Bekijk volle/desktop versie : Eetschema voor je kleine...



Pagina's : [1] 2 3 4 5

04-11-2008, 17:40


Een_rotterdamse, PW, BiggMOmma, Maryam_ , TheMansion, etc etc en alle andere die een kindje hebben van 6 maanden of de mensen die het nog kunnen herinneren...

Me kleine gaat nu beginnen met andere voedingen, ze had tot nu toe alleen nog maar melk, 5 x 150 cc.

Nu wil ik haar dus een fruithapje geven, en groente, ik heb pap in huis gehaald en liga en al dat soort tussendoortjes...

Maar hoe pak ik het eigenlijk aan??????

Me kleine slaapt tot nu toe ook het liefst effe na elke voeding, als is het maar een kwartiertje, doen die van jullie dat ook?

Zouden jullie willen vertellen wat jullie eetschema is, hoe hebben jullie het aangepakt, en wanneer krijgt ze wat...

Danoontje mag ze zeker ook hebben, heb ik nog niet naar gekeken???

04-11-2008, 17:44


Ik ben het al vergeten mijn kindje vond al dat andere eten helemaal niets toen ze net begonnen was met eten, alleen maar borstvoeding was haar favoriet, had altijd een strijd met haar, als het om eten ging

04-11-2008, 17:45
mijn naam staat er niet bij, dus hier bij geen reactie

04-11-2008, 17:47

Citaat door Azhaar:
Ik ben het al vergeten mijn kindje vond al dat andere eten helemaal niets toen ze net begonnen was met eten, alleen maar borstvoeding was haar favoriet, had altijd een strijd met haar, als het om eten ging

jah dat lijkt me wel erg, hoop dat de mijne niet zo is. Heb haar toenstrakke papje gegeven, nou ze deed steeds weer alsof ze moest kokhalzen, vond het wel eng ...
Ik wil haar wel leren dat ze gewoon met de pot mee eet maar dat lijkt me nog te vroeg... ik weet echt niet hoe ik het moet aanpakken man...
gaf haar dus toenstrakke een papje tot ze genoeg had (was dus niet veel) en daarna pakte ze het het flesje weer met alle plezier (dacht eigenlijk dat ze vol zal zitten na het papje )

04-11-2008, 17:48



Citaat door miss france:
mijn naam staat er niet bij, dus hier bij geen reactie

genzaaaaa ewa zidie 9olie... jij valt onder alle andere
jallah vertel...
trouwens gewoon 1x vertellen hoor en niet de eetschema van alle drie

04-11-2008, 17:53

Citaat door fatt:
jah dat lijkt me wel erg, hoop dat de mijne niet zo is. Heb haar toenstrakke papje gegeven, nou ze deed steeds weer alsof ze moest kokhalzen, vond het wel eng ...
Ik wil haar wel leren dat ze gewoon met de pot mee eet maar dat lijkt me nog te vroeg... ik weet echt niet hoe ik het moet aanpakken man...
gaf haar dus toenstrakke een papje tot ze genoeg had (was dus niet veel) en daarna pakte ze het het flesje weer met alle plezier (dacht eigenlijk dat ze vol zal zitten na het papje )



Ja dat kokhalzen, is normaal hoor, het is inderdaad eng. Ik weet dat nog wel... maar probeer eens gewoon met een korstje van een boterham, daar kan ze op proberen, zo leert ze ook dat er meer is dan drinken alleen.

En met de pot mee eten, zou ik maar even mee wachten, tot dat ze een jaar is want wij eten te veel gekruid en zout, dat is nog niet zo goed voor zo een kleine.

04-11-2008, 17:54
Hier ben ik

Schema komt nu!

04-11-2008, 17:55
even een vraagje tussendoor, ik wil mijn kleintje binnenkort een fruithapje geven (appelmoes) maar vanaf wanneer kan dat nou precies??

04-11-2008, 17:57

Citaat door xxIntessarxx:
even een vraagje tussendoor, ik wil mijn kleintje binnenkort een fruithapje geven (appelmoes) maar vanaf wanneer kan dat nou precies??



