Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met iemand die je nooit hebt gezien?



Pagina's : [1] 2 3 4

09-11-2008, 15:02
Wie heeft dit weleens meegemaakt? En ben je nu nog steeds gelukkig getrouwd?
Voor- en nadelen van zo´n huwelijk?

09-11-2008, 15:06


Ik.
Er zijn er geen nadelen in zo een huwelijk.

09-11-2008, 15:11

Citaat door Soufiane_A:
Ik.
Er zijn er geen nadelen in zo een huwelijk.


Je hebt haar dus nooit eerder gezien, totdat je om haar hand ging vragen...
En hou je ook veel van haar, of is het b.v. alleen zo van ze is mijn vrouw en that´s it...Komt ze uit Marokko?

ik vind het knap van je....ik wou dat ik het kon, tegen een wildvreemde gewoon JA zeggen

09-11-2008, 15:15

Citaat door nia_1981:
Je hebt haar dus nooit eerder gezien, totdat je om haar hand ging vragen...
En hou je ook veel van haar, of is het b.v. alleen zo van ze is mijn vrouw en that´s it...Komt ze uit Marokko?

ik vind het knap van je....ik wou dat ik het kon, tegen een wildvreemde gewoon JA zeggen


Klopt. Nooit eerder gezien.
Nee, niet uit Marokko.

Je MOET ook niet tegen een wildvreemde JA zeggen. Het is jouw recht om hem eerst te zien en he is jouw recht om te weigeren.

09-11-2008, 15:15



Citaat door Soufiane_A:
Ik.
Er zijn er geen nadelen in zo een huwelijk.



Ben jij getrouwd?

09-11-2008, 15:16

Citaat door Soufiane_A:
Klopt. Nooit eerder gezien.
Nee, niet uit Marokko.

Je MOET ook niet tegen een wildvreemde JA zeggen. Het is jouw recht om hem eerst te zien en he is jouw recht om te weigeren.




Hoe ver ben je al...?

09-11-2008, 15:27

Citaat door Hmeds_Daughter:
Ben jij getrouwd?


Insha Allah.

09-11-2008, 15:28
Trouwen zonder degene te hebben gezien is toch afgeraden in de Islam? Dan bedoel is dus dat je elkaar pas ziet op het moment dat je gaat trouwen.

What is prescribed in sharee’ah is for the suitor to see the woman to whom he wants to propose marriage, because of the report narrated by al-Tirmidhi (1087), al-Nasaa’i (3235) and Ibn Maajah (1865) from al-Mugheerah ibn Shu’bah (may Allaah be pleased with him), who proposed to a woman and the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Go and look at her, for that is more likely to create love between you,” i.e., ,ore likely to establish lasting love between you. This hadeeth was classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi.

http://www.islamqa.com

Wassalaam,
Zonnetje

09-11-2008, 15:31

Citaat door Hmeds_Daughter:
Hoe ver ben je al...?


Heel ver insha Allah.

09-11-2008, 15:31
Volgens mij bedoel je 1 keer zien en dan trouwen?

09-11-2008, 15:40

Citaat door Hurriyah:
Volgens mij bedoel je 1 keer zien en dan trouwen?


Ik bedoel dat jullie elkaar nooit eerder hebben gezien dan het moment dat hij om je hand is komen vragen.....oke dan heb je bedenktijd om ja of nee te zeggen, maar aan de hand waarvan maak je je keus....zijn uiterlijk
want uiteindelijk ken je hem niet en heb je hem hoogstens een paar uurtjes gezien

Ik krijg natuurlijk wel de mogelijkheid om dan even te praten met hem maar dan kun je nog geen ja of nee zeggen.

09-11-2008, 15:42
Nee tuurlijk niet.

09-11-2008, 15:43


Zo is het ook bij de mijn zussen gegaan. En ze zijn 1 voor 1 heel erg gelukkig, mn oudste zus is nu na 19 jaar huwelijk nog erg gelukkig.

Ik ben nog steeds van mening dat de huwelijken die op deze manier ontstaan nog steeds de geslaagde huwelijken zijn.

En inshallah zal het bij mij ook op deze manier gaan.

09-11-2008, 15:44

Citaat door Zonnetje_78:
Trouwen zonder degene te hebben gezien is toch afgeraden in de Islam? Dan bedoel is dus dat je elkaar pas ziet op het moment dat je gaat trouwen.

What is prescribed in sharee’ah is for the suitor to see the woman to whom he wants to propose marriage, because of the report narrated by al-Tirmidhi (1087), al-Nasaa’i (3235) and Ibn Maajah (1865) from al-Mugheerah ibn Shu’bah (may Allaah be pleased with him), who proposed to a woman and the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Go and look at her, for that is more likely to create love between you,” i.e., ,ore likely to establish lasting love between you. This hadeeth was classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi.

http://www.islamqa.com

Wassalaam,
Zonnetje


JE MOET er bij duidelijk maken dat desbetreffende persoon dan de vrouw waarmee hij wil trouwen moet gaan zien met de intentie van een Khaatib (huwelijk). Anders is het haram om te vragen om haar te zien.

Zonetje, Probeer voortaan De Ahadith te plaatsen in hun wel gepaste context, om mogelijke verwarring (of verkeerde interpretatie) te vermijden.
Wajazaaki Llaah.

قوله صلى الله عليه وسلم : " إذا خطب أحدكم إمرأة فلا جناح عليه أن ينظر منها إذا كان إنما ينظر إليها لخطبة وإن كانت لاتعلم " رواه أحمد . قال صاحب مجمع الزوائ&#158 3; : رجاله رجال الصحيح

_ أن النبي صلى الله عليه وسلم نفى الجناح وهو الإثم عن الخاطب خاصة بشرط أن يكون نظره للخطبة ، فدل هذا على أن غير الخاطب آثم بالنظر إلى الأجنبي& #1577; بكل حال ، وكذلك الخاطب إذا نظر لغير الخطبة مثل أن يكون غرضه بالنظر التلذذ والتمت&#159 3; ونحو ذلك ..

09-11-2008, 15:46

Citaat door Sapje88:
Zo is het ook bij de mijn zussen gegaan. En ze zijn 1 voor 1 heel erg gelukkig, mn oudste zus is nu na 19 jaar huwelijk nog erg gelukkig.

Ik ben nog steeds van mening dat de huwelijken die op deze manier ontstaan nog steeds de geslaagde huwelijken zijn.

En inshallah zal het bij mij ook op deze manier gaan.


Tbark ALLAH....
als je inderdaad kijkt hoe de huwelijken nu worden gesloten en kijkt naar het aantal echtscheidingen....

dan kun je eigen concluderen dat dat(gearrangeerde huwelijken) eigenlijk een goede manier is om te trouwen....alleen vind ik het heel moeilijk en vroeg mij af wie het ook had meegemaakt.

Pagina's : [1] 2 3 4