Bekijk volle/desktop versie : Beugel



Pagina's : [1] 2

08-11-2008, 22:48
Ik wil weer een beugel gaan dragen, vooral voor mijn onderkaak, die tanden zijn weer wat scheef gaan zitten, had hem vroeger ook gehad, maar helaas doordat mijn verstand kiezen zijn gaan groeien, zijn ze verschoven

Nu vind ik het wel raar om weer een beugel te gaan dragen (ben al bijna 29)

Of stel ik me aan?

08-11-2008, 22:50


Gewoon doen joh!
Ik ken mensen van 40 die een beugel dragen.

08-11-2008, 22:51
gewoon doen !! iedereen draagt het tegewoordig ongeacht leeftijd! en je zal er geen spijt van krijgen

08-11-2008, 22:52
Je stelt je aan. Mijn zus had precies jouw leeftijd toen ze 'n beugel droeg. Ook om dezelfde reden. (ze had 'm al eerder in haar jeugd gedragen).
Ze moest 'm 'n jaar, is inmiddels 32, en is blij dat ze het heeft gedaan.

08-11-2008, 22:53


ik heb een hekel aan een beugel , ik heb hem bijna twee jaar gehad
maar ik heb mooie rechte tanden voor terug gekregen daar ben ik wel tevreden mee

gewoon doen , je krijgt een mooi resultaat

08-11-2008, 22:54

Citaat door Imane_Arab:
Je stelt je aan. Mijn zus had precies jouw leeftijd toen ze 'n beugel droeg. Ook om dezelfde reden. (ze had 'm al eerder in haar jeugd gedragen).
Ze moest 'm 'n jaar, is inmiddels 32, en is blij dat ze het heeft gedaan.



Ow oke, dank je wel, ik stel me dus zeker aan

Ben blij dat ik niet de enige ben ik hoop dat ik er ook geen spijt van ga krijgen

Had ze echt zo slotjes beugel? Bestaat er niet een onopvallende versie?

08-11-2008, 22:55

Citaat door Azhaar:
Ow oke, dank je wel, ik stel me dus zeker aan

Ben blij dat ik niet de enige ben ik hoop dat ik er ook geen spijt van ga krijgen

Had ze echt zo slotjes beugel? Bestaat er niet een onopvallende versie?


Haha. Ja, ze had 'n slotjesbeugel.
Dat weet ik niet. En ach, ookal bestond er één. Beide hetzelfde. Naarmate de tijd raakt jouw omgeving gewend aan jouw beugel en hebben ze niet meer de in de gaten dat je er één hebt.

09-11-2008, 10:52
k dacht eerst ook zo, ik ben 25 en heb sinds 5 mnd een boven beugel en ik zie al een heel groot verschil. ik heb echt geen spijt. gewoon doen hoor

09-11-2008, 11:11
Wat betalen jullie er ongeveer voor?

09-11-2008, 11:27
Ik wilde dit jaar al een beugel dragen, maar dat gaan we niet redden. Veel afspraken al gehad, foto's, gips bijten etcetera maar bij mij zijn wat complicaties en nu wacht ik op een brief van mijn zorgverzekeraar (Menzis) of ze alles gaan vergoeden. Het zal dan wel volgend jaar worden voor ik een beugel heb pppfff. 6 maanden dan kaak breken en dan nog een jaar. Woohoo, maar een mooi gebit vind ik wel belangrijk. Moet je echt doen hoor.

09-11-2008, 11:30
Oja en ik krijg zo eentje met witte/ doorzichtige slotjes, ofzo iets. In ieder geval een stuk minder opvallend.

09-11-2008, 11:34
Er is een ortho in Vlaardingen (als enige in Nederland) die beugels aan de binnenkant van het gebit plaatst. Zeer geniaal, NIEMAND ZIET DAT JE EEN BEUGEL DRAAGT, maar wel extreem duur.

09-11-2008, 11:35



Citaat door Tour_of_Duty:
Er is een ortho in Vlaardingen (als enige in Nederland) die beugels aan de binnenkant van het gebit plaatst. Zeer geniaal, NIEMAND ZIET DAT JE EEN BEUGEL DRAAGT, maar wel extreem duur.


En wordt ook niet vergoed geloof ik

09-11-2008, 11:39
ik draag sinds een maand alweer een beugel.

Ik heb van die witte doorzichtige slotjes. Voor de foto's heb ik 230 betaald en voor het plaatsen 830. Voor controle betaal ik 53 euro.

Ik krijg maar eenmaal 500 euro vergoed en ik heb de aanvullende verzekering van agis.

09-11-2008, 11:40

Citaat door Gypsymeid:
Oja en ik krijg zo eentje met witte/ doorzichtige slotjes, ofzo iets. In ieder geval een stuk minder opvallend.


inderdaad men nicht heeft zo één, kan je amper zien

Pagina's : [1] 2