Bekijk volle/desktop versie : Buikspieroefeningen.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

10-11-2008, 00:41
ik lees vaak dat dames/heren hierzo plat buik willen enz.
hier staan wat tips voor buikspieroefeningen.

En naast buikspieroefeningen gewoon gezond eten en veel bewegen

Crunches voor de bovenste buikspieren

Ga op een matje liggen, zet je voeten plat op de grond op schouderbreedte. Ondersteun je hoofd lichtjes met je vingertoppen, dus niet aan je nek trekken. Til je bovenlichaam van de mat richting het plafond, span je buikspieren maximaal, hou vast en ga langzaam weer terug.

x Let op! Adem uit bij het omhoog komen en adem in tot in de uitgangspositie.
x Houd je kin omhoog
x Trek niet aan je hoofd, gebruik je buikspieren!
x Je ogen zijn recht naar het plafond gericht.
x Houd je ellebogen naar buiten!



Crunches voor de onderste en bovenste buikspieren

Ga op een matje liggen, trek je benen op in een hoek van 90 graden. Kruis je benen over elkaar. Ondersteun je hoofd lichtjes met je vingertoppen, dus niet aan je nek trekken. Houd je ellebogen naar buiten, til je bovenlichaam van de mat richting het plafond, span je buikspieren maximaal aan, hou vast en ga langzaam weer terug. Leg je bovenlichaam niet neer tussen de crunches!

x Let op! Adem uit bij het omhoog komen en adem in tot in de uitgangspositie.
x Houd je kin omhoog
x Trek niet aan je hoofd, gebruik je buikspieren!
x Je ogen zijn recht naar het plafond gericht.
x Houd je ellebogen naar buiten!


Crunches voor de schuine buikspieren (Variatie 1)

UitvoeringGa op een matje liggen zet je voeten plat op de grond op schouderbreedte. Ondersteun je hoofd lichtjes met je vingertoppen, dus niet aan je nek trekken! Houd je ellebogen naar buiten. Til je bovenlichaam van de mat en draai je linker elleboog richting je rechterknie (probeer zo dicht mogelijk bij je knie te komen). Houd vast en ga langzaam terug. Leg je bovenlichaam niet neer tussen de crunches! Maak de linkerset af (b.v. 15 x), plaats je linkerhand achter je hoofd en ga over op de rechterkant.

x Let op! Adem uit bij het crunchen en adem in tot in de uitgangspositie.
x Houd je kin omhoog.
x Trek niet aan je hoofd, gebruik je buikspieren!
x Houd je ellebogen naar buiten!



Crunches voor de schuine buikspieren (Variatie 2)


Ga op een matje liggen, zet je voeten plat op de grond op schouderbreedte. Plaats de rechterhand achter je hoofd, elleboog naar buiten, til je bovenlichaam van de mat. Tik met je linkerhand je linkerenkel aan, ga weer terug naar je beginpunt en zo verder. Maak de linkerset af (b.v. 15 x), plaats je linkerhand achter je hoofd en ga over op de rechterkant.

x Let op! Adem uit bij het crunchen en adem in tot in de uitgangspositie.
x Houd je kin omhoog.
x Trek niet aan je hoofd, gebruik je buikspieren!
x Houd je elleboog naar buiten!


knee Raise voor de onderbuikspieren en de rechte buikspieren

Ga op een matje liggen, buig 1 knie, zet je voet plat op de grond, houd je andere been gestrekt op de mat. Til je bovenlichaam van de mat en buig tegelijkertijd het gestrekte been richting je hoofd. Laat je bovenlichaam weer zakken en strek je been weer, houd net boven de vloer vast, herhaal b.v. 15 x links en 15 x rechts.

x Let op! Adem uit bij het omhoog komen en adem in tot in de uitgangspositie.
x Houd je kin omhoog
x Trek niet aan je hoofd, gebruik je buikspieren!
x Je ogen zijn recht naar het plafond gericht.
x Houd je ellebogen naar buiten!



