Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Welk maandeverband gebruik jij?

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

01-03-2004, 13:07
MY god.....

ik heb nog een mailtje over dat gedoe...( van een jongen gekregen )...
wacht ik kijk ff of ik hem nog heb...dan kopieer ik hem ff...

YES heb m nog..
ok kijk HIER en lees:

Het maagdenvlies

Assalaamu aleikoum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Het maagdenvlies is één van de oudste mythes op het gebied van seksualiteit. Het maagdenvlies bestaat namelijk niet. Wat veel mensen denken - en wat het woord maagdenvlies ook suggereert - is dat er voor de ingang van de vagina een vlies zit dat de vagina geheel of gedeeltelijk afsluit. Een vlies wat zou doorboord zou moeten worden en scheurt bij de eerste geslachtsgemeenschap. Niets is minder waar.

Hoe zit het dan wel? Wat zit er en waarom zijn er vrouwen die toch bloeden bij de eerste keer?

Elke vrouw die nog nooit seks heeft gehad, heeft aan het begin van de vagina een ribbeltje of randje weefsel zitten. Bij de één is dat wat dikker of strakker, bij de ander wat losser en dunner. Dat randje of ribbeltje sluit de vagina helemaal niet af want elk meisje kan gewoon menstrueren. Ook gebeurt er niets met dat ribbeltje als een meisje sport, paard rijdt, aan ballet doet of een tampon gebruikt. Als je je benen bij ballet in een spagaat doet, gaat je vagina echt niet wijd open staan. Ook een tampon kan rustig naar binnen gebracht worden zonder dat er iets beschadigt. Er zit immers geen vlies, er wordt niets afgesloten.

Waarom gebeurt het dan toch dat er vrouwen bloed verliezen bij hun eerste seksuele ervaring?

Dat heeft niets met een eventueel maagdenvlies te maken, maar alles met de onhandigheid en onervarenheid van de jonge pas getrouwde stel. Een jongen denkt vaak dat hij iets moet doorboren bij die eerste keer, dus heeft dan het idee dat hij enige kracht moet zetten.

Het kan ook voorkomen dat het meisje door de zenuwen en angst voor de eventuele pijn zo verkrampt is, dat ze haar bekkenbodemspieren onbewust aanspant. Bovendien is ze door de angst misschien nog niet vochtig genoeg. Je kunt je voorstellen dat onder deze omstandigheden wel een scheurtje in de vaginawand kan optreden dat gaat bloeden. Uit onderzoek blijkt trouwens dat minstens 75% van de vrouwen niet eens heeft gebloed bij haar eerste seksuele ervaring. Pijn en bloeden is dus helemaal niet nodig, als er van beide kanten bij die eerste keer rustig, voorzichtig en langzaam te werk wordt gegaan.

Het bestaan van het vlies is in Nederland (en Marokko) nog ter discussie helaas. De behoefte aan het instandhouden van de mythe speelt ook een rol. Vrouwen geven elkaar onderling vanuit verschillende motieven tips hoe ze tegenover mannen de mythe in stand kunnen houden. (Moge Allah Soebhana wa Ta3ala deze vrouwen leiden en vergeven )

De gevolgen van de maagdenvliesmythe zijn echter schadelijk voor veel betrokkenen:

Het veroorzaakt psychische problemen: angst dat het vlies voortijdig beschadigd wordt. Meisjes mogen niet sporten en zwemmen; er bestaat grote weerstand tegen inwendig onderzoek door een arts.

Het veroorzaakt angst voor pijn bij vrouwen en faalangst bij mannen.

Er worden onnodige medische ingrepen op gebaseerd.

Het brengt vrouwen die geen bloed verliezen in moeilijkheden. Soms wordt dat opgelost door in de vinger of vagina te prikken. Als ze niet bloedt, kan de man scheiding aanvragen, dit brengt de eer van haar familie in diskrediet en leidt tot gezichtsverlies van haar vader.

Het betekent een dubbele straf voor vrouwen die seksueel misbruikt zijn. Naast het verdriet dat geheim gehouden moet worden, moet ze ook nog geopereerd worden om het randje te herstellen.

Moge Allah Soebhana wa Ta3ala ons leiding schenken met kennis.

En Allah de Verhevene Weet het Beste

Kijk ook insha Allah op:

Hymen

Repair of Hymen?

