Bekijk volle/desktop versie : wie heeft er nou gelijk



Pagina's : [1] 2

18-11-2008, 13:20
ik kan de laatste tijd niet meer met mijn moeder overweg. altijd al geweest eigenlijk. wat ik wel jammer vind als ik andere zie hoe ze met hun moeders overweg gaan.
ik zal ff vertellen hoe het zit.

ik heb een zus die op haar 18 uit huis is weg gelopen door met slechte vrienden is omgegaan. lmohim mijn vader was razend en ze kwam dus niet terug naar huis. later hoorde we dat ze een h... was en hadden zelfs ook bewijs. ze ontkende het altijd. kwm in de schulden ze had niet eens een app. want ze huurde gewoon een klein kamertje lijkt wel ene studenten huis en heel vies dat het eruit zag. en zo leefde ze, mijn ouders hadden heel veel problemen konden niet met elkaar samen overweg maar bleven bij elkaar omdat de rest nog jong was.

op een gegeven moment wou mijn moeder niet meer zo leven en wou scheiden mijn vader accept dat niet en wou dus niet. hij had suikerziekte en moest dus gezond eten. omdat mijn moeder dus nooite kookte, ja ik kan het nog goed weten kwam ik uit school moest ik nog gaan koken omdat er niks eten valt. en zo jaar in jaar uit. mijn vader begon allemaal vettige dingen te eten omdat dat makkelijk te bereiden is. later had ie ook hart problemen. hij sloeg me moeder ook niet slaan maar meer dreigen. en di ezus van me die zei iedere keer tegen me moeder bel de politie totdat ze haar had overgehaald en het indd heeft gedaan. mijn vader kreeg een waarschuwing van de volgende keer moet je het huis uit. toen heeft hij dat nog een keer gedaan. toen moest mijn moeder van mijn zus weer de politie bellen. ze kwamen in de nacht en stuurde mijn vader weg. hij ging toen naar mijn andere zus die getrouwd was en een app had. daar woonde hij dus tijdelijk.
mijn moeder lokte het soms zelf uit wand als er iets was dan kon zij het probleem 1000x erger maken en wel 10 uur erover praten.
echt iedere dag was er wel ruzie of ze praatte een tijdje niet met elkaar.

mijn vader heeft dus jaartje ofzo bij mijn zus gewoond. toen heeft mijn moeder tegen mijn andere zus die weggelopen was kom thuis wonen hij is er niet dus je kan nergens bang voor zijn. en dan kan je hier werken en je hoeft geen huur te betalen. maar dat wou ze niet wand zij was dus een h... en die moest naar haar afspraken gaan of dat hun haar toe komen. en dat kan niet als ze bij me moeder woont. en we hebben dit aan mijn moeder verteld en nog wilt ze het niet geloven dat ze dat doet. 1000x heeft ze een jongen aan mijn moeder voorgesteld van kijk dit is mijn vriendje wat ik nooit zou durven. ze wilt heel graag trouwen maar iedere keer loopt het mis bij haar. wand zij is zo iemand die geen geduld heeft en niet fatsoenlijk kan communiceren of praten. iedere keer loopt het uit bij haar gescheld.. er zijn dus enkele bij ons thuis gekomen met hun ouders. en na die bezoek hebben we niets meer van die mensen gehoord ja vind je het gek zou ik zeggen.
en nu iedere keer als ik of mijn zus wat over haar zeggen tegen mijn moeder dan gaat ze haat verdedingen totdat het op een ruzie uit loopt. iedere keer zegt ze dat wij op ons vader lijken terwijl ik en mijn zus voor niemand zijn. mijn vader zat soms fout maar zij ook. en zij wilt dus dat we haar altijd gelijk geven. anders moet zij ons niet.
mijn vader was opgenomen in een zorg tehuis en was dement aan het worden. paar keer dat ze op bezoek is geweest en die andere zus al helemaal nooit. later bleek hij een onsteking te hebben en omdat je suikerziekte hebt geneest dat niet makkelijk en daardoor was hij dus vorig jaar overleden.
er kwamen dus mensen bij ons thuis om te conduleren. komt mijn die zus van mij aanzetten met makup op haar gezicht. mijn andere zus die zegt heel zachtjes waarom heb jemakup op. schreeuwt ze gelijk tegen van wat gaat jou dat aan. en nu hebben we zo iets van met haar valt niet te praten.