Vanaf 4 maanden mag je al beginnen met vaste voeding, maar geen appelmoes gebruiken die wij ook eten he Je kan speciale fruithapjes voor baby's kopen in de supermarkt of anders maak je zelf een bananenhapje

04-11-2008, 18:01
Kleine Reddie krijgt om;

9:15 Flesje 210cc

11:45 Fruithapje 200 gram
(3 stuks (kleine banaan, appel, peer,
mango, kiwi of aardbeien gepureerd)

12:30 Slapen (tot 14:30)

14:30 Flesje 210cc

17:30 Groentehapje 200 gram
(rijst, pasta of aardappels met groente en
vlees of vis gepureerd)

18:00 Slapen (tot 19:30)

20:00 Flesje 180cc

04-11-2008, 18:03
Over dat kokhalzen..
Dat had mijn dochter ook heeeel erg, ze kon ook pas met 15 maanden ofzo vlees eten..
Daarvoor kon ze alleen maar potjes eten..
Mn zoontje is lhamdoullah veel makkelijker, eet alles, kokhalst zelden.En hij heeft ook echt een superritme..
Mn dochter was heel lang een huilbaby dus dat was ook anders

Danoontje en Liga krijgt hij nog niet, ga ik denk ik deze week ook mee beginnen.
Pap (heel lui) heb ik s ochtends nooit zin om dat te maken met zn fles.

04-11-2008, 18:08
dit is het eetschema van mijn kleintje:

7.00 uur : flesje 180 cc
10:30 uur: in een kom melk + pap + halfje liga voor de smaak
dan gaat ze een dutje doen.
13:00 uur: fruit ( appel, banaan, sinasappel, liga )
16:00 uur: flesje 180 cc
18:00 uur: warm eten..dat is elke dag wat anders.
soms danoontje, of blanke vla, na een kwartier geef ik haar water om te drinken.
22:30 uur: laatste flesje 180 cc

04-11-2008, 18:09



Citaat door Azhaar:
Vanaf 4 maanden mag je al beginnen met vaste voeding, maar geen appelmoes gebruiken die wij ook eten he Je kan speciale fruithapjes voor baby's kopen in de supermarkt of anders maak je zelf een bananenhapje


ah ok, jah compot heet dat toch? maar op de meeste staat vanaf 6 maanden dus vandaar mijn vraag!...mij is gezegt dat ik vanaf 3 en een halve maand al kan beginnen met kleine hapjes, maar dan alleen appelmoes en verder nog niks dus geen aardbei ofzo, maar banaan kan wel dus?

04-11-2008, 18:10
Maryem thnx, je zoontje slaapt weinig, of laat me zo zeggen misschien net zo veel als me meisje alleen zij verdeeld dat na elke voeding ene halfuurtje..

Doe je dan de pap vermengen met de melk? Heb je hier trouwens speciale flejse voor, had net in haar gewone flesje geprobeerd, maar er kwam welloe uit, ik had het geprobeerd, zelfs met mega hard zuigen wou er niets uitkomen, had toen het speentje geprikt, maar dan zou ik het iedere keer moeten verwisselen als ik haar melk ga geven, maar er moet toch een andere oplossing zijn...

04-11-2008, 18:11

Citaat door koffietante:
dit is het eetschema van mijn kleintje:

7.00 uur : flesje 180 cc
10:30 uur: in een kom melk + pap + halfje liga voor de smaak
dan gaat ze een dutje doen.
13:00 uur: fruit ( appel, banaan, sinasappel, liga )
16:00 uur: flesje 180 cc
18:00 uur: warm eten..dat is elke dag wat anders.
soms danoontje, of blanke vla, na een kwartier geef ik haar water om te drinken.
22:30 uur: laatste flesje 180 cc

doe je de liga erin verkruimelen?
en hoe oud is je kindje

Pagina's : [1] 2 3 4 5