Bekijk volle/desktop versie : Irak verkoopt Saddams jacht



02-11-2008, 17:59
Irak verkoopt Saddams jacht



De Iraakse regering verkoopt het jacht van wijlen dictator Saddam Hussein. Dat zei een regeringswoordvoerder zojuist. Bagdad kreeg het schip in juli in handen na een slepend juridisch conflict met een bedrijf dat claimde eigenaar van het jacht te zijn.

Moskee

De 82 meter lange Ocean Breeze ligt sinds november in de haven van het Zuid-Franse Nice. Het in 1981 in Denemarken gebouwde schip telt naast de 'gewone' luxe zaken zoals enkele zwembaden ook een moskee, een raketlanceerinstallatie en een minionderzeeër.

Te koop

Het op de Kaaiman Eilanden gevestigde bedrijf Sudeley Limited claimde lang de eigenaar te zijn van het drijvende paleis. De onderneming, die deels eigendom is van de Jordaanse koning Abdullah II, zette het jacht vorig jaar te koop voor 23,5 miljoen euro. De Iraakse regering stapte daarop naar de Franse rechter. Die verbood de verkoop in januari, waarna Jordanië in juli liet weten af te zien van de Ocean Breeze.

Klik HIER voor foto's van de jacht.

J. Peters | 02-11-08 | 17:38 | 10 reacties

Link






02-11-2008, 18:03


waar kan ik bieden ?

02-11-2008, 18:10
ik wil het kopen en busch erin ophangen!

02-11-2008, 18:18
Nooit afgeleverdDe 82 meter lange Ocean Breeze is in 1981 gebouwd door de Deense werf Heldingor Vaerft. Volgens de website is het schip nooit afgeleverd aan Saddam. De boot kwam uiteindelijk terecht in Saoedi-Arabië.

02-11-2008, 22:52


een kano vergeleken met mijn boot