Bekijk volle/desktop versie : Hulp nodig.. DRINGEND..!!



06-11-2008, 23:40
Ik heb een vriendin van me die met een soort probleem zit.. het is geen alledaags probleem wat iedereen kan oplossen dus ik ben hier gekomen om raad te vragen aan mensen die er misschien ervaring mee hebben..

Om te beginnen is ze zeer naïef, en zoals je zelf ook wel kan weten als je goed nadenkt is dat bijna in elk geval een slecht teken..
Ze kan heel moeilijk nee zeggen, en ze wil mensen niet kwetsen etc. dus ik ben bang dat het in haar nadeel gaat werken..
Nou gaat het om het volgende:

Ze heeft pas een jongeman leren kennen en die beweert dat hij een CHOUWAF is.. Voor degenen die niet weten wat dat is.. een chouwaf(a) is een man of een vrouw die denkt de toekomst te kunnen voorspellen en/of te kunnen vertellen wat iemand heeft meegemaakt in zijn zijn verleden en wat de redenen daarvoor zijn/waren..
In een diepgaand gesprek heeft hij haar een aantal dingen verteld over haar verleden die bijna niemand wist.. en waardoor zij dus ook werkelijk is gaan geloven dat ze moet gaan luisteren naar wat hij haar verteld etc..
Onder invloed van de woorden van deze jongeman begint ze contacten te verbreken omdat die volgens hem "niet goed" zijn.. en ze wil haar hele leefstijl gaan veranderen.. Ik heb samen met een andere vriendin geprobeerd om haar eruit te praten, en om ervoor te zorgen dat ze deze jongeman niet meer spreekt of ziet.. maar ze zegt dat hij haar nog een aantal dingen moet vertellen die van belang zijn en dat ze hem hierdoor niet kan loslaten..

Ik ben echt bang dat het na een tijdje heel verkeerd met haar gaat aflopen op deze manier..

Mensen.. Hoe kun je zo iemand helpen?

06-11-2008, 23:47


Ik zou het niet weten meid, anders had ik je graag geholpen.

Succes verder en incha allah komt het allemaal goed.

06-11-2008, 23:56

Citaat door linaatje21:
Ik zou het niet weten meid, anders had ik je graag geholpen.

Succes verder en incha allah komt het allemaal goed.



Choukran.. Baraka'lahou fik.. Ik hoop het ook Incha'allah..

06-11-2008, 23:58
Incha allah meid

07-11-2008, 01:07


check je mail

07-11-2008, 01:33
SubhanAllah, dit is een zeer gevaarlijk en verkeerde weg. Dit is een ernstige zonde en zij moet hier inderdaad mee stoppen. Inshallah, vinden we een oplossing.
Ten eerste; Is het belangrijk dat ze weet dat deze mannen een gevaar zijn voor haar verantwoording op de Dag des Oordeels. Zo een persoon staat namelijk zeer dichtbij de Shaytaan. En was Shaytaan niet onze vijand?
Met een gezond verstand kun je erachter komen, dat de waarde van deze persoon nihil is. Als hij het vermogen heeft om de toekomst te voorspellen waarom doet hij het niet bij zichzelf? Zodat hij er zelf veel beter van wordt?

Ten tweede maak haar duidelijk, dat zij hier is om de instructies van Allah te volgen en niet de instructies van een persoon die ook van vlees en bloed is zoals zij is en de rest van de mensheid. Is ze zo wanhopig dat ze haar leven laat domineren door iemand die evenweel of minder waard is dan haar? Heeft het nut om de verleden te kennen? Hoe kan een persoon andere personen zo beoordelen dat ze goed of slecht zijn? Als deze vermogen is bij alleen Allah ? Maak duidelijk dat zo een persoon haar ticket verder weg van Allah . Dan haar obsessie is voor een persoon, die voldoet aan de kenmerken waarbij er sprake is van de hulp van Shaytaan of Djin. Ze maakt en luistert er nu na. Maar waar brengt het haar naar toe in de eeuwige hiernamaals? Hel? of Hemel?



