bouchiba
08-11-2008, 17:54
Salaam wua Alaikoum
het bewijs dat de Koran inderdaad het woord is van de Schepper der Hemelen en Aarde rust ondermeer op het feit dat zij een boek is zonder fouten en / of tegenstrijdigheden. Voor wie de Koran EERLIJK en OBJECTIEF bestudeert is dit duidelijk. Desalniettemin, men hoort nu net zoals in de tijd van de Profeet zelf soms kritiek op de moslims en Islam die beweren dat de Koran wel tegenstrijdigheden zou bevatten. Men wijst dan bijvoorbeeld op het gezegde van Allah
“Allah verbiedt jouw niet, voor wat betreft degenen die niet tegen jouw vechten voor je geloof en die jullie niet uit jullie huizen drijven, hen aardig (met respect) en rechtvaardig te behandelen: want Allah houdt van diegenen die rechtvaardig zijn.”
(Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Al Momtahanah, vers 9)
Terwijl in de Koran Allah ook zegt:
“Bevecht degenen die niet geloven in Allah en de Laatste Dag, en die niet verbieden hetgeen Allah en Zijn boodschapper hebben verboden, die niet de religie van de waarheid belijden, zijnde de mensen van het boek, totdat zij met de hand u de jiziyyah betalen en zich daarmee onderdanig maken.”
(Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah At Taubah, vers 29)
Het probleem met kritieken zoals deze is dat zij gebaseerd zijn op slechts een oppervlakkige beschouwing van de Koran. In gegeven voorbeeld, namelijk, is de context van het verst uit soerah At Taubah een situatie van oorlog, terwijl de context van het vers uit soerah Al Momtahanah een situatie van vrede is, en natuurlijk is er verschil tussen het gebod ten tijde van oorlog en het gebod ten tijde van vrede! Voor degene die de Koran diep beschouwt is er dus geen sprake van een tegenstrijdigheid die de bewering van perfectie betreffende de Koran onderuit zou halen.
het bewijs dat de Koran inderdaad het woord is van de Schepper der Hemelen en Aarde rust ondermeer op het feit dat zij een boek is zonder fouten en / of tegenstrijdigheden. Voor wie de Koran EERLIJK en OBJECTIEF bestudeert is dit duidelijk. Desalniettemin, men hoort nu net zoals in de tijd van de Profeet zelf soms kritiek op de moslims en Islam die beweren dat de Koran wel tegenstrijdigheden zou bevatten. Men wijst dan bijvoorbeeld op het gezegde van Allah
“Allah verbiedt jouw niet, voor wat betreft degenen die niet tegen jouw vechten voor je geloof en die jullie niet uit jullie huizen drijven, hen aardig (met respect) en rechtvaardig te behandelen: want Allah houdt van diegenen die rechtvaardig zijn.”
(Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Al Momtahanah, vers 9)
Terwijl in de Koran Allah
“Bevecht degenen die niet geloven in Allah en de Laatste Dag, en die niet verbieden hetgeen Allah en Zijn boodschapper hebben verboden, die niet de religie van de waarheid belijden, zijnde de mensen van het boek, totdat zij met de hand u de jiziyyah betalen en zich daarmee onderdanig maken.”
(Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah At Taubah, vers 29)
Het probleem met kritieken zoals deze is dat zij gebaseerd zijn op slechts een oppervlakkige beschouwing van de Koran. In gegeven voorbeeld, namelijk, is de context van het verst uit soerah At Taubah een situatie van oorlog, terwijl de context van het vers uit soerah Al Momtahanah een situatie van vrede is, en natuurlijk is er verschil tussen het gebod ten tijde van oorlog en het gebod ten tijde van vrede! Voor degene die de Koran diep beschouwt is er dus geen sprake van een tegenstrijdigheid die de bewering van perfectie betreffende de Koran onderuit zou halen.