Bekijk volle/desktop versie : Stelling: Marokkanen en Turken.



Pagina's : [1] 2 3 4

19-11-2008, 10:01
Stelling: Turken gunnen elkaar meer dan Marokkanen?

[Ik vind zelf dat Turken elkaar meer gunnen. Ook wensen ze alleen maar goeds voor hun landgenoten.

Voorbeeldje: Ik zie zelf nooit een Turk bij een Marokkaanse slager, maar Marokkanen integendeel, die wachten urenlang voor wat vlees, geslacht door een Turk.

Daarnaast werken Turken altijd samen. Als ze bijv. een grote restaurant openen, dan is het daadwerkelijk ook een restaurant die opgebouwd is door de hele familie. Geen werknemers die zij niet kennen etc.]

Wat denken jullie?

19-11-2008, 10:06


ik ben het met je eens. ik merk het zelf ook in mijn omgeving. ook als ze helemaal geen familie van elkaar zijn, nodigen ze elkaar vaak uit.

19-11-2008, 10:08

Citaat door elle_femme:
ik ben het met je eens. ik merk het zelf ook in mijn omgeving. ook als ze helemaal geen familie van elkaar zijn, nodigen ze elkaar vaak uit.


Precies.
Turken gaan alleen met elkaar om en als ze wat doen, doen ze het samen.

Ik ken een Turkse familie hier in Nijmegen, ze begonnen met een kleine doner-zaak en hebben nu zelfs een eigen 'Turkse Ikea', .

19-11-2008, 10:10
Ik merk dat juist helemaal niet!

19-11-2008, 10:11



Citaat door mokergirl_4ever:
Ik merk dat juist helemaal niet!


Dat kan.

Je hebt zelfs Marokkanen die Marokkaanse bakkerijen, slagers boycotten omdat ze 200 gram minder hebben gekregen, .

Turken zijn harde werkers. Marokkanen kunnen veel van hun leren op dat gebied.

19-11-2008, 10:12
Deels eens...

Als er bijv. geen Marokkaanse slager in de buurt is, dan ga je naar de turk, een logische zet.

19-11-2008, 10:13

Citaat door MOisBACK:
Dat kan.

Je hebt zelfs Marokkanen die Marokkaanse bakkerijen, slagers boycotten omdat ze 200 gram minder hebben gekregen, .

Turken zijn harde werkers. Marokkanen kunnen veel van hun leren op dat gebied.

Bij Turken is dat hetzelfde verhaal!
Alleen als Marokkaan let je daar niet zoveel op!

19-11-2008, 10:14

Citaat door 3ir_ana:
Deels eens...

Als er bijv. geen Marokkaanse slager in de buurt is, dan ga je naar de turk, een logische zet.


.. en als je in Zeeland woont ga je gezellig naar de Nederlander voor wat beenham.

19-11-2008, 10:15

Citaat door MOisBACK:
.. en als je in Zeeland woont ga je gezellig naar de Nederlander voor wat beenham.




Oh gut wat zijn we grappig...

19-11-2008, 10:16

Citaat door mokergirl_4ever:
Bij Turken is dat hetzelfde verhaal!
Alleen als Marokkaan let je daar niet zoveel op!


Ik let er niet op. Het is opmerkelijk.

19-11-2008, 10:16

Citaat door 3ir_ana:
Oh gut wat zijn we grappig...


Waar je een Turk hebt, heb je een Marokkaan.

19-11-2008, 10:17

Citaat door NemesisII:
Ze praten iig niet zo slecht over elkaar! Als marokkaanse vrouwen over de mannen en de mannen over de vrouwen....


Kan, maar daar hebben we het nu niet over.
Dat heb je bij iedereen.

19-11-2008, 10:18



Citaat door MOisBACK:
Waar je een Turk hebt, heb je een Marokkaan.




Vice versa

19-11-2008, 10:21

Citaat door MOisBACK:
Ik let er niet op. Het is opmerkelijk.

In jouw stad dan maar!

3ir_ana heeft gelijk,, als er bij mij geen Marokkaanse slager is,, maar wel een Turkse,, ga ik daarheen!
Waarom zal ik perse naar een Marokkaan moeten!
En andersom is dat ook zo,, Een Turk gaat ook naar Een Marokkaanse slager, als er geen Turkse in de buurt is! Is vanzelfsprekend!

19-11-2008, 10:24

Citaat door 3ir_ana:
Vice versa


Dus je opmerking is een beetje dubbel, een beetje.

Pagina's : [1] 2 3 4