Bekijk volle/desktop versie : verlies



08-11-2008, 20:13
[ Niets of niemand stopt bij dat ene moment dat bij een dierbare de hart is gestopt met klopen en er niet meer zal zijn nooit niet..
niemand die er bij stil staat..
Mensen lopen lachend om je heen, allen die gene met een doorborende blik kan zien in je ogen hoeveel verdriet je hebt.

Als mensen je voorliegen over de dood en je er toch achter komt dat ie al 2 weken dood is.. en mensen die je tegen komt vertelt dat het goed gaat.. zelfs een stuk beter.. ga je je schamen.

a willieee 3lafdi7ti fdi7ti fdi7ti ze is dood.. en toen ik hoorde dat het beter ging en ze zelfs een beetje heeft gegeten ik een gat in de lucht sprong..

dat ik 3 keer per dag door de telefoon vertel dat ze haar een kus moeten geven van mij.. terwijl zij gewoon onder de grond ligt.. aaa williee 3la fdi7ti

Dat IK als een mogool dingen aan het kopen ben voor haar terwijl zij er geen eens is..

NIet blij zijn met haar dood ookal weet je dat ze op en een betere plek is..
Je hart breekt omdat je zo GRAAG wou dat je toekomstige man je hand zou vragen bij haar thuis.. en daar thuis met haar aanwezigheid je feest zou vieren... dat zij die vrouw waar je ZO gehecht aan bent en zelfs meer dan je eigen moeder.. je eigen kinderen geen wijsheid kan bijbrengen net zoals ze dat bij jezelf heeft gedaan..

Dat al die dromen..dat ze bij je opbezoek zal komen en je haar nederland gaat laten verkennen in een keer onmogelijk zijn..
Dat je eigen moeder je heeft voorgelochen dat die vrouw er nog gewoon is terwijl ze onder de grond ligt..

Dat al je dromen in het water worden gegooid.. onmogelijk worden..

Hoe kan ik nu nog ooit een voetstap in marokko zetten terwijl ik weet.. maar niet geloof dat zij die vrouw waar ik zoveel van hou meer dan mijn eigen moeder mij niet aan het opwachten is.. dat zij geen heerlijke maaltijd heeft klaarstaan zodat ik gelijk kan eten.. dat ik nooit meer de verrukkelijke harrira van haar handen kan opdrinken

niet tevreden zijn met de afscheid die je hebt genomen 2maanden geleden zonder enig idee dat ze er de volgende zomer niet meer zal zijn..
Dat je de glimlach niet meer ophaar gezicht kan zien.. haar gelach in de gangen hoort.. haar gulheid niet meer zal zien..

alles alles alles wat je ooit nog had willen doen met haar niet meer kan..
het doet zo een pijn.. om te weten dat de dingen die ze zo graag had willen proeven of had willen zien niet heeft gezien en dat mede dankzij je zelf niet is gebeurt..

haar kinderen en kleinkind hebben haar nog nodig.. haar kleinkind wil ook dat haar kinderen op de rug worden gedragen door haar..
zij moet ook nog 2 vrouwen goedkeuren voor haar zonen..
zij moet nederland ook nog zien...!! zij moet mijn kamer ook zien
zij moet nog zoveel zien.. waarom kan zij dat niet meer zien het is oneerlijk waarom leeft de rest nog wel.. terwijl zij die moemina die goede moslima die vrouw el 3aziza waar iedereen houdt niet meer leeft.. waarom kan precies zij niet zien waar haar dochter en haar dochter wonnen.. in hun huis schoonmaken in hun huis slapen..in hun keuken marokkaanse thee maken.. op hun bank zitten.

Ik wil nog van deze vrouw genieten.. maar waarom waarom waarom waarom!!!!!!!!!

ik die als een gek kleren en schoenen heb gekocht voor haar.. terwijl zij er nooit blij mee zou kunnen worden.. ze ze nooit aan zal doen of zal zien..aan wie moet ik die kleren geven terwijl ik weet dat ze niet voor hun bestemd zijn maar voor mijn oma...

ik die nu hopeloos en radeloos niet geloof dat zij er niet meer is.. hoe kan ik verder gaan met leven... hoe kan ik nog lachen zonder een veraad gevoel te hebben hoe.. hoee

dat is mijn vraag hoe?]

