Bekijk volle/desktop versie : Staan jullie hier nooit bij still



Pagina's : [1] 2 3

14-11-2008, 13:53
Nadat er afgelopen nacht weer een goede vriendin/kennis van mijn moeder is overleden lahrehmoe dacht ik eraan dat stilletjes aan alle kennissen en vrienden van mijn vader en moeder 1 voor 1 aan het weg gaan zijn
EN dat zij ook binnekort aan de beurt zijn en dat doet zo erge pijnnnn om te weten dat ze misschien nog maar een paar jaar te gaan hebben of niet eens.
Elke keer dat ik hoor dat er een vriendin of kennis of familielid overleden is moet ik er aan denken

By the way mijn ouders zijn erg oud daarom dat ik dit denkt (pappie is van 1930 en mammie van 1938 )

14-11-2008, 14:00


hoe houden jullie rekening met de dood?

14-11-2008, 14:01

Citaat door schatje26:
Ik heb in april 2 dierbare plotseling verloren en die waren kern gezond en nog jong, van de week lag ik op de bank en ik zag ze voor me en ik heb er nog heel veel moeite mee om het te accepteren

Door dit overlijden van deze personen houd ik nu altijd rekening met de dood.

Lahrehmoe mann erg als je iemand van dichtbij moet verliezen
Ik heb nog hmdl niemand echt dichtbij moeten verliezen maar vroeg of laat zal dat ook gebeurenn

14-11-2008, 14:01
Krijg er kippevel, Allah ie gellilikom walidikom en al jullie dierbaren.
En Allah ie r7am degenen die al heen gegaan zijn, extra gebeden en dua's zijn goed op de vrijdag. Ik doe ook altijd 2 extra rak'aats voor mijn moeder na dhor op vrijdag.

14-11-2008, 14:03



Citaat door trisinti:
hoe houden jullie rekening met de dood?

Ik hou het in mijn achterhoofd bij alles wat ik doe of zeg tegen hun dat ze elke moment weg kunnen zijn en dat ik ze dan niet meer heb
Dus ik geniet intens van elke moment die ik met ze heb zodat ik niet later spijt zal hebben dat ik niet 100 procent van elke moment heb genoten
Bv als ik naar ze ga ga ik nooit naar buiten, ik blijf een hele dag binnen en maar praten en leuke dingen doen met mijn vader en moeder
En winkelen etc kan ik hier wel genoeg doen.

14-11-2008, 14:04

Citaat door MissLoulou:
Nadat er afgelopen nacht weer een goede vriendin/kennis van mijn moeder is overleden lahrehmoe dacht ik eraan dat stilletjes aan alle kennissen en vrienden van mijn vader en moeder 1 voor 1 aan het weg gaan zijn EN dat zij ook binnekort aan de beurt zijn en dat doet zo erge pijnnnn om te weten dat ze misschien nog maar een paar jaar te gaan hebben of niet eens.Elke keer dat ik hoor dat er een vriendin of kennis of familielid overleden is moet ik er aan denken

By the way mijn ouders zijn erg oud daarom dat ik dit denkt (pappie is van 1930 en mammie van 1938 )

Hmmm..... jij kan bv. ook doodgaan het ligt echt niet aan de leeftijd

Lahierhemhoe

14-11-2008, 14:06
aan de dood denken is zeker en vast goed maar niet continue. we zullen allemaal op een dag sterven. jong of oud. dus gewoon genieten van je leven (rekening houdend met het geloof) en zeker en vast goed zijn met de mensen rondom jou.

14-11-2008, 14:07

Citaat door khadijaatje_:
Hmmm..... jij kan ook doodgaan het ligt echt niet aan de leeftijd

Lahierhemhoe

Nee ik weet het maar bij oudere houdt je daar toch meer rekening mee dan een jongere type snappie

Thansss

14-11-2008, 14:08

Citaat door MissLoulou:
Nee ik weet het maar bij oudere houdt je daar toch meer rekening mee dan een jongere type snappie

Thansss

Jah idd daar heb je gelijk in je verwacht toch meer dat zij eerder doodgaan dan een jong iemand.

