten hoe het zit met de wettelijke status van de kinderen. En de hersens van de drie vrouwen zou ik ook maar eens laten nakijken.