08-11-2008, 20:18


Allah ie3dem elazar!

Probeer het een plekje te geven

Sterkte!!!

08-11-2008, 20:19
niemand die mij raad kan geven

08-11-2008, 20:20

Citaat door samraZ:
Allah ie3dem elazar!

Probeer het een plekje te geven

Sterkte!!!


Amien!

schokrane..

Maar ik weet niet hoe ik het een plekje moet geven waar.. ja in me hart.. maar links rechts beneden boven waar..

08-11-2008, 20:24



Citaat door Loe7oesh:
Spring voor de trein, is probleem over.




Wat is jou focking probleeem.. spring lkker zelf voor de trein ben ik van je af..

wtf mogolische antwoord.. mensen vragen hulp kom jij met je zeik reactie ga iemand anders lastig vallen ofzo..

08-11-2008, 20:26

Citaat door LovechewingGum:
schokrane..

Maar ik weet niet hoe ik het een plekje moet geven waar.. ja in me hart.. maar links rechts beneden boven waar..



Het zal niet zomaar 1, 2, 3 kunnen. Het heeft tijd nodig. Maar jezelf en anderen allerlei dingen verwijten zal niet helpen!! Je kunt je zoveel afvragen. Feit blijft dat zij er niet meer is. En al die dingen niet meer kan doen.

Je zegt in je verhaal dat je allerlei dingen voor haar hebt gekocht. Deze kun je haar niet meer persoonlijk geven. Wat je haar wel kunt schenken is een dua, een sadaka enz. Hier hebben jullie op dit moment het meest aan.


Nogmaals het een plekje geven zal niet zomaar gaan. Ik wens je sbar toe! Inchallah komt alles goed

08-11-2008, 20:28

Citaat door Loe7oesh:
Spring voor de trein, is probleem over.




Het zal jou ook ooit overkomen. Ik hoop dan voor je dat niemand zo zal reageren !!


Denk voortaan na voordat je reageerd

08-11-2008, 20:33

Citaat door samraZ:
Het zal niet zomaar 1, 2, 3 kunnen. Het heeft tijd nodig. Maar jezelf en anderen allerlei dingen verwijten zal niet helpen!! Je kunt je zoveel afvragen. Feit blijft dat zij er niet meer is. En al die dingen niet meer kan doen.

Je zegt in je verhaal dat je allerlei dingen voor haar hebt gekocht. Deze kun je haar niet meer persoonlijk geven. Wat je haar wel kunt schenken is een dua, een sadaka enz. Hier hebben jullie op dit moment het meest aan.


Nogmaals het een plekje geven zal niet zomaar gaan. Ik wens je sbar toe! Inchallah komt alles goed



dankjewel voor je advies.. dat van die sadaka daar zat ik al over na te denken..

Inscha'Allah komt alles goed

08-11-2008, 20:34

Citaat door Loe7oesh:
Ga alsjeblieft dood, wil je?




donder op klote joch..

Geen hart heb jij.. baksteen

08-11-2008, 20:40
Allahi Rhamha.
Juist omdat ze zo'n goed persoon is, is ze er niet meer.
Allah wou haar bij hem. Zie het zo, misschien vrolijkt dat je op.

08-11-2008, 20:50

Citaat door Loe7oesh:
Je bent een slettenbak, ja je bent een slettenbak, een slet, slet, slet, slettebak die niks anders dan neúken kan.



geweldige analyse

08-11-2008, 21:14
Inna lilahi wa inna ilajhi raji3oen.

