Bekijk volle/desktop versie : gebruik van de pil, mag dat



18-10-2002, 14:45
Gegroet moslimbroeders en zusters,

Ik had een vraagje? Ik ga binnenkort trouwen en nu hoorde ik dat het slikken van de pil haram is.

Weet iemand van jullie misschien of dit zo is en of er voorwaarden zijn waaronder je het wel mag gebruiken?

Ik zou graag je antwoord onderbouwd zien met stukken uit koran of hadith>

Alvast bedankt

Vifitje

18-10-2002, 19:22


int algemeen is de pil haram ja want je kunt er kanker van krijgen lahyahfed

18-10-2002, 20:36
In de naam van Allah de Barmhartige de genadevolle

De boodschapper van Allah heeft gezegd: "Trouw met de vrouw die kinderen krijgt en die aardig is..." (Nasa'oe 3175). Het is niet toegestaan om te stoppen met kinderen baren als men daartoe in staat is. Het doel in het huwelijk is het krijgen van kinderen, maar natuurlijk zijn er daarnaast andere zaken die men aanzetten tot een huwelijk. Wanneer men deze basis c.q. fundament (de boven genoemde hadith) niet toepast dan betekent dit dat men tegen deze hadith in handelt.

De vrouw is de bron van kinderen, waaruit grote geleerden zijn geboren, profeten, boodschappers en vrome mensen. Stop niet met het baren van kinderen, misschien dat Allah de Verhevene uit uw buik geleerden voort zal brengen.

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

18-10-2002, 20:37
Het gebruik van voorbehoedsmiddelen is verbonden aan de wensen van de partners, De pil bijvoorbeeld is niet toegestaan in de islam omdat het dezelfde werking heeft als Abortus..etc. Voor dat men een condoom gaat gebruiken dient hij dat met zijn vrouw te overleggen, pas na acceptatie van de vrouw heeft de man de mogelijkheid om een condoom te gebruiken

19-10-2002, 00:02


dus een condoom mag wel maar dat is toch ook kindermoord alleen komt het je baarmoeder niet in maar gewoon in die rubber,

19-10-2002, 04:38
een condoom gebruiken bij je eigen vrouw ?? je voelt dan niks meer !
je kan net zo goed gaan r.ukken !

19-10-2002, 05:02

Citaat:
Origineel gepost door doc25
een condoom gebruiken bij je eigen vrouw ?? je voelt dan niks meer !
je kan net zo goed gaan r.ukken !
xxxxxx IS OOK HARAM...

19-10-2002, 08:48

Citaat:
Origineel gepost door tawbah muslima
dus een condoom mag wel maar dat is toch ook kindermoord alleen komt het je baarmoeder niet in maar gewoon in die rubber,
As Salaam Aleikoem

Wat een vrouwen lichaam inkomt, mag je dus niet beinvloeden door bv de pil.
Het moment dat sperma de baarmoeder bereikt is alles aan ALLAH niet aan de mens. Een condoom houdt tegen en is het gescheiden van elkaar op die manier moet je proberen te denken

Liefs

Wa Aleikoem as Salaam

19-10-2002, 14:13

Citaat:
Origineel gepost door Mustapha AA
salaam,
ik zal het voor je opzoeken!! Ik heb een boek waar al dat soort dingen instaan, insha allah staat het er maandag
thaaaaaaaaaaaaaaankkkkkkkkkkkksssssss broooooooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwwww

19-10-2002, 14:17

Citaat:
Origineel gepost door doc25
een condoom gebruiken bij je eigen vrouw ?? je voelt dan niks meer !
je kan net zo goed gaan r.ukken !
Vraag: Asalamoe alleikoem warahmatoe allahie wabarakatohoe, Mijn vraag luidt als volgt. Door de vele rampspoeden waar wij aan blootgesteld zijn, is sex een groot probleem voor jongeren. Mag men zich masturberen om de seksuele lusten te dempen? Dank u


Antwoord:

Bismillahi Rahmmani Rahiem

En laat degenen, die geen mogelijkheid tot trouwen vinden, zich kuis houden totdat Allah hen uit Zijn overvloed verrijkt (24:33).

Hayaa is een combinatie van schaamte en verlegenheid. Hayaa is een eigenschap die een persoon in staat stelt om juist te handelen, aangenaam te zijn in de omgang, om zich verre te houden van wat slecht en schadelijk is. Iemand die deze eigenschap bezit zal geen slaaf zijn van lusten en begeerten en zal zich niet willen bezighouden met zaken die zijn geloof op de een of andere manier zullen schaden. Als men zich niet meer schaamt tegenover zichzelf en tegenover zijn medemens hoe zal zijn schaamte dan zijn tegenover Zijn schepper.

