Bekijk volle/desktop versie : Your Day After The Wedding....



17-11-2008, 16:50
We hebben het alleen over wat ervoor allemaal moet gebeuren ensjo maar euh wat gebeurt er bij jullie de volgende dag?
Wat trek je aan


Ziedo wat zijn de traditie's

17-11-2008, 16:55


In marokko gaan we de volgende dag met de hele familie (ook ouders) naar de bruid toe. Afhankelijk waar het bruidspaar vandaan komt nemen wij gekookt eten mee of zorgt de schoonfamilie daarvoor.

Hier in NL/BE gaan we met alle nichtjes de volgende dag naar de bruid. We nemen eten, lekkernijen en de cadeautjes mee. We blijven ongeveer de hele middag en bekijken ook alvast de zelf genomen foto's en dvd. En natuurlijk weer dansen

17-11-2008, 16:57

Citaat door metalsia4you:
In marokko gaan we de volgende dag met de hele familie (ook ouders) naar de bruid toe. Afhankelijk waar het bruidspaar vandaan komt nemen wij gekookt eten mee of zorgt de schoonfamilie daarvoor.

Hier in NL/BE gaan we met alle nichtjes de volgende dag naar de bruid. We nemen eten, lekkernijen en de cadeautjes mee. We blijven ongeveer de hele middag en bekijken ook alvast de zelf genomen foto's en dvd. En natuurlijk weer dansen



Wat leuk zeg

Erug gezellig, wij mgarbah blijven maar feesten en vreten

en 7 dagen na het trouwen weer

17-11-2008, 16:59
haha leuk

wie nog meer

en de 7e dag?

17-11-2008, 17:01



Citaat door Medinah_2006:



Wat leuk zeg

Erug gezellig, wij mgarbah blijven maar feesten en vreten

en 7 dagen na het trouwen weer



Ja idd Marokkanen grijpen elke gelegenheid aan om te dansen en te eten .

Ik vind de dag na de bruiloft dan ook een van de leukste dagen .


Op dag 7 gaat de bruid naar eigen ouders waar de hele familie ook weer aanwezig is. De bruid en de schoonfamilie nemen dan wat lekkers.

17-11-2008, 17:07
Ik wil de volgende dag echt niemand over de vloer hebben

Bij ons komen er wat meiden (dat kunnen zussen zijn of nichten) een ontbijtje brengen en dan gaan ze weer weg.. En in de avond komen ze weer avondeten brengen.. En pas de 3de dag komen er meerdere meiden en vrouwen van beide families.. En dan heb je weer een klein feestje lekker eten en dansen.. De moeder van de bruid mag dan nog niet naar haar dochter.. En de 7de dag is het weer een groot feest met beide families.. En dan mag het bruidje eindelijk haar moeder weer zien..

Dit is hoe het bij ons gaat in Marokko.. Hier in Nederland weet ik niet hoe het gaat

17-11-2008, 17:13

Citaat door lela_alhoceima8:
Ik wil de volgende dag echt niemand over de vloer hebben

Bij ons komen er wat meiden (dat kunnen zussen zijn of nichten) een ontbijtje brengen en dan gaan ze weer weg.. En in de avond komen ze weer avondeten brengen.. En pas de 3de dag komen er meerdere meiden en vrouwen van beide families.. En dan heb je weer een klein feestje lekker eten en dansen.. De moeder van de bruid mag dan nog niet naar haar dochter.. En de 7de dag is het weer een groot feest met beide families.. En dan mag het bruidje eindelijk haar moeder weer zien..

Dit is hoe het bij ons gaat in Marokko.. Hier in Nederland weet ik niet hoe het gaat



lijkt mij beter lekker thuis blijven en niemand behalve je man ff tot rust komen

Ik denk niet dat ik ga wachten tot 7dgn om mn mammie weer te zien, wie lapt deze traditie ook aan haar laars

17-11-2008, 17:15
De dag daarna, dat wordt bij ons Rwah genoemd. Brengt de familie van de bruid eten & cadeau's naar het bruidspaar. De bruid moet dan iets wits aan, wit is de kleur van onschuld.

De familie gaat dan met Dakka Marrakschia en van die 'marokkaanse paard met wagen' en/of auto's naar het huis van het bruidspaar. Daar wordt dan opnieuw feest gevierd.

Zo gaat/GING het bij ons in Marokko. Tegenwoordig weigeren al mijn neven, nichten, broer en ik dat té doen.

De dag daarna wil ik niemand over de vloer, ik wil dan meteen op huwelijksreis.

17-11-2008, 17:22

Citaat door Medinah_2006:



lijkt mij beter lekker thuis blijven en niemand behalve je man ff tot rust komen

Ik denk niet dat ik ga wachten tot 7dgn om mn mammie weer te zien, wie lapt deze traditie ook aan haar laars


Ja vind ik ook

Ik hou van tradities maar deze gaat me te ver
Als ik op huwelijksreis ga ,ga ik Insha Allah echt wel even gedag zeggen tegen yemma 7enoe in de ochtend..
En ook al gaan we niet op reis sta ik in de ochtend alsnog voor haar deur

17-11-2008, 17:25
Ik snap er helemaal niks van hoor. Heb je eindelijk je grote feest gegeven en dan bestaat er nog van die andere kleine feestjes. Nou sorry hoor wil één week rust hebben.

18-11-2008, 12:50
Ik zou ook echt niemand over de vloer willen hebben.. Ze hoeven dan ook die moeite niet te doen om eten te brengen mseken! We bestellen wel wat

18-11-2008, 13:00

Citaat door Casale:
Ik zou ook echt niemand over de vloer willen hebben.. Ze hoeven dan ook die moeite niet te doen om eten te brengen mseken! We bestellen wel wat


In Marokko kan je niet bestellen




18-11-2008, 13:11



Citaat door lela_alhoceima8:
In Marokko kan je niet bestellen




Dan overnacht je gewoon ergens en dat vertel je dan aan niemand van jullie families.. Zodat niemand de volgende dag komt! En dan gaan jullie gewoon lekker uit eten!

18-11-2008, 13:18

Citaat door Casale:
Dan overnacht je gewoon ergens en dat vertel je dan aan niemand van jullie families.. Zodat niemand de volgende dag komt! En dan gaan jullie gewoon lekker uit eten!


Das ook een goed idee