Ps: Jammer dat ik dit moet zeggen, maar aan je OT te zien heb jij ook Inshallah hulp nodig. Vrees de Dag Des Oordeels? Wat ga je dan zeggen? Weet dat Allah zijn gelovige/mensen op het juiste pad uitkiest/brengt en dat je moeite moet doen voor het geloof om te genieten van zijn lof en bescherming. Alleen Hij houdt jullie weg van de Shaytaan. Gedenk Allah niet alleen als er geen keus is, Gedenk Hem Inshallah ten alle tijden.

07-11-2008, 12:11

Citaat door Jebli SuTaL:
check je mail



Ik heb 't gelezen..

Choukran jazeelan ya agie..

07-11-2008, 12:16

Citaat door Bielgiek:
SubhanAllah, dit is een zeer gevaarlijk en verkeerde weg. Dit is een ernstige zonde en zij moet hier inderdaad mee stoppen. Inshallah, vinden we een oplossing.
Ten eerste; Is het belangrijk dat ze weet dat deze mannen een gevaar zijn voor haar verantwoording op de Dag des Oordeels. Zo een persoon staat namelijk zeer dichtbij de Shaytaan. En was Shaytaan niet onze vijand?
Met een gezond verstand kun je erachter komen, dat de waarde van deze persoon nihil is. Als hij het vermogen heeft om de toekomst te voorspellen waarom doet hij het niet bij zichzelf? Zodat hij er zelf veel beter van wordt?

Ten tweede maak haar duidelijk, dat zij hier is om de instructies van Allah te volgen en niet de instructies van een persoon die ook van vlees en bloed is zoals zij is en de rest van de mensheid. Is ze zo wanhopig dat ze haar leven laat domineren door iemand die evenweel of minder waard is dan haar? Heeft het nut om de verleden te kennen? Hoe kan een persoon andere personen zo beoordelen dat ze goed of slecht zijn? Als deze vermogen is bij alleen Allah ? Maak duidelijk dat zo een persoon haar ticket verder weg van Allah . Dan haar obsessie is voor een persoon, die voldoet aan de kenmerken waarbij er sprake is van de hulp van Shaytaan of Djin. Ze maakt en luistert er nu na. Maar waar brengt het haar naar toe in de eeuwige hiernamaals? Hel? of Hemel?



Ps: Jammer dat ik dit moet zeggen, maar aan je OT te zien heb jij ook Inshallah hulp nodig. Vrees de Dag Des Oordeels? Wat ga je dan zeggen? Weet dat Allah zijn gelovige/mensen op het juiste pad uitkiest/brengt en dat je moeite moet doen voor het geloof om te genieten van zijn lof en bescherming. Alleen Hij houdt jullie weg van de Shaytaan. Gedenk Allah niet alleen als er geen keus is, Gedenk Hem Inshallah ten alle tijden.



Ik heb geprobeerd om haar al het bovenstaande duidelijk te maken maar dat heeft nog geen effect op haar gehad.. ze blijft gewoon te nieuwsgierig naar wat zij denkt dat "de waarheid" is..
Dus op die manier lukt het niet..
Ik heb van Jebli SuTaL via PM een tip gekregen die waarschijnlijk wel eens heel goed zal kunnen helpen..

En wat betreft je laatste alinea.. Deze topic gaat niet over mij.. Ik draag dan misschien geen hoofddoek en mijn kledingdracht is niet helemaal zoals het hoort.. Maar k leef mijn leven tot zo ver goed alhamdoullah.. en de rest zal allemaal nog volgen op een dag Incha'allah

07-11-2008, 13:42

Citaat door ASOPOESTER:
Ik heb geprobeerd om haar al het bovenstaande duidelijk te maken maar dat heeft nog geen effect op haar gehad.. ze blijft gewoon te nieuwsgierig naar wat zij denkt dat "de waarheid" is..
Dus op die manier lukt het niet..
Ik heb van Jebli SuTaL via PM een tip gekregen die waarschijnlijk wel eens heel goed zal kunnen helpen..

En wat betreft je laatste alinea.. Deze topic gaat niet over mij.. Ik draag dan misschien geen hoofddoek en mijn kledingdracht is niet helemaal zoals het hoort.. Maar k leef mijn leven tot zo ver goed alhamdoullah.. en de rest zal allemaal nog volgen op een dag Incha'allah


Het is slechts een waarschuwing, geen verplichting. Zo een manier van kleden heeft geen nut, alleen zonden. Maar zoals duidelijk is, je bepaalt zelf hoe jij je leven vervult.
Inshallah snel.