Veel jongeren houden zich wel aan de regel geen sex voor het huwelijk maar zoeken naar een andere oplossing om hun lusten toch op de een of andere manier te bevredigen. We spreken hier dan over masturbatie. In de islam is masturberen haram (verboden) en moet vermeden worden. Allah geeft in de Qor-aan aan hoe men zijn lusten mag bevredigen :

En degenen die hun kuisheid bewaken, Behalve tegenover hun echtgenotes en hun slavinnen, dan worden zij niet verweten. Maar wie meer dan dat wensen: zij zijn degenen die de overtreders zijn. (23:5-6-7)

Abdullaah ibn Mas'ood ra heeft gezegd dat de profeet eens zei :"O jongeren, diegenen van jullie die in staat is om te trouwen, moet trouwen. En wie daar niet in staat is moet gaan vasten..." Uit de hadith kunnen we halen dat degenen die niet kunnen trouwen het beste kunnen vasten om hun lusten te kunnen onderdrukken. Masturbatie is een manier om je seksuele gevoelens te kunnen bevredigen zonder dat je omgang hebt met een man of vrouw. Masturbatie kan toch vele gevolgen hebben ook al lijkt het niet zo. De gevolgen kunnen lichaamlijk en geestelijk zijn.

Sjeikh Bin Baaz Moge Allah's barmhartigheid op zijn ziel dalen heeft het volgende gezegd hierover: "de geheimelijk gewoonte (al 3aadah assierieyya) is het bereiken van erectie door middel van de hand wat niet toegestaan is en een schadelijk werking op de mens groot is. Het is een zonde en onrecht tegenover het lichaam. Er is geneeskundig vastgesteld dat masturbatie vele ziekten veroorzaakt die blijvend zijn. We zullen een aantal van die ziektes opnoemen. De scherpheid van het gezichsvermogen worden verminderd. Tevens veroorzaakt het zwakheid op de zenuwenstelsel, de geslachtsdelen groeien niet goed, een aandoening in de teelballen waarbij de man heel snel een erectie kan krijgen en de onderste deel aan de wervelkolom verzwakt waardoor men regelmatig rugpijn krijgt tevens worden het sperma (maniey) van dik en troebel naar doorzichtige zwakke water waar de spermacellen ontbreken Dit beinvloed het nageslacht, waarbij de kinderen zwak en dunnetjes worden geboren en zo blijven, de hersenen kunnen zo beinvloed worden wat als gevolg heeft dat het denkvermogen vermindert."

Wat het geloof betreft het kan je imaan verzwakken. Masturbatie kan leiden naar nog meer haram. Het kan bijvoorbeeld leiden naar zina, men zou nieuwsgieriger kunnen worden en naar verboden films of foto's kijken waar obscene beelden getoond worden die nog meer leiden naar zina. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat men een gebed mist omdat ie ghoesl (grote wassing) moet verrichten en daardoor elke keer lui van wordt.

Zoals de profeet gezegd heeft ligt de oplossing in een huwelijk en in het vasten. Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand niet de mogelijkheden heeft om te trouwen en het vasten degelijk zwaar vind. Als we ons bezig houden met ibaada (aanbidding) zal men afleiding kunnen vinden inshaa Allah. Voordat men gaat slapen kan men wat Qor-aan gaan lezen en doua's (smeekbedes) doen en zoals de profeet aanbevolen heeft op de rechterzijde te slapen.

We kunnen weer eens wijsheid halen uit het verbod van Allah swt, Hij heeft masturbatie voor ons verboden omdat het gevolgen heeft voor ons. Allah swt wilt met Zijn Barmhartigheid niets anders doen dan ons die gevolgen besparen.

Als je je niet schaamt tegenover Allah en zonder enige schaamte zondes durft te begaan en de regels van de ethiek te schenden dan mis je zeker elke basis voor een goede relatie tot Allah. Gevoel voor schaamte tegen overjezelf is zo verdwenen doordat je makkelijker omgaat met het begaan van zondes.

De profeet heeft wel eens gezegd: "Schaamte is een onderdeel van het geloof en de plaats van het geloof is in het paradijs. En schaamteloosheid is onderdeel van grofheid en de plaats van grofheid is in de hel." (Ahmad en Tirmidzi) Allah weet het het beste

19-10-2002, 14:18

Citaat:
Origineel gepost door Mustapha AA
salaam,
ik zal het voor je opzoeken!! Ik heb een boek waar al dat soort dingen instaan, insha allah staat het er maandag
Vraag: Salamoe aleikoem warahmatullahi wabarakatoeh, Beste imaam, ik heb gelezen dat het gebruik van condooms is toegestaan, maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik wil u daarom vragen of u hier iets meer van weet?

Antwoord:

Wa alaikoem Assalam warhamatoe Allah

Het gebruik van een condoom is toegestaan mits de echtgenote daar geen bezwaar tegen heeft. Een condoom heeft geen schadelijke effecten op het lichaam en is bedoelt alleen om zwangerschap te vermijden.

Een condoom neemt als het ware de plek in van coïtus interruptus ('azl), en dit laatste was een bekend verschijnsel onder Sahaba. Toen de Profeet hiervan hoorde verbood hij dit niet.

