Bekijk volle/desktop versie : 'PvdA zeurt te veel over toon integratiedebat'



Pagina's : [1] 2 3

10-11-2008, 23:46
AMSTERDAM - De PvdA heeft het te veel over de toon van het integratiedebat. Dat zei partijleider Wouter Bos maandagavond tijdens een discussiebijeenkomst over dat onderwerp in Amsterdam. "Wat je niet moet doen, is altijd maar zeuren over de toon van het debat."

Hij noemde de uitspraken van politici als Geert Wilders "vaak problematisch". "Ondertussen staat hij wel te boek als degene die het over de problemen heeft." Bos riep zijn partij dan ook op vaker over de inhoud te praten.

"Laten we inhoudelijk blijven en niet bang zijn om de moeilijke dilemma's te benoemen."

Scherp
De PvdA-leider herhaalde zijn standpunt dat debatten over integratie scherp mogen zijn en dat het onvermijdelijk is dat mensen zich daardoor soms beledigd voelen.
"In een democratie bestaat het recht om niet gekwetst te worden niet. Dat is zo subjectief dat er geen enkel vrij debat mogelijk zou zijn."

Aboutaleb
Bos zei het verder jammer te vinden dat de keuze voor de Marokkaanse Nederlander Ahmed Aboutaleb als nieuwe burgemeester van Rotterdam weer leidde tot kritiek op zijn dubbele nationaliteit. Volgens hem had die gebeurtenis juist "een feest van integratie moeten zijn".
Tegelijkertijd viel hem iets anders op. "Ik heb een heleboel Marokkanen gehoord die zeiden: ik ben zo trots om Marokkaan te zijn. Maar ik heb er geen een horen zeggen: ik ben trots om Nederlander te zijn."

Werkbezoek
Het debat over integratie was het einde van een werkbezoek dat Bos maandag bracht aan het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart. Hij sprak onder meer met stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch en ging op bezoek bij de Ru Paré-basisschool.
Daar liet hij zich bijpraten over de plannen om buiten schooltijd islamlessen te organiseren voor kinderen die dat willen.

bron

10-11-2008, 23:56


Een marokkaan die zegt, ik ben trots om Nederlander te zijn..........de gedachte alleen al, nee, meneer Bos leeft nog steeds 20 jaar terug.

11-11-2008, 00:32

Citaat:

..
Tegelijkertijd viel hem iets anders op. "Ik heb een heleboel Marokkanen gehoord die zeiden: ik ben zo trots om Marokkaan te zijn. Maar ik heb er geen een horen zeggen: ik ben trots om Nederlander te zijn."

Tja

11-11-2008, 00:37

Citaat door ___V___:
Een marokkaan die zegt, ik ben trots om Nederlander te zijn..........de gedachte alleen al, nee, meneer Bos leeft nog steeds 20 jaar terug.



zelfs nederlanders zijn niet eens trots op nederland !

waarom denk je dat rita pokerface met een nieuwe partij komt






trots op nederland

11-11-2008, 00:39



Citaat door haatsmurf1:
zelfs nederlanders zijn niet eens trots op nederland !

waarom denk je dat rita pokerface met een nieuwe partij komt






trots op nederland

Klopt wel. ook ik ben niet trots op Nederland.

11-11-2008, 00:40

Citaat door haatsmurf1:
zelfs nederlanders zijn niet eens trots op nederland !

waarom denk je dat rita pokerface met een nieuwe partij komt






trots op nederland


Waarom denk ik dat jouw nick HAATsmurf is?

11-11-2008, 00:40

Citaat door ___V___:
Klopt wel. ook ik ben niet trots op Nederland.



tjah voor wat zou je trots moeten zijn ?

als ze nou die kut belspellen en sex op t.v snacht weghalen en daar leuke films in plaats van zouden draaien...


dat zou ik een stuk trotser zijn op nederland !

11-11-2008, 00:42

Citaat door haatsmurf1:
tjah voor wat zou je trots moeten zijn ?

als ze nou die kut belspellen en sex op t.v snacht weghalen en daar leuke films in plaats van zouden draaien...


dat zou ik een stuk trotser zijn op nederland !

A HA, dus DAAR kijk jij stiekem naar!~

11-11-2008, 00:42

Citaat door aplat:
Waarom denk ik dat jouw nick HAATsmurf is?





im the dark side of life



11-11-2008, 00:42

Citaat door haatsmurf1:
tjah voor wat zou je trots moeten zijn ?

als ze nou die kut belspellen en sex op t.v snacht weghalen en daar leuke films in plaats van zouden draaien...


dat zou ik een stuk trotser zijn op nederland !

Zit wat in.

11-11-2008, 01:01

Citaat door ___V___:
Klopt wel. ook ik ben niet trots op Nederland.


Niet? Ik vind het wel een gaaf land. Lekker liberaal en praktisch en ongelovig. We zijn potdomme het Soddom en Chomora van de wereld. Dat is ook wat waard.

11-11-2008, 08:21

Citaat door ___V___:
Een marokkaan die zegt, ik ben trots om Nederlander te zijn..........de gedachte alleen al, nee, meneer Bos leeft nog steeds 20 jaar terug.


Het is vreemd dat de ‘Marokkaanse’ jeugd zich geen Nederlander wil noemen, terwijl zij in het nieuws constant gewezen worden op hun afkomst.

11-11-2008, 10:22



Citaat door led_zeppelin:
Niet? Ik vind het wel een gaaf land. Lekker liberaal en praktisch en ongelovig. We zijn potdomme het Soddom en Chomora van de wereld. Dat is ook wat waard.





Laatst las ik een Engelse artikel over euthanisie.
De laatste regel ging ongeveer zo: "Het enige land waar euthanisie legaal is, is natuurlijk Nederland, maar ja.... daar is alles legaal."

Ik moest zo hard lachen.

11-11-2008, 10:24

Citaat door lap_doek:


Laatst las ik een Engelse artikel over euthanisie.
De laatste regel ging ongeveer zo: "Het enige land waar euthanisie legaal is, is natuurlijk Nederland, maar ja.... daar is alles legaal."

Ik moest zo hard lachen.


Nee

In Zwitserland en in België ook.

11-11-2008, 10:26

Citaat door Ilyaas:
Het is vreemd dat de ‘Marokkaanse’ jeugd zich geen Nederlander wil noemen, terwijl zij in het nieuws constant gewezen worden op hun afkomst.

Wat je zaait, zal je oogsten.

Pagina's : [1] 2 3