Bekijk volle/desktop versie : Vogelaar valt Bos aan



Pagina's : [1] 2 3

17-11-2008, 16:59
Vogelaar nam donderdagavond ontslag als minister.

PvdA-leider Wouter Bos en de vorige week afgetreden minister voor Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar denken wel degelijk verschillend over de integratie. Volgens Vogelaar houdt Bos een ,,tobberig verhaal''.

Bos stelde donderdag, na het gedwongen vertrek van Vogelaar, dat er geen verschil zit tussen hun opvattingen over integratie. De oud-bewindsvrouw weerspreekt dat maandag in een opinieartikel in NRC Handelsblad.

,,Met zijn herhaalde oproep om niet te praten over de toon van het integratiedebat, maar over de inhoud, slaat Wouter Bos de plank mis'', aldus Vogelaar. ,,Hij begrijpt niet dat, zolang de elite blijft praten in termen van dé Marokkanen, dé Turken en dé Antillianen, migranten zich moeilijk kunnen identificeren met Nederland.''

Vogelaar nam donderdagavond ontslag als minister nadat de PvdA-top het vertrouwen in haar had opgezegd. Volgens partijleider Wouter Bos had Vogelaar haar gezag verloren en kon ze niet meer functioneren. Vogelaar is het daar niet mee eens.

17-11-2008, 17:24


Het mens had gewoon een communicatieprobleem

17-11-2008, 17:32

Citaat door LaPoekel:
Het mens had gewoon een communicatieprobleem


En buiten dat heel erg gelijk.

17-11-2008, 17:38

Citaat door jakko:
En buiten dat heel erg gelijk.

ag jakko, wie praat er nog over de marokkanen. een enkeling

ik heb dat stukje in de nrc er ff bijgepakt. eigenlijk komt ze naar twee jaar integatiebeleid niet verder dan het voorstellen van een andere toon in het debat

dat is te mager

daarbij, ik heb haar ook gehoord na haar weigering om de antillianen index door te voeren. ze vertelde dat ze rationeel vóór had geargumenteerd, maar dat ze een emotioneel tegen had gekregen en er daarom vanaf zag. ik vind dat er rationeel beslist moet worden en ik was het absoluut oneens met haar overigens ook nog eigengereid optreden

17-11-2008, 18:14


Verschrikkelijk dat mevrouw Vogelaar weg moet. Ze was net zo goed bezig met de wijken. Ik stem dus nooit meer PVDA!!

Wouter bos verneukt die hele partij.

17-11-2008, 18:23

Citaat door mocro-utrecht:
Verschrikkelijk dat mevrouw Vogelaar weg moet. Ze was net zo goed bezig met de wijken. Ik stem dus nooit meer PVDA!!

Wouter bos verneukt die hele partij.

dat is niet vogelaar dat is pvda. daarbij, w. bos heeft haar zowat moeten dwingen het geld bij de woco's te halen

dat is gelukt, wel nadat ze van de minister van financiën geleerd heeft hoe je hard onderhandeld

17-11-2008, 18:25

Citaat door HIPKILL:
Met subsidie ja ,belastings geld wegsmijten goe bezig
Stem nu PVV


PVV bne je wel lekker? Dan gaat er oorlog ontstaan in die wijken.

17-11-2008, 18:27

Citaat door miles:
dat is niet vogelaar dat is pvda. daarbij, w. bos heeft haar zowat moeten dwingen het geld bij de woco's te halen

dat is gelukt, wel nadat ze door de minster van financiën geleerd heeft hoe je hard onderhandeld


Zij heeft toch haar eigen beleid gevoerd. En ik vindt dat zij dat goed heeft gedaan. Ze was een minister voor iedereen of je nou allochtoon of autochtoon was. Ze willen liever bruggen bouwen tussen bevolkingsgroepen dan mensen te staan veroordelen. Wat wil jij dan? Iemand als Verdonk weer terug op haar plek ..