10-11-2008, 00:55


aanvulling op jouw matriaal, de geestelijke oefeningen:

eet niet alles wat je eten kan, sla een maaltijd over en kies gezonde voedsel, een zak chips hoeft niet in 1 keer op en dat geldt natuurlijk ook voor het doosje chocoladebonbons, drink water veel water en probeer zoete frinsdranken over te slaan, denk met je hersenen niet met je buik,denk met je hersenen niet met je buik,denk met je hersenen niet met je buik,denk met je hersenen niet met je buik,denk met je hersenen niet met je buik,denk met je hersenen niet met je buik, you can do ittttttttttttttt!

10-11-2008, 00:58

Citaat door semir:
aanvulling op jouw matriaal, de geestelijke oefeningen:

eet niet alles wat je eten kan, sla een maaltijd over en kies gezonde voedsel, een zak chips hoeft niet in 1 keer op en dat geldt natuurlijk ook voor het doosje chocoladebonbons, drink water veel water en probeer zoete frinsdranken over te slaan, denk met je hersenen niet met je buik,denk met je hersenen niet met je buik,denk met je hersenen niet met je buik,denk met je hersenen niet met je buik,denk met je hersenen niet met je buik,denk met je hersenen niet met je buik, you can do ittttttttttttttt!



Ja, juistm.

10-11-2008, 01:00
Maar dames, als je nou gewoon 2x 3x per week gaat joggen.
zonder andere sport er naast zegmaar.
dan kan je wel gewoon eten wat je wilt denk.
maar blijven bewegen, en niet vlak voor dat je gaat slapen eten.
superrr slecht.



jaja, ik ook or.

10-11-2008, 11:37


Het is gelukt om het twee keer achter elkaar te doen, ik denk dat ik gewoon moet accepteren dat ik moddervet ben!

10-11-2008, 19:09

Citaat door Azuriet:
Het is gelukt om het twee keer achter elkaar te doen, ik denk dat ik gewoon moet accepteren dat ik moddervet ben!



Begin met gezond te eten en ga 2 x per week joggen.
Begin daar is eerst mee en dan moet je veder kijken.
begin rustig aan. ( je kan ook gewoon paar uurtjes wandelen)


en gewoon vaker proberen. komt goed alleen je moet er wel wat voor doen.

en je zelf moddervet noemen is nergens voor nodig!

10-11-2008, 22:33

Citaat door Monaya:
Begin met gezond te eten, en ga 2 x per week joggen.
Begin daar is eerst mee, en dan moet je veder kijken.
begin rustig aan. ( je kan ook gewoon paar uurtjes wandelen)


en gewoon vaker proberen. komt goed alleen je moet er wel wat voor doen.

en je zelf moddervet noemen is nergens voor nodig!


Ik zit er niet echt mee hoor...ik vind niet dat ik moet lijnen :P...gezonder eten kan altijd,

10-11-2008, 22:34

Citaat door Azuriet:
Ik zit er niet echt mee hoor...ik vind niet dat ik moet lijnen :P...gezonder eten kan altijd,


OOOoooh, dan is het toch goed!

10-11-2008, 23:29
Lekker lopen dames! Het wonder achter een plat aangescherpte buik..

11-11-2008, 00:35
Antwoord schuilt in je OT. Waarom moeilijk doen..

11-11-2008, 00:36

Citaat door Russo:
Antwoord schuilt in je OT. Waarom moeilijk doen..



Hoe bedoel je?

11-11-2008, 01:13
Zonder gezonde voeding en regelmatig hardlopen geen buikspieren.

11-11-2008, 01:15



Citaat door Elcabron:
Zonder gezonde voeding en regelmatig hardlopen geen buikspieren.


ja, volgens mij moet dat vetlaagje of hoe dat ook heet eerst weg/

11-11-2008, 01:31

Citaat door Monaya:
ja, volgens mij moet dat vetlaagje of hoe dat ook heet eerst weg/


jep

12-11-2008, 21:36
Ken een paar oefeningen waarbij je bijna alle buikspieren inspant, meer voor gevorderden( krijgen we altijd in de gym).

Op de grond liggen(helemaal gestrekt), dan zet je je kin op je borst en je handen ook. Voeten 10 cm. boven de grond, eerst begin je bijvoorbeeld met 30 sec. en dan breid je dat uit tot een minuut, 90 sec enz.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8