Bekijk volle/desktop versie : Belastingkenners aub hier komen!!!



03-11-2008, 21:39
Salam,

Ik heb de belastingdienst opgebeld en elke keer zeiden ze wat anders over mijn situatie.

Het zit zo namelijk:

Ik heb een te hoge jaarinkomen opgegeven voor de zorgtoeslag dan mijn daadwerkelijke inkomen.

Ik heb als jaarinkomen 25000 opgegeven, maar ik verdien 21000 per jaar.

Moet ik de belastingdienst nu terugbetalen of moeten zij mij aan het einde van het jaar terugbetalen? En zit hier rente bij?

03-11-2008, 21:43


Indien je minder verdiende dan hetgeen je opgegeven hebt zou je logisch gezien nog zorgtoeslag moeten bijkrijgen...als de eerdere uitbetaling correct is betaald door de belastingdienst wel te verstaan.

Indien zij je moeten bijbetalen zit er volgens mij intrest in maar gezien het over het lopend jaar gaat denk ik dat het heel miniem of nihil is.

03-11-2008, 21:45
Nefertari heeft t je uitgelegd zie ik

03-11-2008, 21:48

Citaat door dikra1980:
Nefertari heeft t je uitgelegd zie ik


Klopt het wel?


03-11-2008, 21:49



Citaat door Nefertari:
Indien je minder verdiende dan hetgeen je opgegeven hebt zou je logisch gezien nog zorgtoeslag moeten bijkrijgen...als de eerdere uitbetaling correct is betaald door de belastingdienst wel te verstaan.

Indien zij je moeten bijbetalen zit er volgens mij intrest in maar gezien het over het lopend jaar gaat denk ik dat het heel miniem of nihil is.


Ja, ik dacht dus ook dat ze me terug moeten betalen, maar is dat wel echt zo?

En zo ja, dan krijg je hierover rente toch?

03-11-2008, 21:54

Citaat door Oem_meryem:
Ja, ik dacht dus ook dat ze me terug moeten betalen, maar is dat wel echt zo?

En zo ja, dan krijg je hierover rente toch?



Je kan het eventueel zelf berekenen:

http://www.toeslagen.nl

De rente is waarschijnlijk heel miniem of nihil...'t gaat niet over een verre periode maar om een recente periode...2008 toch?

03-11-2008, 21:55
Ja het klopt Nefertari. Ik heb anderhalf jaar gewerkt als toeslagen consulente bij belastingdienst naast mijn studie, dus weet er alles van.


@TS: als jij je geld zo snel mogelijk wilt moet je een wijzigingsformulier invullen met het juiste inkomen. Wacht je af totdat de belasting jou een definitief zorgtoeslag geeft, dan ben je een jaar verder en dan zit er idd rente bij.

Dus er zit géén rente bij als je nu een wijzigingsformulier invult en dus over 6 weken die nabetaling ontvangt.


Mocht je nog vragen hebben, zie ik ze tegemoet.


Kus, dikra

03-11-2008, 22:00
Zo Dikra...dan weten we ook weer waar we moeten zijn voor vragen of toeslagen.


03-11-2008, 22:21
ik krijg elke maand 115 euro zorgtoeslag.. ik weet dat het niet goed is maar mij hoor je niet klagen

03-11-2008, 22:43

Citaat door Bogus87:
ik krijg elke maand 115 euro zorgtoeslag.. ik weet dat het niet goed is maar mij hoor je niet klagen



Dat is het maximum voor een koppel.... Mocht je géén toeslagpartner hebben óf geen recht hebben op het maximum (doordat je teveel inkomen hebt), zou ik toch een wijzigingsformulier invullen.. Terugbetalen komt altijd slecht uit

03-11-2008, 22:44

Citaat door Nefertari:
Zo Dikra...dan weten we ook weer waar we moeten zijn voor vragen of toeslagen.




Oops!!

Maar jij weet veel joh. Ik zie jou altijd antwoorden geven op specifieke vragen, die (naar mijn idee) nog kloppen ook!

03-11-2008, 22:49

Citaat door dikra1980:
Oops!!

Maar jij weet veel joh. Ik zie jou altijd antwoorden geven op specifieke vragen, die (naar mijn idee) nog kloppen ook!


Ik heb dan ook meer met Nederlandse belastingen te maken dan met Belgische belastingen.


03-11-2008, 23:23


ewa kifesch, is service gesloten