Bekijk volle/desktop versie : Sporten voor of na het eten?



Pagina's : [1] 2

24-02-2004, 14:33

Citaat door najiba24:
salaam iedereen,


Ik vraag me af wanneer je het best sport, voor of na het eten en waarom.


Als iemand hier het antwoord op weet...




alvast bedankt
.

24-02-2004, 15:02


ik heb gehoord alé ergens gelezen dat je best sport voor het eten maar ikzelf sport na het eten

24-02-2004, 16:37
nee, joh dat is slecht voor je lichaam het beste is na het eten want, anders voel je je eten hele tijd heen en weer gaan, en dat betekent dat je Buik pijn gaat krijgen!!!! En dat willen jullie vast niet he.........
Beslema!!!!!!!!!!!

24-02-2004, 16:38
Veel Plezier met het Sporten!!!!

24-02-2004, 21:42


ik ga altijd na het eten, om 7 uur ongeveer

24-02-2004, 23:05
ik sport helemaal niet...:melig:....

25-02-2004, 01:46
2 uur voor het sporten.. een boterham ofzo..

En na het sporten gelijk eten!!!

25-02-2004, 02:09
je moet goed eten Voor het Trainen ( tijdens het trainen zul je het verbranden ) en na het trainen een hele lichte maaltijd appeltje ofzo

25-02-2004, 02:17

Citaat:
Origineel gepost door SSJchabab
je moet goed eten Voor het Trainen ( tijdens het trainen zul je het verbranden ) en na het trainen een hele lichte maaltijd appeltje ofzo
Als ik heel goed eet voordat ik sport, voel ik gelijk kramp in me maag/buik als ik begin met trainen..waardoor ik heel snel moe wordt en geen zin meer heb om te trainen..

Dus werd mij als advies gegeven om 2 uur van te voren licht te eten...

25-02-2004, 02:47

Citaat:
Origineel gepost door SSJchabab
je moet goed eten Voor het Trainen ( tijdens het trainen zul je het verbranden ) en na het trainen een hele lichte maaltijd appeltje ofzo
je hebt gelijk als je zegt goed eten voor het trainen maar wel met een anderhalf uur a twee uur van te voren. want anders zul je tijdens het trainen heel wat problemen krijgen. het is heel belangrijk om tijdens zware trainingen te letten op de verbruikte energie, dus af en toe een slok aa zal goed van pas komen anders zal er geen kracht meer zijn om door te gaan met de training en raakt men de concentratie kwijt. en ja men kijkt hoelaat de training afgelopen is, dan kan je beslissen of je wel of niet eet na een training, en of je zwaar of licht kan eten.

25-02-2004, 12:35

Citaat:
Origineel gepost door Sweety20
[B]Als ik heel goed eet voordat ik sport, voel ik gelijk kramp in me maag/buik als ik begin met trainen..waardoor ik heel snel moe wordt en geen zin meer heb om te trainen..

Dus werd mij als advies gegeven om 2 uur van te voren licht te eten... [/B]
ik bedoel je moet wel een uur wachten voor het trainen en niet direct gaan gek doen.
Je lichaam verbrandt veel tijdens het trainen en als je traint heb je dus veel meer brandstof en hou je het meer vol.

en als je lichtjes eet (weinig vet) blijft je lichaam na de trainings zelfs de rest van de dag vet verbranden.

Zo hoorde ik het

25-02-2004, 12:39

Citaat:
Origineel gepost door KI_kracht
je hebt gelijk als je zegt goed eten voor het trainen maar wel met een anderhalf uur a twee uur van te voren. want anders zul je tijdens het trainen heel wat problemen krijgen. het is heel belangrijk om tijdens zware trainingen te letten op de verbruikte energie, dus af en toe een slok aa zal goed van pas komen anders zal er geen kracht meer zijn om door te gaan met de training en raakt men de concentratie kwijt. en ja men kijkt hoelaat de training afgelopen is, dan kan je beslissen of je wel of niet eet na een training, en of je zwaar of licht kan eten.
Juist, maar die gast zei tegen me omdat ik laat train (20:00 t/m 23:00) dat ik beter licht kan eten, omdat ik meestal daarna ga slapen

05-03-2004, 23:51


het beste is om een minimaal een uur (mag altijd langer, maar niet korter ) voor het sporten te eten.. en als je bv een hardloop wedstrijd hebt.. of een sport waar je conditie hard op de proef wordt gesteld dan is t ook goed.. om veel water te drinken en voor t sporten (dus bv. 5 minuten) je mond te spoelen (niet drinken anders krijg je kramp)

extra info: als je moet hardlopen, maak dan voor een wedstrijd je polsen.. en je gezicht nat!!

groetjes RR.

06-03-2004, 00:38
hangt er vanaf wat je eet en wat je gaat doen !!!!!!!!
maar koolhydraten voor het sporten lijkt me verstandig wil je presteren.
mocht je willen afvallen blijf de zelfde eet patroon volgen echter niet meer na 1900 uur eten en sporten en veel drinken succes !!

06-03-2004, 01:29

Citaat:
Origineel gepost door najiba24
salaam iedereen,


Ik vraag me af wanneer je het best sport, voor of na het eten en waarom.


Als iemand hier het antwoord op weet...




alvast bedankt
Je sport het best na het eten, maar als het doel van het sporten afvallen is dan kan je dat beter op een lege maag doen.
Dit omdat dan gelijk de vet reserves worden aangesproken en dan val je sneller af, en als je net hebt gegeten dan verbrand je alleen maar wat je gegeten hebt.

PERFORMANCE

Pagina's : [1] 2