Bekijk volle/desktop versie : heb een vraagje



12-11-2008, 00:08
is een oorbel seg maar daarboven je oor halal of haramm heb bronne nodig aub dank je wel alvast

12-11-2008, 00:26


Dit heb ik voor je kunnen vinden. Let wel dat het alleen toegestaan is voor je mahriemeen om dit te zien.

Citaat:
Wat is de regel over het prikken van gaatjes in de oren of de neus van een meisje om haar mooier te maken?


De juiste opvatting is dat het niet schadelijk is om gaatjes in de oren te prikken, omdat dit een manier is om toegestane verfraaiing met juwelen te bereiken. Het is authentiek overgeleverd dat de vrouwen van de metgezellen oorringen droegen. Het is wel een vorm van kwelling, maar de kwelling is beperkt. Als het op jonge leeftijd wordt gedaan dan herstelt het snel. Wat betreft het maken van gaatjes in de neus: ik ken geen uitspraken van de geleerden hierover. Mijn mening is dat het een vorm van verminking en vervorming van het lichaam is. Het kan zijn dat anderen deze mening niet delen. dus als een vrouw leeft in een land waar het maken van gaatjes in de neus als een versiering en verfraaiing wordt gezien dan is het niet schadelijk om dat te doen.

Sheikh Ibn Uthaimeen
[Majmoe'Fataawa ash-Sheikh: 4/137]

Bron: Vragen en Antwoorden over het Moslimkind

Citaat:
Vraag: Wat is de regelgeving betreffende degene die goud in haar neus plaatst, en het is wat az-Zimaam genoemd wordt?


Antwoord: Geen probleem... dit heette az-Zimaam, vroeger plaatsten de vrouwen .. prikten door de neus en plaatsten er iets van goud in. Geen probleem, het is toegestaan voor haar, dat de vrouw haar neus daarmee mooi maakt, of haar vingers, of haar handen, of haar voeten, of haar hals, of haar voeten. Ja.

Shaych ar-Raadjihie

Bron:http://www.sh-rajhi.com