Bekijk volle/desktop versie : anasheed voor arobic

23-02-2004, 10:16

Citaat door 147147:
salam oealajkoem

Ik zoek met spoed anasheed voor arabic en fitness.

Dus anasheed wat een beetje snel is en mooi zodat we die kunnen draaien op de sportschool, want de fitness juffrouw wil niet zonder muziek sporten en nou moet ik anasheed zoeken waar je wel oefeningen op kan maken.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

salaam oealajkoem
.

24-02-2004, 23:20

jawel http://www.islaam.be daar heb je anasheeds....

26-02-2004, 12:12
ik ben aerobicdocent en heb een programma waar ik alle liedjes kan pitchemn tot een aerobicbeat

vraag aan de docente hoeveel beat ik maak het en stuur het je op via mail of msn mail me maar prive.

26-02-2004, 17:22
Salaamoe3aleikoem broeder cambou,

Ik ben ook op zoek naar snelle en halal anasheed op zoek.
Zou je me ook willen sturen alstublieft?

Wa3aleikoem oesalaam

27-02-2004, 15:25

stuur mij dan ook maar

01-03-2004, 17:16
salaam wa3alaikom beste broeders/zusters

ik wil ook heel graag sporten, airobic/fitness.
wie kan mij daarbij helpen????
alleen voor vrouwen en met anasheed!!!!!!!!

alvast bedankt.

wasalaam

28-02-2005, 13:17
salaam
ik wil ook graag anasheed, zou iemans plz naar me willen opsturen, me mail is Naima_el@hotmail.com

22-03-2005, 20:14
147 147 zou je mij willen vertellen waar jij sport het is zo moeilijk om aerobiclessen te vinden die ook na 16.00 uur worden gegeven en uiteraard waar geen mannen zijn zou het erg op prijs stellen

dank je wel

25-12-2005, 03:15
kan iemand mij anasheed sturen . graag snelle leuke anasheed.
die ik op mij mp3 kan downloaden
soekran

25-12-2005, 10:47
Salaam Alaikoum wa Rahmatoe Allah..

Even een kleine info plaatsen over het term "Anasheed"

Vraag:

"Er wordt gesproken van overleveringen over Islaamitische anaashied, en er word gezegd dat het is toegestaan en er word gezegd dat het een alternatief is voor muziek bandjes, dus wat is uw edele visie ?"

Antwoord:

"Deze benaming is niet juist, en haar benaming is een casus, want er wordt geen Islaamitische anaashied genoemd in de boeken van de selef (voorgangers). En het is bekend dat de Soefiyyah (soefies) degenen zijn die al-anaashied namen tot hun geloof en zij noemen het as-Samaa`. En in onze tijd zijn er vele groeperingen en sekten. Er is reeds voor elke groep of sekte opzwepende anaashied en zij noemen het Islaamitische anaashied, deze benaming daarvoor is niet juist, het is dus niet toegestaan om deze anaashied te nemen en te verspreiden tussen de mensen. Wa billaahit-Tawfieq."

Shaych Saalih al-Fawzaan

Bron: http://www.Sahab.com
Vertaald door: `Iesaa aboe Yoesoef al-Oeroebie

Shaych Saalih al-Fawzaan (hafidhahoellaah) zegt in zijn boek 'al-Khoetoeb al-Mimbarieyah':

â... en het is nodig om hierover een verduidelijking te geven, en dat is (betreffende) de toename van circulatie van bandjes met anaashied onder de religieuze jeugd en zij noemen ze Islaamitische anaashied. En het is een soort muziek en soms is het met mooie stemmen die fitnah zullen veroorzaken voor de mensen. En ze worden verkocht in de cassette-winkels naast bandjes met Qor'aan en Islaamitische voordrachten. En om deze 'anaashied' Islaamitisch te noemen is verkeerd. De Islaam heeft voor ons immers geen anaashied voorgeschreven, maar Dhikr van Allaah (het gedenken van Allaah) en het reciteren van de Qor'aan en het leren van profijtvolle kennis. Wat anaashied betreft, die zijn van de religie van de afgedwaalde Soefies, die hun religie tot vertier en spel genomen hebben. En om de anaashied als onderdeel van onze religie te nemens is een imitatie van de Christenen ,die hun religie tot gezang, liederen en melodieuze klanken hebben gemaakt. Dus de oplossing is een waarschuwing tegen deze anaashied en een verbod op de verkoop en distributie ervan.â

Shaych Saalih al-Fawzaan

Vertaald door: Aboe Yoesoef
Engelse bron: http://www.therightiouspath.com in een voetnoot van het artikel:
The innovation of Mawlidun Nabi (Eid Milaad) with the deviant Sufi sect of Barailwiyyah
Bron: al-Khoetoeb al-Mimbarieyah