Ma3a Salama

01-03-2004, 21:48

Citaat:
Origineel gepost door KohiNoor
Tonk ik ga stuk!
Kind, pas toch op voor je maagdenvlies!

01-03-2004, 22:14
Doe mij maar tampons. Die voel je tenminste niet zitten en je kan heeeeerlijk doorslapen zonder dat geplak van maandverband .

By the way, door een tampon word je ni ontmaagd. De vagina word ni wijder of wat de meeste hier ook zeggen. Klopt dus niet he, je kan enkel ontmaagd worden door een ... Dat is ook veel groter en dikker natuurlijk dan een tamponnetje ;-). Met een tampon voel je je trouwens ook veel frisser en dat is hygienisch.

02-03-2004, 21:25
Als jullie mijn verhaaltje ff lazen....zouden jullie NOOITMEER hoeven zeuren om het maagdenvlies.!

03-03-2004, 00:21

tampons, en al zou je er al door ontmaagd worden, is dat in mijn geval niet erg

03-03-2004, 11:08
die ene ...

03-03-2004, 20:39
Ik gebruik tampons. Hygiener en minder kans op doorlekken. Bij maandverband voel ik me alleen maar ongemakkelijk......bij elke druppel ren ik gelijk naar de toillet Een tampon kan je bij de zwaardere dagen nog 2 uurtjes van de toillet wegblijven

03-03-2004, 20:45
Een ontmaagding is niet door een tampon, leuke huwelijksnacht heb je dan. Het gaat erom dat je geen seksuele relaties heb gehad voor het huwelijk. Een ontmaagding met een tampon is onmogelijk, je hebt er toch geen seksuele handelingen mee........echt bizar hoor.

Het is eerder de angst dat je als meisje/ vrouw hebt dat je je bloeding zal hebben door middel van een tampon en niet meer tijdens de huwelijknacht.

04-03-2004, 11:22
Ik gebruik helemaal niets! Ik heb het geluk dat ik niet ongesteld word.

Ja ik ben gewoon een vrouw, maar ik gebruik Implanon als voorbehoedsmiddel en daar word ik niet ongi van, heerlijk!

04-03-2004, 13:20
Hasna
is dat niet ongezond dan? Je lichaam houdt toch een soort maandelijkse grote schoonmaak?

04-03-2004, 15:52
Selly,

Nee hoor. Implanon verhinderd dat het lichaam een eisprong aanmaakt. Dus als er geen eisprong is, hoeft er ook niets schoongemaakt te worden

Kijk op: http://www.hetspiraal.nl/implanon.htm voor meer info.....

04-03-2004, 16:10
In je arm aanbrengen????? Seems scarey to me??!!!
is dit wel betrouwbaar dan?? hoe kom je erbij zo'n voorbehoedsmiddel te nemen dan?

04-03-2004, 16:22

Is helemaal niets engs aan hoor. Ik heb het 3 maanden na de geboorte van mijn dochtertje erin laten zetten. Dat is nu 2 jaar geleden en ik ben nog steeds niet zwanger geraakt. Ik ben met de pil zwanger geraakt, dus die vind ik niet betrouwbaar.

Na mij hebben 4 vriendinnen en mijn schoonzus het ook erin laten zetten (ik was dus proefkonijn) en allemaal zijn ze niet zwanger geraakt en zijn ze net als mij, zeer tevreden!

Hoe ik erbij kom?? Ik las het op het internet en maakte meteen een afspraak bij de huisarts. Die had er geen ervaring mee en heeft me toen dus doorverwezen naar de gynacoloog. Als je kijkt naar het rijtje voorbehoedsmiddelen, is Implanon de betrouwbaarste of natuurlijk helemaal geen sex.

04-03-2004, 18:46

Citaat:
Origineel gepost door Hasna_real
Ik gebruik helemaal niets! Ik heb het geluk dat ik niet ongesteld word.

Ja ik ben gewoon een vrouw, maar ik gebruik Implanon als voorbehoedsmiddel en daar word ik niet ongi van, heerlijk!
Is dat zo een buisje in je arm ofzo met hormonen??

05-03-2004, 09:51
Nadiaaa,

Ja dat klopt dat is een klein staafje met hormonen die in je arm wordt geplaatst.

Pagina's : 1 [2] 3 4 5