14-11-2008, 14:09

Citaat door serenity:
Krijg er kippevel, Allah ie gellilikom walidikom en al jullie dierbaren.
En Allah ie r7am degenen die al heen gegaan zijn, extra gebeden en dua's zijn goed op de vrijdag. Ik doe ook altijd 2 extra rak'aats voor mijn moeder na dhor op vrijdag.




Mijn moeder vertelde me dat de zoon van deze vrouw al 2 jaar ruzie had met zijn moeder en geen contact met der en ze zat al een week in het ziekenhuis en hij bezocht haar maar niet pas toen ze overleed is hij gegaan en heeft hij heel de nacht in het ziekenhuis gezeten, maar dan is het te laat
Jammer misschien konden ze even praten en alles vergeven, en nu is het te laat
Daarom nooit ruzie maken met je ouderss voor je het weet zijn ze er niet

14-11-2008, 14:11
De gedachte al doet me al zoveel pijn..

Allah ir7am jamie3 almoslimien..

14-11-2008, 14:12
Ik was als klein kind heel erg gefixeerd met de dood, vooral als ik wat leuks met mijn ouders had gedaan dan ging ik vervolgens 1 of 2 uur lang hysterisch huilen dat ik bang was dat de volgende keer niet zou komen. Was echt heel erg. Mijn ouders moesten me echt kalmeren. Nu denk ik de laatste tijd ook weer extreem vaak aan de dood en wat mijn ouders dan zouden gebeuren en dan word ik echt weer depri.

14-11-2008, 14:16



Citaat door MissLoulou:
Ik hou het in mijn achterhoofd bij alles wat ik doe of zeg tegen hun dat ze elke moment weg kunnen zijn en dat ik ze dan niet meer heb
Dus ik geniet intens van elke moment die ik met ze heb zodat ik niet later spijt zal hebben dat ik niet 100 procent van elke moment heb genoten
Bv als ik naar ze ga ga ik nooit naar buiten, ik blijf een hele dag binnen en maar praten en leuke dingen doen met mijn vader en moeder
En winkelen etc kan ik hier wel genoeg doen.



wat fijn..om zo om te gaan met je ouders..

wat voor leuks doen jullie dan..ganzeborden

14-11-2008, 14:16
Allahierehma, erg he om bij stil te staan, eerlijk gezegd sta ik dagelijk stil bij de dood, soms als ik laat in de avond word gebeld, denk ik gelijk dat is slecht nieuws...ik zou het niet aankunnen een van mijn ouders te verliezen

Allah3tina oe 3tihoem sbar oesafie,

ik had laatst een afspraak om met mijn moeder mee te gaan naar een plek, dus ik ging richting ons huis en ik aanbellen en aanbellen, echt zekers sjie 5 min. en de slaapkamer van mijn moeder is boven de voordeur, dus ik dacht gelijk safie er is iets gebeurd, ik gelijk mijn vader bellen en die was dus ook niet thuis, hij zegt tegen me ik heb je moeder gewoon gewoon slapend achtergelaten, nou ik had het toen effe niet meer...pas later toen mijn vader thuiskwam en de deur voor mijn opende en hij snel naar boven ging, bleek toen dat mijn moeder de bel gewoon niet hoorde omdat ze slaapt met zo een mondkapje...en dat apparaat maakt best een herrie

sorry peeps lang verhaal, maar ik vergeet die dag effe niet gauw, ik dacht gelijk safie..ze is er niet meer

14-11-2008, 14:18

Citaat door MissLoulou:
Nadat er afgelopen nacht weer een goede vriendin/kennis van mijn moeder is overleden lahrehmoe dacht ik eraan dat stilletjes aan alle kennissen en vrienden van mijn vader en moeder 1 voor 1 aan het weg gaan zijn
EN dat zij ook binnekort aan de beurt zijn en dat doet zo erge pijnnnn om te weten dat ze misschien nog maar een paar jaar te gaan hebben of niet eens.
Elke keer dat ik hoor dat er een vriendin of kennis of familielid overleden is moet ik er aan denken

By the way mijn ouders zijn erg oud daarom dat ik dit denkt (pappie is van 1930 en mammie van 1938 )




Dagelijks,mijn ouders mis ik elke dag,ze wonen in Marokko.

Pagina's : [1] 2 3