17-11-2008, 18:40

Citaat door mocro-utrecht:
Zij heeft toch haar eigen beleid gevoerd. En ik vindt dat zij dat goed heeft gedaan. Ze was een minister voor iedereen of je nou allochtoon of autochtoon was. Ze willen liever bruggen bouwen tussen bevolkingsgroepen dan mensen te staan veroordelen. Wat wil jij dan? Iemand als Verdonk weer terug op haar plek ..

verdonk terug, nee. zij is in mijn ogen een onderbuikbespeler, die niets of niet veel heeft klaar gespeeld. zij is een duidelijke exponent van de 'assimilatie eis'. assimilatie is in mijn ogen niet nodig, sterker nog kan niet, hoezeer de heer w. ons ook probeert te tonen wat er met peroxide mogelijk is

maar we moeten het ff uit elkaar trekken

1. wilders moet in het integratiedebat een toontje lager zingen. dat doe door successen te tonen met je beleid van 'hard tegen vuil en kansen voor de goeien'. ze faalt daar

2. de krachtwijken. dat gaat, na een moeizaam begin goed. enfin, ere wie ere toekomt. het werkt geloof ik

3. maar zo'n antillianen kwestie, tja... dat komt op mij toch ook wel heel vreemd over. ik heb respect voor iemand die zegt 'ik doe het niet want het is racistisch', maar niet voor iemand die zegt 'ik doe het niet want ze vinden het racistisch'

17-11-2008, 19:01

Citaat door mocro-utrecht:
Zij heeft toch haar eigen beleid gevoerd. En ik vindt dat zij dat goed heeft gedaan. Ze was een minister voor iedereen of je nou allochtoon of autochtoon was. Ze willen liever bruggen bouwen tussen bevolkingsgroepen dan mensen te staan veroordelen. Wat wil jij dan? Iemand als Verdonk weer terug op haar plek ..


Het was niet haar 'eigen' beleid. Een minister voert kabinetsbeleid uit. Afspraken die overeen zijn gekomen tijdens de coalitietvorming.

17-11-2008, 19:16

Citaat door mocro-utrecht:
PVV bne je wel lekker? Dan gaat er oorlog ontstaan in die wijken.


Die zou van korte duur zijn en soms moet je door een zure appel heen bijten.

17-11-2008, 19:20

Citaat door miles:
ag jakko, wie praat er nog over de marokkanen. een enkeling




Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren gezeten?

17-11-2008, 19:27



Citaat door Fhamator:
Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren gezeten?

wie van de elite heeft het over 'ze'?

bos? balkenende? rutte? pechtold? marcouch? halsema?

17-11-2008, 19:52

Citaat door miles:
wie van de elite heeft het over 'ze'?

bos? balkenende? rutte? pechtold? marcouch? halsema?



bos heeft nooit wat gezegd dat is juist zijn hele probleem.'' We moeten dingen durven zeggen die niet kunnen'' Ewa vul maar in.
Marcouch zijn hele carriere is gebasseerd op de Marokkanen.
Halsema vindt iedereen zielig. Is dit nu de gehele elite die heb opgenoemd? Zijn er verder geen andere politici of beleidsmakers?
Ik denk dat ze iedereen bedoelt die het over de allochtonen heeft en wat er mee gedaan moet worden zonder met de allochtonen zelf te overleggen. En dan heb ik het niet over de subsidiegraaiers en de carrierejagers. Ik heb Marcouch gekend voordat hij de politiek inging namelijk

17-11-2008, 20:12

Citaat door Fhamator:
bos heeft nooit wat gezegd dat is juist zijn hele probleem.'' We moeten dingen durven zeggen die niet kunnen'' Ewa vul maar in.
Marcouch zijn hele carriere is gebasseerd op de Marokkanen.
Halsema vindt iedereen zielig. Is dit nu de gehele elite die heb opgenoemd? Zijn er verder geen andere politici of beleidsmakers?
Ik denk dat ze iedereen bedoelt die het over de allochtonen heeft en wat er mee gedaan moet worden zonder met de allochtonen zelf te overleggen. En dan heb ik het niet over de subsidiegraaiers en de carrierejagers. Ik heb Marcouch gekend voordat hij de politiek inging namelijk

wat heeft vogelaar nou eigenlijk meer gedaan (op integratiegebied dan) dan een peperdure soort oosterse jurk aantrekken. ik dacht eigenlijk dat je haar ... enfin, ik vond na de aanvankelijke opluchting die ze als vervanger van verdonk gaf steeds meer zo'n ouwehoer die losjes lult maar die verder eigenlijk niet veel klaar speelt

daarbij, wat gaf ze wilders nou voor tegewicht. je mag toch een goed weerwoord verwachten? ze laat zich maar gewoon meppen, en laat dan anderen roepen 'die toon, die toon'

Pagina's : [1] 2 3