Zoveel waarom vragen die allemaal onbeantwoord zullen blijven.. Leg je erbij neer, dit is het lot. Je kunt je niet tegen de wil van Allah de verhevene richten.
Het enige wat jou nog resteert is jou oma bij elk gebed herdenken en een bedrag (sadaka) uitgeven..
Allah neemt niet zomaar iemand van je weg zonder er wat beters voor terug te geven. Probeer haar een plek te geven in je hart. Ik heb ook vele dierbaren verloren, uiteindelijk heb ik het moeten zien te accepteren. Je weet pas hoeveel iemand waard is wanneer deze er niet meer is . Dit heeft mijn ogen geopend.Doe wat je oma graag zou willen zien.
Zo groot de verlangens van jou naar haar zijn, zo heeft Allah swt ook zijn verlangens haar bij zich te hebben.
Ik heb eenbeetje hoop gevonden bij dit miss dat jij er ook wat aan zult hebben: Zolang jij erin blijft geloven dat zij er nog is zal zij kunnen voortleven in jou hart.
Moge Allah je bijstaan bij dit verlies. Veel sterkte toegewenst ..

08-11-2008, 21:20



Citaat door LovechewingGum:
[ Niets of niemand stopt bij dat ene moment dat bij een dierbare de hart is gestopt met klopen en er niet meer zal zijn nooit niet..
niemand die er bij stil staat..
Mensen lopen lachend om je heen, allen die gene met een doorborende blik kan zien in je ogen hoeveel verdriet je hebt.

Als mensen je voorliegen over de dood en je er toch achter komt dat ie al 2 weken dood is.. en mensen die je tegen komt vertelt dat het goed gaat.. zelfs een stuk beter.. ga je je schamen.

a willieee 3lafdi7ti fdi7ti fdi7ti ze is dood.. en toen ik hoorde dat het beter ging en ze zelfs een beetje heeft gegeten ik een gat in de lucht sprong..

dat ik 3 keer per dag door de telefoon vertel dat ze haar een kus moeten geven van mij.. terwijl zij gewoon onder de grond ligt.. aaa williee 3la fdi7ti

Dat IK als een mogool dingen aan het kopen ben voor haar terwijl zij er geen eens is..

NIet blij zijn met haar dood ookal weet je dat ze op en een betere plek is..
Je hart breekt omdat je zo GRAAG wou dat je toekomstige man je hand zou vragen bij haar thuis.. en daar thuis met haar aanwezigheid je feest zou vieren... dat zij die vrouw waar je ZO gehecht aan bent en zelfs meer dan je eigen moeder.. je eigen kinderen geen wijsheid kan bijbrengen net zoals ze dat bij jezelf heeft gedaan..

Dat al die dromen..dat ze bij je opbezoek zal komen en je haar nederland gaat laten verkennen in een keer onmogelijk zijn..
Dat je eigen moeder je heeft voorgelochen dat die vrouw er nog gewoon is terwijl ze onder de grond ligt..

Dat al je dromen in het water worden gegooid.. onmogelijk worden..

Hoe kan ik nu nog ooit een voetstap in marokko zetten terwijl ik weet.. maar niet geloof dat zij die vrouw waar ik zoveel van hou meer dan mijn eigen moeder mij niet aan het opwachten is.. dat zij geen heerlijke maaltijd heeft klaarstaan zodat ik gelijk kan eten.. dat ik nooit meer de verrukkelijke harrira van haar handen kan opdrinken

niet tevreden zijn met de afscheid die je hebt genomen 2maanden geleden zonder enig idee dat ze er de volgende zomer niet meer zal zijn..
Dat je de glimlach niet meer ophaar gezicht kan zien.. haar gelach in de gangen hoort.. haar gulheid niet meer zal zien..

alles alles alles wat je ooit nog had willen doen met haar niet meer kan..
het doet zo een pijn.. om te weten dat de dingen die ze zo graag had willen proeven of had willen zien niet heeft gezien en dat mede dankzij je zelf niet is gebeurt..

haar kinderen en kleinkind hebben haar nog nodig.. haar kleinkind wil ook dat haar kinderen op de rug worden gedragen door haar..
zij moet ook nog 2 vrouwen goedkeuren voor haar zonen..
zij moet nederland ook nog zien...!! zij moet mijn kamer ook zien
zij moet nog zoveel zien.. waarom kan zij dat niet meer zien het is oneerlijk waarom leeft de rest nog wel.. terwijl zij die moemina die goede moslima die vrouw el 3aziza waar iedereen houdt niet meer leeft.. waarom kan precies zij niet zien waar haar dochter en haar dochter wonnen.. in hun huis schoonmaken in hun huis slapen..in hun keuken marokkaanse thee maken.. op hun bank zitten.

