Bekijk volle/desktop versie : Je eerste stap hoofdoek



Pagina's : [1] 2

12-11-2008, 12:03
hoe heb jij dat gedaan??


Ik wil het al zooooo lang maar het lukt mij maar niet.
Ik werk in een kledingwinkel (gewoon als bijbaantje). Ik had mijn bazin gevraagd of ik de hoofdoek in de winkel mag opdoen. Ze zei nee liever niet!! ze schrok toen ik dat vroeg echt een trut. zegt ze zo ach moet je niet doen is zonde van je haren dit dat. Ze praatte zo tegen mij zodat ik 'm niet ga dragen.

en ik wil het zoooooooo graaaaag inshallah!!!!!

12-11-2008, 12:06


Ja klopt, zo praatte ze bij mij op mijn stage ook..
Ze vinden het allemaal zonde van de marokkaanse meiden die hoofddoek dragen en ze begrijpen het niet..

Meid als je het echt wil, zou ik gewoon ontslag nemen, genoeg baantjes die meiden met hoofddoek wel accepteren..

Laten we eerlijk zijn, het is toch geen Cariere baan!

12-11-2008, 12:06
Meid als jij het wil moet je het gewoon doen..Ik had er eveb over nagedacht..en heb besloten om het tog te doen. om die stap te nemen. k dacht van waarom niet? wat houd me tegen.? tja nix dus
Ik draag het nu bijna 3 maandjes en heb tot nu toe geen problemen gehad hmdl..

12-11-2008, 12:13

Citaat door iimanee:
Meid als jij het wil moet je het gewoon doen..Ik had er eveb over nagedacht..en heb besloten om het tog te doen. om die stap te nemen. k dacht van waarom niet? wat houd me tegen.? tja nix dus
Ik draag het nu bijna 3 maandjes en heb tot nu toe geen problemen gehad hmdl..



goed van je meid

ik stel het steeds uit

12-11-2008, 12:13


Wanneer je iets wilt moet je doorzetten. En als je twijfelt heb je kennelijk nog ergens een zwak in je imaan voor de hijaab. Lees en leer er meer over en pimp your imaan op en inshaAllaah zal jij die stap zetten en hem dragen!

12-11-2008, 12:14
Ik persoonlijk draag hem nu al 3,5 jaar hamdoellilaah. En nooit zwakte gehad, hij hoort bij mij en zal ook nooit afgaan! Elgair inshaAllaah.

12-11-2008, 12:14

Citaat door _missymaroc_:
hoe heb jij dat gedaan??


Ik wil het al zooooo lang maar het lukt mij maar niet.
Ik werk in een kledingwinkel (gewoon als bijbaantje). Ik had mijn bazin gevraagd of ik de hoofdoek in de winkel mag opdoen. Ze zei nee liever niet!! ze schrok toen ik dat vroeg echt een trut. zegt ze zo ach moet je niet doen is zonde van je haren dit dat. Ze praatte zo tegen mij zodat ik 'm niet ga dragen.

en ik wil het zoooooooo graaaaag inshallah!!!!!


Als jij het zo graag wilt, zou je de stap moeten nemen. En genoeg bijbaantjes waar de hoofddoek wel passelijk is en toegestaan is. Dus meid, maak een keuze. Je hoofddoek of je bijbaan.

12-11-2008, 12:14

Citaat door _missymaroc_:
hoe heb jij dat gedaan??


Ik wil het al zooooo lang maar het lukt mij maar niet.
Ik werk in een kledingwinkel (gewoon als bijbaantje). Ik had mijn bazin gevraagd of ik de hoofdoek in de winkel mag opdoen. Ze zei nee liever niet!! ze schrok toen ik dat vroeg echt een trut. zegt ze zo ach moet je niet doen is zonde van je haren dit dat. Ze praatte zo tegen mij zodat ik 'm niet ga dragen.

en ik wil het zoooooooo graaaaag inshallah!!!!!



