Bekijk volle/desktop versie : depressie? :s



24-02-2004, 00:20
ik voel me constant zo rot.ik moet wel elke dag huilen...
ik heb de hele tijd zo'n rotgevoel in me en ik kan het maar niet kwijtraken.ik weet echt niet wat ik moet doen.het blijkt uit onderzoeken(ik heb nu al onderhand al 5 testen heb gedaan)dat ik lijdt aan een depressie.ik wil het zelf niet toegeven want ik ben wel naar de dokter geweest omdat ik niet wist bij wie ik terechtkon, ik was bang dat als ik naar vriendinnen ging dat ik allemaal rare reacties zou krijgen.en nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen.ik wil niet meer naar de dokter terug:s... ik voel me zo rot...ik zie geen reden om hier te blijven
ik wil gewoon weg hier zodat niemand last van me heeft.wat moet ik doen ik word echt gek:tranen:

24-02-2004, 00:34


Geen reden om te blijven? Kom op meid.

Er zijn zeker genoeg mensen die om je geven, ook al denk je van niet!

Wat jij moet doen is er echt over praten met een vertrouwenspersoon.

Het is gewoon shitaan die bij je is.
Jaag hem toch weg.

En doe zeker geen domme dingen!!
Je bent nog jong en hebt nog een heel leven voor je met een man aan je zijde en een aantal kindjes incha Allah!
Maar daarvoor moet je nu eenmaal even geduld hebben!

Het kan niet altijd rozegeur en maneschijn zijn.

Ik herken me in je, daarmee mijn hulp voor je.
Als je wilt praten, pm me maar.
En anders sterkte en denk eraan Allah te vertrouwen!

Dat is 90% van de hulp die je van iemand kan krijgen in dit leven.

10% daar moet je zelf vor zorgen!



24-02-2004, 01:04
meid zoals sweetrose al zei.
er zijn genoeg redenen om te blijven.
ook al zie je 't nu zelf niet in.
wat ook te begrijpen is.
ik weet hoe je je voelt en ik schreef neer wat ik op dat moment voelde.
mss dat 't bij jou ook helpen.
bij mij heeft 't geholpen omdat ik met niemand praten kon.

maar als je praten wilt, bij mij kun je ook terecht.

:blauwkus:

24-02-2004, 12:28
praten en praten praat het van je af al moet je duizend keer het zelfde zeggen maak niet uit ik weet wat het is om deprie te zijn hier heb ik een gedichtje die ik onlangs van mijn zusje kreeg toe gestuurd.



GELOOF IN JE ZELF
IN DE KRACHT DIE JE HEBT,
DE KRACHT DIE JOU DOOR HET LEVEN LEIDT,
DOOR GOEDE EN SLECHTE TIJDEN.


GELOOF IN DE VERBORGEN KWALITEITEN
DIE IEDEREEN BEZIT EN DIE JE DE JUISTE
WEG ZULLEN WIJZEN.

GELOOF IN MORGEN EN IN WAT DIE DAG
JE ZAL BRENGEN EN PROBEER ALLES
VAN DE ZONNIGE KANT TE BEKIJKEN,


WANT MET EEN POSITIEVE KIJK OP HET LEVEN IS ER GEEN GRENS AAN JOUW MOGELIJKHEDEN.



GROETJES EN KUSSJES .

24-02-2004, 23:20


Bismillah arrahmani rahiem

Assalaam oe aleikum warahmatuhallahi wa barakatuh

Het beste medicijn is inshaAllah je Dien al Islaam.
Doe veel dhikr en veel Dua bij Allah subhana oe wa taala.
Vraag Allah subhana oe wa taala om jou beter te maken en te genezen van je depressie, Allah subhana oe wa taala is de enige die iets voor jou kan betekenen zuster,

Zoek je toevlucht bij Allah subhana oe wa taala...geef je over aan Allah subhana oe wa taala..
Moge Allah subhana oe wa taala het voor jou vergemakkelijke insha allah ameen...ik zal inshaAllah dua voor je doen..