nu heeft ze nog steeds geen werk terwijl ze nu 28jaar is en nog nooit gewerkt heeft. is afgelopen half jaar getrouwd en er zijn nu al problemen dat hij haar slaat en heeft ze hem aangegeven. en nog zijn ze bij elkaar. toen heb ik tegen me moeder gezegd zij is ook geen lieverdje zij valt hem lastig met telefoontjes van waar zit je ja jij gaat vreems he en dat 100x per dag ja vind je gek dat ie gek word. ze is zogenaamd getrouwd omdat ik ook getrouwd ben en dat wilt ze niet zij zo jaloers op ons en iedereen. ik ben nu alhamdolilah 2jaar getrouwd en heb een dochtertje van 1.5jaar en nog nooit hebben wij zulke problemen gehad. en dan weeet mijn moeder en die zus ook.
nu hebben ik en mijn andere zus en mijn zusje geld bij elkaar gedaan en het huis van mijn moeder opgeknapt. behang, gordijnen laminaat bankstel. terwijl ik heel veel negatieve dingen hoor van mijn moeder. en terwijl die andere zus dus niks betaald heeft en niet zo vaak komt. of kookt of dingen thuis haalt net als wat wij doen. en nog is mijn moeder voor haar eergister liep ons ruzie uit. omdat ik vroeg waar die h... was en waarom ze niet meer komt. terwijl ik wist dat dat ze problemen hebben en dat had ik niet van haar maar via via.. en dan zegt ze ja het gaat goe ze waren laatst nog hier samen. terwijl ik weet dat ze toen alleen was gekomen en hij al 2maanden niet meer gekomen is. idere keer probeerd ze het goed te praten voor haar en dan zegt je ja jij en die andere zus van me zijn net als mijn vader met andere woorden jullie zijn mijn kinderen niet. toen zei ik van waar bemoei jij je me ik heb het toch over haar niet over jou. neeee jullie moeten niet over haar praten. ik zo nee wij niet maar zij wel over ons.

door dat gestress en geruzie met haar waren mijn vliezen gebroken bij mijn dochtertje en had ze in het vruchtwater gepoept totdat het uit eindelijk een keizersnee was. 1maand terug heb ik een miskraam gehad door dat geruzie. ze heeft mijn man aangeklaagt bij de politie wegens diefstal terwijl ze zelf de sleutels heeft gegeven. en uiteindelijk begon ze de agenten te dreigen. het scheelde een haartje en ze hielden haar daar achter grendel. met mijn man hadden ze verder niets gedaan hij mocht gelijk weg omdat zij gelogen had. we heet me met een mes vroeger achterna gezeten. zij heeft niks thuis mee betaald aan de inrichting.
en al deze dingen is me moeder nog steeds voor haar. nu heb ik tegen me man gezegd dat we l3aid gewoon thuis vieren en niet daar heen gaan. we komen daar niet meer

18-11-2008, 13:28


Oh wat erg, meskienaa.. weetje jij bent lhamdoulah getrouwd en wijzer dan je zus. Je moet gwn sbar hebben met je moeder, als je bij haar komt moet je het amper over die zus van je hebben. Je ziet dat je alleen maar jezelf ermee hebt.

18-11-2008, 13:40
Wat erg voor je....

18-11-2008, 13:46
pff wat een vreselijke situatie. sommige ouders

18-11-2008, 13:50



Citaat door lipiec_ala:
Oh wat erg, meskienaa.. weetje jij bent lhamdoulah getrouwd en wijzer dan je zus. Je moet gwn sbar hebben met je moeder, als je bij haar komt moet je het amper over die zus van je hebben. Je ziet dat je alleen maar jezelf ermee hebt.


klopt dat zei me andere zus ook. maar ik word zo boos dat mijn moeder dat niet wilt geloven.. wallah als ik het was en al die dingen deed dan was ik allang dood.
mijn moeder heeft me vaak uitgescholden en alleen maar omdat het over haar gaat/ging

18-11-2008, 13:54

Citaat door SamLes:
Wat erg voor je....


ik haat die andere zus zo erg. omdat zij weet dat mijn moeder altijd voor haar klaar staat. terwijl zij nooit voor mijn moeder klaar staat. ja alleen met haar onzin praatjes over jongens.

het lijkt wel alsof zij haar in haar macht heeft.
en als wij bij haar komen en mijn andere zus ook die getrouwd is en kinderen heeft. dan is mijn moeder nooit spraakzaam. ze geeft je het gevoel dat wij te lang bij haar zitten. terwijl we opbezoek zijn gekomen.

18-11-2008, 13:57
Lieve meid, wat erg voor je allemaal. Ik zou je adviseren om een paar weken afstand te houden en het niet meer over je zus hebben. Ga daarna heel af en toe op bezoek of bel alleen af en toe. Het is wel je moeder, verbreek het contact niet! Heb sbar Allah ziet alles!