Ik durf de stap ook maar niet te zetten, ik werk met alleen mannen !

Ook als bijbaantje!

12-11-2008, 12:15
de beste stap is het om het gelijk te doen. anders blijf je het uitstellen en iedere keer komt de duivel(moge allah ons tegen hem beschermen) met een smoesje om je van je plicht tegenover Allah tegen te houden.
en het is niet toegestaan om een verplichting jegens Allah te negeren omwille van een mens, in dit geval je leiding gevende.
doe het moslimzuster en scheid jezelf af van de ongelovigen en doe het gelijk goed en niet met een skinnypants of strakke kleding anders heeft de hoofddoek geen nut. En blijf kennis opdoen over de islaam en dat zal je kracht geven inshaAllah.
Moge Allah jou de kracht geven en je leiden inshaAllah.

12-11-2008, 12:15
Ik vind dat van werk zoeken onzin, er is zat werk waar je wel met hijaab geaccepteerd word.

12-11-2008, 12:15

Citaat door honey_bunny:
Ja klopt, zo praatte ze bij mij op mijn stage ook..
Ze vinden het allemaal zonde van de marokkaanse meiden die hoofddoek dragen en ze begrijpen het niet..

Meid als je het echt wil, zou ik gewoon ontslag nemen, genoeg baantjes die meiden met hoofddoek wel accepteren..

Laten we eerlijk zijn, het is toch geen Cariere baan!



ja, dat is waar. Ik woon in Limburg hier zie je weinig meisjes
met hoofdoek in een winkel werken. Doen ze heel moeilijk over. Met werken doen ze hem af.

Bij ons in de winkel loopt er een meisje stage MET hoofdoek. Ik zo waarom mag zij dat wel dan. Zegt ze dat is een uitzondering. Maar bij de vaste willen we dat liever niet.

slaat nergens op

12-11-2008, 12:32
ik ga insha´Allah als ik weg ben bij mijn huidige baantje. ook de hoofdoek dragen. ik ga vandaag mijn ontslag indienen en voel me goed bij die keuze. voor mij is het een stap de goede richting in.
Voor de meiden die erover twijfelen gewoon doen denk dat dat het makkelijkst is. Aangezien shaitaan je ervan wil weerhouden

Gair insha´Allah !!

12-11-2008, 12:34



Citaat door N-Tetouania:
ik ga insha´Allah als ik weg ben bij mijn huidige baantje. ook de hoofdoek dragen. ik ga vandaag mijn ontslag indienen en voel me goed bij die keuze. voor mij is het een stap de goede richting in.
Voor de meiden die erover twijfelen gewoon doen denk dat dat het makkelijkst is. Aangezien shaitaan je ervan wil weerhouden

Gair insha´Allah !!



inshallah

mag je die ook niet op je werk dragen dan?

12-11-2008, 12:35

Citaat door _missymaroc_:
hoe heb jij dat gedaan??


Ik wil het al zooooo lang maar het lukt mij maar niet.
Ik werk in een kledingwinkel (gewoon als bijbaantje). Ik had mijn bazin gevraagd of ik de hoofdoek in de winkel mag opdoen. Ze zei nee liever niet!! ze schrok toen ik dat vroeg echt een trut. zegt ze zo ach moet je niet doen is zonde van je haren dit dat. Ze praatte zo tegen mij zodat ik 'm niet ga dragen.

en ik wil het zoooooooo graaaaag inshallah!!!!!


Ben jong begonnen, wist eigenlijk niet eens waarom ik 'm droeg.
Haha kreeg ik ook te horen; waar is je mooie paardenstaart! Tgarbik!

Als je denkt er klaar voor te zijn moet je het doen. Alles gaat stap voor stap, doe het op jouw manier. Jouw manier is immers de beste manier!

Tbarkelah 3liek!

12-11-2008, 12:36
Wat is nou belangrijker bijbaantje of je geloof ?

Pagina's : [1] 2