Bekijk volle/desktop versie : Palestijnse verzoeningsgesprekken afgeblazen



08-11-2008, 15:45
Palestijnse verzoeningsgesprekken afgeblazen
CAIRO (ANP) - De Palestijnse verzoeningsgesprekken die maandag in de Egyptische hoofdstad Caïro zouden worden gehouden, gaan niet door. Dat heeft een woordvoerder van de Egyptische regering, die bij de onderhandelingen bemiddelt, zaterdag gezegd.

print stuur artikel door

De militante organisatie Hamas boycot de ontmoeting. Hamas is boos, omdat veiligheidstroepen van de Palestijnse president Mahmud Abbas honderden Hamasleden vasthouden.

De relatie tussen Hamas en de rivaliserende Fatahbeweging van Abbas is sterk verslechterd sinds de militante organisatie vorig jaar de macht overnam in de Gazastrook.

Egypte probeert de Hamas, al-Fatah en enkele kleine Palestijnse partijen om de tafel te krijgen in een poging om ze weer met elkaar te verzoenen.

http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article1896701.ece/Palestijnse_verzoeningsgesprekken_afgeblazen.html

08-11-2008, 15:58


Thank you Inspiration voor het toevoegen van de bron.

08-11-2008, 16:03

Citaat door tamar:
Thank you Inspiration voor het toevoegen van de bron.


Heb je hier ook een mening over... of wat wil je hiermee zeggen?

08-11-2008, 16:09
Zo'n beetje iedereen gilt dat Israel geen vrede wil (nou staan ze ook niet te trappelen, geef ik toe), Maar toch.
Ik hoop voor de Palestijen dat ze snel weer vriendjes zijn

08-11-2008, 16:14



Citaat door tamar:
Zo'n beetje iedereen gilt dat Israel geen vrede wil (nou staan ze ook niet te trappelen, geef ik toe), Maar toch.
Ik hoop voor de Palestijen dat ze snel weer vriendjes zijn


Omdat Palestijnen het onderling niet eens zijn... en zo corrupt zijn als de pest... is het voor Israël gerechtvaardigd om gebieden te blijven bezetten, en Palestijnen systematisch te onderdrukken?

08-11-2008, 16:16
wat ik me nog steeds af vraag is Sharon al dood of ligt ie nog steeds in een coma????
kan iemand hierop een antwoord geven??

wikipedia:Sharon is een vrouwelijke voornaam (soms ook voor een man) die met één 'r' of met twee gespeld kan worden. Het is een Hebreeuwse naam die komt uit: het is gelijk, vlak, vruchtbare vlakte.

voor de rest niets over die hond te vinden.

08-11-2008, 16:24

Citaat door bokitoo:
wat ik me nog steeds af vraag is Sharon al dood of ligt ie nog steeds in een coma????
kan iemand hierop een antwoord geven??

wikipedia:Sharon is een vrouwelijke voornaam (soms ook voor een man) die met één 'r' of met twee gespeld kan worden. Het is een Hebreeuwse naam die komt uit: het is gelijk, vlak, vruchtbare vlakte.

voor de rest niets over die hond te vinden.



Monkey see, monkey do.

08-11-2008, 16:35
Sharon leeft nog steeds en woont in een verpleegtehuis in Tel Aviv.