Ik wil nog van deze vrouw genieten.. maar waarom waarom waarom waarom!!!!!!!!!

ik die als een gek kleren en schoenen heb gekocht voor haar.. terwijl zij er nooit blij mee zou kunnen worden.. ze ze nooit aan zal doen of zal zien..aan wie moet ik die kleren geven terwijl ik weet dat ze niet voor hun bestemd zijn maar voor mijn oma...

ik die nu hopeloos en radeloos niet geloof dat zij er niet meer is.. hoe kan ik verder gaan met leven... hoe kan ik nog lachen zonder een veraad gevoel te hebben hoe.. hoee

dat is mijn vraag hoe?]


57. Smeekbede om te condoleren.

162. Waarlijk, Allah neemt wat van Hem is en wat Hij geeft is van Hem en voor alles heeft Hij een tijd bestemd. Heb geduld en vetrouw op Allah. [1].


"إِنَّ للهِ مَا أَخَذ، وَلَهُ مَا أَعْـطَ& #1600;ى، وَكُـلّ& #1615; شَيءٍ عِنْـدَ& #1607;ُ بِأَجَل& #1613; مُسَـمّ& #1614;ى.فَلْت& #1614;صْـبِر وَلْتَح& #1618;ـتَسِب."

[/SIZE]


"ienna liellaahie maa akhada, wa lahoe maa a'thaa wa koelloe shay-ien 'iendahoe bie adjalien moesammaa faltasbier wal-tah'tasieb"




Men kan ook zeggen: "Moge Allah uw beloning vergroten en uw sterfgeval vergemakkelijken en uw overledene vergeven. [2].


[SIZE="5"]

"أَعْظَـ& #1605;َ اللهُ أَجْـرَ& #1603;، وَأَحْس& #1614;ـنَ عَـزاء&#161 4; كَ، وَغَفَـ& #1585;َ لِمَـيّ& #1616;تِك."

[/SIZE]


"A'dhama Allaahoe adjrak, wa ah'sana 'azaa-ak wa ghafara liemayyietiek"




--------------------------------------------------------------------------------

[1] Al-Boekhaarie 2/80, Moesliem 2/636.
[2] Kietaboe l-adhkaar van An-Nawawi blz.126.





53. Smeekbede wanneer iemand een tragedie overkomt.


154. Wij zijn van Allah en naar hem keren wij terug. O Allah, beloon mij vanwege deze tragedie die mij is overkomen en breng me naar iets beters. [1].

[SIZE="5"]
"إِنّا للهِ وَإِنَ&#157 5; إِلَـيْ& #1607;ِ راجِعُـ& #1608;ن ، اللَّهُ& #1600;مَّ اْجُـرْ& #1606;ِي في مُصِـيب& #1614;تِي، وَاخْلُ& #1600;فْ لي خَيْـرا& #1611; مِنْـهَ& #1575;." [/SIZE]


"iennaa liellaahie wa iennaa ielayhie raadji'oen, Allaahoemma e-edjoernie fie moesieebatie wa akhlief lie khayran mienha".




43. Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt.

139. O Allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt. Als het U behaagt, dan maakt U zelfs bezorgdheid makkelijk. [1].

[SIZE="4"]
"اللّهُـ& #1605;َّ لا سَـهْل&#161 4; إِلاّ ما جَعَلـت& #1614;هُ سَهـلاً& #1548; وَأَنْت& #1614; تَجْـعَ& #1604;ُ الْحَـز& #1614;نَ إِذا شِـئْت&#161 4; سَهـْلا& #1611;."


"Allaahoemma laa sahla iella maa dja'altahoe sahlan wa anta tadj'aloe al-h'azena iedhaa shie-ta sahlan".



http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/citadel/citadel61.html