Bekijk volle/desktop versie : Waarom begrijpen Marokkaanse ouders (2de genaratie) niet zoiets als dyslectie.



Pagina's : [1] 2 3

08-11-2008, 12:23
Me buurjongen van 20 heeft dyslectie, en kan heel moeilijk lezen.

Dus die moeder van die jongen zegt nu tegen mijn moeder: Mijn zoon is 20 jaar en hij kan niet eens normaal lezen..


08-11-2008, 12:24




Voor hen ben je dan gestempeld als mogool

08-11-2008, 12:25
Omdat zij dom zijn.

Daarom.

08-11-2008, 12:25
Zooo zieliggg! Meskien...

08-11-2008, 12:26


missmoet hen uitgelegd worden wat dyslectie inhoud?!!?

08-11-2008, 12:26

Citaat door _soekeyna_:
missmoet hen uitgelegd worden wat dyslectie inhoud?!!?


Bespaar jezelf de moeite.

08-11-2008, 12:27

Citaat door Techna_Tonic:


Voor hen ben je dan gestempeld als mogool



Ja, inderdaad.

Ik vond het walgelijk.. Wilde haar brieven niet eens meer lezen, wilde het in haar neus stoppen.


Citaat door Fz_:
Zooo zieliggg! Meskien...


Ja, inderdaad..

Hij heeft een hele grote beperking ook qua rekenen, klok kijken enzo.


Citaat door Esthetica:
Omdat zij dom zijn.

Daarom.



Ja, inderdaad. Vet dom.
Het lijkt me echt erg om steeds te horen dat je een nitsnut bent, terwijl je gewoon je best doet.

08-11-2008, 12:29

Citaat door _soekeyna_:
missmoet hen uitgelegd worden wat dyslectie inhoud?!!?


Dat heb ik gedaan. Ik zo: Hij doet toch zijn best, het is iets van god.
Zij zo: Ja ja, best... Hij gaat al 16 jaar naar school maar er komt maar niks in die grote hoofd van m.

08-11-2008, 12:29
Ja, echt gemeen. Marokkaanse ouders hebben ook vaak niet door dat kinderen alles oppikken. Als je als ouderzijnde tegen je kind zegt dat hij dom is, dan weten ze niet hoe kwetsend dit kan zijn. Ik vind ze niet dom, meer onwetend.

08-11-2008, 12:29

Citaat door Imane_Arab:
Bespaar jezelf de moeite.


omdat?

08-11-2008, 12:29
Ja, dat is heel erg. In plaats van dat ouders hun kinderen moeten stimuleren en helpen in het goede, sommige ouders hun kinderen neer en schelden ze hen soms de huid vol.

Een opvoeding van niets.

:/

08-11-2008, 12:31

Citaat door _soekeyna_:
omdat?


Omdat je er vrijwel niets mee bereikt. Ze blijven zich hoe dan ook vastklampen aan hun beperkte mentaliteit.
Verspilde moeite dus.

08-11-2008, 12:32



Citaat door Techna_Tonic:
Ja, echt gemeen. Marokkaanse ouders hebben ook vaak niet door dat kinderen alles oppikken. Als je als ouderzijnde tegen je kind zegt dat hij dom is, dan weten ze niet hoe kwetsend dit kan zijn. Ik vind ze niet dom, meer onwetend.



Ja, maar dat ze meer centjes aan 'm verdiend vind ze niet erg..


Ja, me moeder zit haar nu te preken. Ze zegt tegen haar blijf maar zo tegen je kinderen praten wie weet waar ze dan eindigen. Je moet rustig tegen hem doen..
Dit is ook een beproeving voor jou en niet alleen voor 'm..




Citaat door Esthetica:
Ja, dat is heel erg. In plaats van dat ouders hun kinderen moeten stimuleren en helpen in het goede, sommige ouders hun kinderen neer en schelden ze hen soms de huid vol.

Een opvoeding van niets.

:/



Inderdaad, en zo eindigen vele toch op het slechte pad omdat er niemand is die geloof in ze heeft.

08-11-2008, 12:33

Citaat door Imane_Arab:
Omdat je er vrijwel niets mee bereikt. Ze blijven zich hoe dan ook vastklampen aan hun beperkte mentaliteit.
Verspilde moeite dus.


ieder mens is anders hoor... miss dat ze t dan wel begrijpen..

08-11-2008, 12:34

Citaat door _soekeyna_:
ieder mens is anders hoor... miss dat ze t dan wel begrijpen..


Ze krijgen gewoon hulp over de vloer, met Marokkaanse tolk en al. Ze begrijpt het maar al te goed, geloof me.

Pagina's : [1] 2 3