Bekijk volle/desktop versie : Krijg ik hierdoor problemen met Belastingdienst?



05-11-2008, 23:13
Ik werk 4 dagen full time door de week en wil nu 3 dagen erbij gaan werken op een andere werkplaats krijg ik hierdoor geen problemen bij de Belasting dat ik moet terugbetalen ofzo of dat mijn ouders in de problemen komen omdat ik bij hun woon? Wie kan mij hier meer over vertellen?

06-11-2008, 17:38


Zolang beide werkgevers voldoende loonbelasting inhouden zou je normaal geen problemen krijgen.

Wat je zeker niet mag doen is de loonheffingskortingen door beide werkgevers laten toepassen...in dat geval zal je wel belastingen moeten terugbetalen. Daarom laat je best de loonheffingskortingen toepassen door de werkgever bij wie je het meest verdient.

06-11-2008, 18:02
7 dagen in week werken

06-11-2008, 18:10

Citaat door Nefertari:
Zolang beide werkgevers voldoende loonbelasting inhouden zou je normaal geen problemen krijgen.

Wat je zeker niet mag doen is de loonheffingskortingen door beide werkgevers laten toepassen...in dat geval zal je wel belastingen moeten terugbetalen. Daarom laat je best de loonheffingskortingen toepassen door de werkgever bij wie je het meest verdient.



ik heb dus met me andere werkgever waar ik dus maar 2 daagjes werk afgesproken om 1 dag contact te krijgen en 1 dag wit moet ik dan zeggen dat hij die loonbelasting moet inhouden?

06-11-2008, 21:30


nee meid je moet bij een baan loonheffingskorting hebben en andere niet.

06-11-2008, 22:17

Citaat door Samah:
ik heb dus met me andere werkgever waar ik dus maar 2 daagjes werk afgesproken om 1 dag contact te krijgen en 1 dag wit moet ik dan zeggen dat hij die loonbelasting moet inhouden?


Loonbelasting moet altijd ingehouden worden op loon, of het 1 dag is of 5 dagen...maar de loonheffingskorting mag enkel de werkgever waar je het meest verdient toepassen.

07-11-2008, 19:36
pas op met zwart werken heh. Het is fraude en als er iets gebeurt onder werktijd (ongeluk oid) of als je ziek wordt, betaalt ie maar 1 dag uit ipv 2.

11-11-2008, 14:26
krijgen je ouders huurtoeslag,

hoe oud ben je??

als je te veel gaat verdienen. dan gaan je ouders huurtoeslag van dat jaar terug betlaen

11-11-2008, 20:26
Ik verdien al teveel mijn ouders hebben zoiezo geen recht op huurtoeslag door mij ik geef hun gewoon dat bedrag iedere maand