En Allah en Zijn boodschapper weten het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

19-10-2002, 19:19
He bedankt voor alle reacties,

Dus voorzover uit jullie berichtjes blijkt is de pil haram.

Maar stel dat ik wel kindjes wil. Alleen op dit moment niet, omdat ik eerst een goede toekomst wil bouwen, zodat ik mijn kindjes kan geven wat hun hart begeert. En ze beter kan opvoeden.

Vifitje

Musthafa AA, ik zal op je antwoord wachten. Alvast bedankt.

19-10-2002, 21:22


Vraag: Ik had 4 vragen waarbij ik wel een vermoeden heb wat het antwoord is, maar het niet zeker weet. Ik hoop niet dat ze te obsceen overkomen. 1) Mogen in het huwelijk voorbehoedsmiddelen worden gebruikt, met name de condoom. 2) Mag er tijdens de zwangerschap van de vrouw geslachtsgemeenschap plaatsvinden? 3) Mag er ook sprake zijn van voorspel? 4) Mag er geslachtsgemeenschap plaatsvinden zonder de bedoeling van voortplanting, m.a.w voor de lol?

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Beste broeder
Het gebruik van voorbehoedsmiddelen is verbonden aan de wensen van de partners, De pil bijvoorbeeld is niet toegestaan in de islam omdat het dezelfde werking heeft als Abortus..etc. Voor dat men een condoom gaat gebruiken dient hij dat met zijn vrouw te overleggen, pas na acceptatie van de vrouw heeft de man de mogelijkheid om een condoom te gebruiken.
Tijdens de eerste maanden van het zwangerschap is geslachtsgemeenschap toegestaan, maar zoals u weet vind de ontwikkeling van de Embryo in de baarmoeder van de vrouw. Na het opzwelling van de buik van de moeder is geslachtsgemeenschap moeilijk. Veroorzaakt het geslachtsgemeenschap geen pijn aan de vrouw en geen schade aan de Embryo dan is het toegestaan.
Vriendelijkheid jegens je vrouw wanneer je tot haar wenst te komen. Het is aan te bevelen dat wanneer een man zijn vrouw benadert, haar vriendelijkheid te tonen, zoals haar iets te drinken aanbieden, enz. In de de hadith overgeleverd door Asma bint Yazid ibn as-sakan die zei: "Ik verfraaide Aisha voor de boodschapper (Allah’s vrede en genade zij met hem), riep hem daarna te komen om haar ongesluierd te zien. Hij kwam, zat naast haar en bracht een grote beker melk waaruit hij dronk. Daarna bood hij het aan Aisha aan. Maar zij liet haar hoofd zakken en voelde zich verlegen. Ik berispte haar en zei tegen haar : ‘neem van de hand van de profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem)’ Ze nam het vervolgens en dronk wat. Toen zei de profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem) tegen haar: ‘geef wat aan jouw metgezellin. ’Op dat moment zei ik; ‘o boodschapper van Allah, neem het liever zelf en drink, en geef het dan uit jouw hand aan mij.’ Hij nam het, dronk wat en bood het toen aan mij aan. Ik ging zitten en zette het op mijn knieën. Toen begon ik het rond te draaien en volgde en volgde het met mijn lippen teneinde de plek te raken van waar de profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem) had gedronken. Daarna zei de profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem) over sommige vrouwen die daar met mij waren : ‘geef hen wat’ Maar zij zeiden: ‘Wij willen niet (hebben er geen trek in). De profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem) zei: ‘combineer geen honger met jokken.’ (Ahmad en Al-hoemaidi)
Een moslim wordt beloont voor zijn daden mits zijn intentie goed en zuiver is, zelfs wanneer hij/zij geslachtsgemeenschap hebben. Allah de Verhevene heeft de mensheid geschapen met verschillende levensbehoeftes, seks behoort tot deze behoeften die op een nette zuivere manier bevredigd moet worden. Het is niet van belang om een beperkte doel in het achterhoofd te hebben, men kan zijn lusten op ieder manier dat hij wenst bevredigen. (om meer over dit onderwerp te weten te komen, lees het artikels De etiquette van het huwelijk onder de menubalk Artikels - nieuwe Artikels). Natuurlijk is voortplanting een doel die ieder stel wil realiseren met Allah's hulp en lotbestemming.
En Allah en zijn profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.

Hopend hiermee uw vragen duidelijk te hebben beantwoord

19-10-2002, 21:28
Bedankt Tawbah Muslima,

Het is al een stuk duidelijker. Eigenlijk wist ik het antwoord al, maar wilde toch meer stukken uit koran en hadith hebben.

19-10-2002, 21:29

Citaat:
Origineel gepost door Vifitje
Bedankt Tawbah Muslima,

Het is al een stuk duidelijker. Eigenlijk wist ik het antwoord al, maar wilde toch meer stukken uit koran en hadith hebben.
graag gdaan lieve schat