18-11-2008, 13:58
afgelopen week had ik dus die miskraam en ben naar mijn moeder geweest om daar uit terusten ook omdat ik nog een kleintje heb. in plaats van dat ze de kleintje meeneemt als ze naar buiten gaat ofzo zodat ik rust heb. laat ze haar bij me thuis. ze heeft haar nog nooit naar buiten mee genomen in een buggy. het lijkt alsof ze zich schaamt ofzo. lmohim van dat uitrusten was er helaas geen sprake van. er was alleenmaar ruzie en om wie ging het om die h... mijn andere zus was toen gekomen en heeft niks gezegd ze heeft nog tegen me moeder gezegd niks tegen die andere zeggen wand zo komt er nog meer ruzie van.

gister kreeg mijn zus een telefoontje van die h... met een hele preek en gescheld van waarom praten jullie over mij. dus mijn moeder heeft het toch tegen haar gezegd. ze word blij als we ruzie hebben zo lijkt het

18-11-2008, 14:01

Citaat door besma100:
Lieve meid, wat erg voor je allemaal. Ik zou je adviseren om een paar weken afstand te houden en het niet meer over je zus hebben. Ga daarna heel af en toe op bezoek of bel alleen af en toe. Het is wel je moeder, verbreek het contact niet! Heb sbar Allah ziet alles!


dat was ik ook van plan om er een paar maanden niet te komen totdat zij in ziet dat niet alleen die andere haar dochter is. wat ik nog erger vind is dat wij alles doen voor haar en die andere niet. en dan na 1 ruzie vergeet ze alles wat we gedaan hebben. terwil die andere het gewoon met andere mannen deed al een aantal jaren. en drinkt en rookt. en ze wil het gewoon niet inzien. waarom dat begrijpen we nog steeds niet.

mijn man en schoonbroer hebben dat zelfs in de gaten dat ze is veranderd

18-11-2008, 14:02
en dan zegt ze nog nti msgota dyal lwalidin. terwijl ze zelf fout zit

18-11-2008, 14:06
wat erg joh .. heb veel sbar komt goed inschallah, ik zou gewoon geen contact met me zus hebben als ze alleen maar problemen maakt. Ja en je moeder daar moet je de contact niet mee verbreken want het blijft je moeder.
sterkte nog

18-11-2008, 14:10

Citaat door zina_hbiba:
dat was ik ook van plan om er een paar maanden niet te komen totdat zij in ziet dat niet alleen die andere haar dochter is. wat ik nog erger vind is dat wij alles doen voor haar en die andere niet. en dan na 1 ruzie vergeet ze alles wat we gedaan hebben. terwil die andere het gewoon met andere mannen deed al een aantal jaren. en drinkt en rookt. en ze wil het gewoon niet inzien. waarom dat begrijpen we nog steeds niet.

mijn man en schoonbroer hebben dat zelfs in de gaten dat ze is veranderd



Oh je bent dus ook Loempiasaus?

Maar echt erg voor je hoor.
Ik kan begrijpen in welke situatie je zit hoor. Het komt me wel bekend voor.
Niet in directe zin maar in mijn omgeving zie ik het vaak.

Mijn tante bv. zusje van me moeder, komt ook altijd voor haar dochters, de s.l.e.tn op.

18-11-2008, 14:16


we horen een kant van het verhaal. Wij kunnen het niet beoordelen?! Jullie gezin is vanaf het begin al fout bezig zo te lezen. Het begint bij moeder en vader. En door die opvoeding zijn jullie zo vijandig geworden. Concurerende houding tussen zusters.

Vind het heel erg voor jullie allemaal. Insallah komt er een tijd dat het allemaal weer goed gaat en iedereen de beste stappen neemt.

18-11-2008, 15:19

Citaat door SamLes:
Oh je bent dus ook Loempiasaus?

Maar echt erg voor je hoor.
Ik kan begrijpen in welke situatie je zit hoor. Het komt me wel bekend voor.
Niet in directe zin maar in mijn omgeving zie ik het vaak.

Mijn tante bv. zusje van me moeder, komt ook altijd voor haar dochters, de s.l.e.tn op.


nee zat op een account van me zusje die van mij viel opeens weg.

maar in plaats van dat ze voor ons kiest omdat wij allemaal getrouwd zijn en geen slechte dingen doen. kiest zij voor zo'n iemand

18-11-2008, 15:22

Citaat door farida22:
we horen een kant van het verhaal. Wij kunnen het niet beoordelen?! Jullie gezin is vanaf het begin al fout bezig zo te lezen. Het begint bij moeder en vader. En door die opvoeding zijn jullie zo vijandig geworden. Concurerende houding tussen zusters.

Vind het heel erg voor jullie allemaal. Insallah komt er een tijd dat het allemaal weer goed gaat en iedereen de beste stappen neemt.


klopt daar heb je gelijk in maar toen der tijd mijn ouders ruzie hadden. zeiden we dus wie er gelijk had en soms zat mijn vader fout en soms mijn moeder. maar zij wilt dus dat we haar altijd gelijk geven ookal zit ze fout. maar zo zitten ik en mijn zus niet in elkaar. en die andere zus dus wel. die kiest altijd voor haar ookal zit ze fout ze wilt de lieveling uit hangen en ze kon ook niet opschieten met me vader ook omdat ze uit huis is weg gelopen

Pagina's : [1] 2