Bekijk volle/desktop versie : Studeren en trouwen



Pagina's : [1] 2

18-10-2002, 16:12
Hoi dames en heren,

Voor de dames en heren die nog studeren en gaan trouwen of getrouwd zijn heb ik een vraagje?

Ik zelf ga eind mei incha allah trouwen. Alleen studeer ik nog. Ikzelf zit nog te twijfelen of het wel verstandig is, omdat ik bang ben dat het te zwaar is.

Wat is jullie mening hierover en als je ervaring daarmee heb, vertel eens wat daarover, als je wil natuurlijk.

Vifitje

19-10-2002, 19:07


Is er niemand die zelf getrouwd is toen hij nog studeerde, of kent die het heeft meegemaakt?

Groetjes,
Vifitje

19-10-2002, 19:14

Citaat:
Origineel gepost door Vifitje
Hoi dames en heren,

Voor de dames en heren die nog studeren en gaan trouwen of getrouwd zijn heb ik een vraagje?

Ik zelf ga eind mei incha allah trouwen. Alleen studeer ik nog. Ikzelf zit nog te twijfelen of het wel verstandig is, omdat ik bang ben dat het te zwaar is.

Wat is jullie mening hierover en als je ervaring daarmee heb, vertel eens wat daarover, als je wil natuurlijk.

Vifitje
sorry hoor maar je gaat zakken als een bak steen.liefde en studeren gaan niet samen

19-10-2002, 19:17
Ja, het is inderdaad wel moeilijker. Dat heb ik zeker gemerkt. Maar of ik ga zakken, ik hoop het niet, incha allah.

Vifitje

19-10-2002, 19:40


Wat ik persoonlijk zie in de praktijk is dat de studerende dames meestal afhaken, bijvoorbeeld doordat ze zwanger raken e.d., maar goed je moet zelf beslissen.

19-10-2002, 20:44
misschien is het zwaar, maar als je sterk genoeg ben gaat het je zeker lukken denk ik insha Allah.
t moet zeker kunnen. er zijn er genoeg die je met succes zijn voor gegaan!
wat je ook kiest, succes dr mee!

19-10-2002, 20:47
He bedankt Moidiana,

Het zal inderdaad zwaar zijn, maar als je ervoor gaat moet het incha allah wel lukken

19-10-2002, 23:36
Salaam vifitje,

Ik ben heel blij voor je dat je gaat trouwen inchaalah. Als je op zoek bent naar iemand die je eten, decoratie en serveersters regelt hoor ik je ibtissam_555@hotmail.com of 0616016586.

Maar nu even je vraag beantwoorden:

Als je man erachter staat lukt het meestal wel, het is echt de steun die je van je echtgenoot krijgt.
Zie het niet als school maar als je baan.
Begin zo ie zo een maand voor je huwelijk met de pil zodat je niet gelijk zwanger wordt.

Beslama vifitje
H

19-10-2002, 23:40
He bedankt ibtissam,

Ik zal eraan denken.

gelukkig heb ik wel steun van mijn man. En inderdaad ik kan het ook wel zien als een soort baan, want ik loop volgend jaar stage. En dan ben ik incha allah klaar.

Vifitje

20-10-2002, 14:39
Salaam

Ik kan je garanderen dat het best lukt de combinatie van studeren en trouwen. Heb het namelijk zelf ook gedaan en ik moet je zeggen dat het zeer goed meeviel. Toen ik ging trouwen zat ik in mijn 1ste jaar ( ik moest er nog 3 doen).

Het viel eigenlijk beter mee dan toen ik thuis woonde je weet als je jongere broers en zussen hebt is het pas moeilijk om rustig te studeren.
Dus toen ik trouwde was het zeer rustig in huis.

In mijn laatste jaar kwam erbij dat ik zwanger was maar ik heb mijn studies toch afgemaakt en eerlijk gezegd was ik er ook in het begin bang voor maar mijn echtgenoot stond volledig achter mij heb hem ook in het begin duidelijk gemaakt dat ik mijn studies wou afmaken en hij had er begrip voor.

Ik hoop dat je een beetje een antwoord op je vraag hebt gevonden.
Veel succes nog met je studies en een heel gelukkig huwelijk toegewenst.

Groetjes

21-06-2005, 12:27
Zooo. Ik zit precies met het zelfde probleem. Maar mijn aanstaande manneke heeft er begrip voor dat hij me zal steunen in goede en slechte tijden. Hij stelde zelfs voor om mij te over horen als t moet. Haha Maar ik heb precies nog 6 jaar te gaan! Dan heb k mijn mhbo diploma insallah behaald! En ik wil over 2.5 jaar gaan trouwen!

21-06-2005, 12:30
meknesia, deze topic is van 2002

21-06-2005, 12:31


ben benieuwd hoe t nu met vifitje is.....

22-06-2005, 22:14
Hoe zit het met de mannen, wat is jullie ervaring hierin???

22-06-2005, 22:22
hahahahha serenity, walah hila
allah oe a3lem, hopelijk heeft ze nu gewoon een tentamenweek zoals alle die nu studeren!

Kusjes

Pagina's : [1] 2