wa salaam ou aleikum warahmatuhallahi wa barakatuh
een zuster in islaam

25-02-2004, 02:39
guapa mail me pm oke ik weet wat je bedoeld ik hebt het ook ik wil graag met je praten erover

26-02-2004, 23:15

Citaat:
Origineel gepost door guapa
ik voel me constant zo rot.ik moet wel elke dag huilen...
ik heb de hele tijd zo'n rotgevoel in me en ik kan het maar niet kwijtraken.ik weet echt niet wat ik moet doen.het blijkt uit onderzoeken(ik heb nu al onderhand al 5 testen heb gedaan)dat ik lijdt aan een depressie.ik wil het zelf niet toegeven want ik ben wel naar de dokter geweest omdat ik niet wist bij wie ik terechtkon, ik was bang dat als ik naar vriendinnen ging dat ik allemaal rare reacties zou krijgen.en nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen.ik wil niet meer naar de dokter terug:s... ik voel me zo rot...ik zie geen reden om hier te blijven
ik wil gewoon weg hier zodat niemand last van me heeft.wat moet ik doen ik word echt gek:tranen:
Niet de eenzaamheid opzoeken ook al lijkt het alsof dat het enigste is dat je wil, alleen zijn en met rust gelaten worden.

Een goede vriendin is het remedie tegen een depressie.


En remember, at a moment when live sucks it can only get better

27-02-2004, 17:13
IK weet percies wat je bedoel ik heb het ook de dokter zei dat ik winter depressie is en het klop wanner de bloemen weer gaan bloeien dan voel ik me wat beter. volgens de dokter is het te kort komen van de zon. als je weer zo gaat voelen is het beste over elhadit te gaan lezen dan gaat het weer insaallah komt het goed. het kan ook erfelijk zijn dus kijk in je omgeving. je weet wij marokkanse mensen kunnen het goed verbergen maar eigelijk is het niet goed je moet er wel over praten anders ga je je eenzaam voelen en wordt de deprassie veel streker.

28-02-2004, 13:43
onzkerben je misschien??

29-02-2004, 13:11
precies. ik voel me ook zo onzeker...ik ben gewoon nergens goed voor.het lijkt of elke plaats of waar ik ook ben ongeluk komt en wordt veroorzaakt.ik weet het echt niet meer

29-02-2004, 13:12

Citaat:
Origineel gepost door brussel
guapa mail me pm oke ik weet wat je bedoeld ik hebt het ook ik wil graag met je praten erover
ik weet echt niet meer wat ik moet doen.ik weet t echt niet meer.ik wil niet blijven en ik wil ook niemand spreken. ik kan er niet meer tegen!!

01-03-2004, 01:30
je moet dit nu gewoon volhouden iedereen heeft er wel last van dat hij/zij zich een tijdje niet lekker in zijn/haar vel zit. Ik denk dat jij gewoon te snel denkt ik heb een depressie en dan ga je je nog depressiever voelen echt waar. Als je nu naar de dokter gaat en hij ziet dat het een tijdje aan de gang is dan gaat hij je medicijnen voorschrijven als Prozac en geloof me meid niet medicijnen zijn heel gevaarlijk. Je kan last krijgen van hallicunaties en andere enge bijwerkingen. Het beste wat je nu kan doen is leuke dingen met je vriendinnen dus naar leuke plekken gaan waar je nog nooit bent geweest. Dit zal je echt opvrolijken. Je moet dingen niet gelijk somber gaan zien maar proberen positief te zijn. Veel succes en het zal je zeker lukken zonder al die nare medicijnen.

beslama
Ismahane

01-03-2004, 01:40


nee daarom wil ik ook niet naar de dokter.ik wil niet zo behandeld worden alsof ik een gestoorde ben en dan medicijnen ga slikken zodat het snel over is.dus ik ben maar 1 x gegaan daarvoor en sindsdien niet meer teruggegaan...

01-03-2004, 01:46
Goed zo je moet het nu gewoon uitzitten en inchallah zal het beter worden. Ik ben zo ook heel depri en heb dan vaak hoofdpijn en heb nergens zin in maar zodra ik er even tussenuit ben geweest gaat het al stukken beter.