Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Hoofddoek dragen....



Pagina's : [1] 2 3

02-11-2008, 17:07
Ik wil graag een hoofddoek dragen, alleen zit ik met één ding. Ik weet totaal niet wat voor kleding(stijl) je zou kunnen dragen. Hebben vrouwen die een hoofddoek dragen tips/foto's voor me?

02-11-2008, 17:23


Up

Miss.Zakelijk draag je een hoofddoek of nog niet??

02-11-2008, 17:36
Niemand

02-11-2008, 17:57
Ik zal wel even wat voor je zoeken, momentje..

02-11-2008, 17:59


ik zou ook graag inshallah binnenkort een hijaab dragen, dus upppp!

02-11-2008, 18:03







02-11-2008, 18:04

Citaat door Nora19:
Ik wil graag een hoofddoek dragen, alleen zit ik met één ding. Ik weet totaal niet wat voor kleding(stijl) je zou kunnen dragen. Hebben vrouwen die een hoofddoek dragen tips/foto's voor me?
Als je het doet, doe het dan goed, is mijn motto.

Dus niet "ik doe een rok aan maar wel boven mijn knieeen en dan een maillot eronder" of "ik draag wel een hoofddoek maar laat wel mijn oren bloot"

Ik kan even geen goede foto's vinden..
Ikzelf draag ghimaar, met een lange rok en een gewone lange trui. Maar insha'Allaah stap ik snel over op de abaya.

Wat voor "hoofddoekstyle" ben je dan van plan te dragen?

02-11-2008, 18:05
Experience,

Hoge hakken? Dat is hartstikke in strijd met de hoofddoek, dan kun je die net zo goed meteen af doen.

02-11-2008, 18:06

Citaat door dutchSaliha:
Als je het doet, doe het dan goed, is mijn motto.

Dus niet "ik doe een rok aan maar wel boven mijn knieeen en dan een maillot eronder" of "ik draag wel een hoofddoek maar laat wel mijn oren bloot"

Ik kan even geen goede foto's vinden..
Ikzelf draag ghimaar, met een lange rok en een gewone lange trui. Maar insha'Allaah stap ik snel over op de abaya.

Wat voor "hoofddoekstyle" ben je dan van plan te dragen?


wat is het verschil tussen abaya en ghimaar als ik vragen mag? dacht altijd dat het ongeveer hetzelfde was heb je miss foto's als voorbeeld?

02-11-2008, 18:09

Citaat door dutchSaliha:
Experience,

Hoge hakken? Dat is hartstikke in strijd met de hoofddoek, dan kun je die net zo goed meteen af doen.



misschien vraag ik iets heel doms, maar de hoge hakken op zich waren toch niet afgekeurd, het ging toch meer om het geluid dat je ermee maakt, maw dat getiktak om geen aandacht naar jezelf toe te trekken?of heb ik het mis?

02-11-2008, 18:48
Hou je eigen stijl, alleen combineer 't zo dat het toch wel met je hoofddoek
gaat.

02-11-2008, 18:55

Citaat door anisaleila:
misschien vraag ik iets heel doms, maar de hoge hakken op zich waren toch niet afgekeurd, het ging toch meer om het geluid dat je ermee maakt, maw dat getiktak om geen aandacht naar jezelf toe te trekken?of heb ik het mis?


Het is geen domme vraag

Met het getik van je hakken trek je indd aandacht van mannen, en dat maakt het Haram. Tevens is het ook slecht voor je rug.


sheikh Mohammed Salih al Moenadjid antwoorde op deze vraag:
" het dragen van hoge hakken is niet toegestaan, omdat op deze manier de vrouw wordt blootgesteld aan het risico om te vallen. De sharee'ah beveelt ons om gevaar, in algemene zin te vermijden.
Allah zegt namelijk : " En doodt jullie zelf niet." (An-Nisaa-e 4;29)

Tevens is het zo dat dragen van hoge hakken ervoor zorgt dat vrouwen er langer uitzien, dan dat ze in werkelijkheid zijn, en dat hun zitvlak meer benadrukt wordt.
Bovendien is het zo dat hoge hakken ervoor zorgen dat vrouwen, meer gebogen lopen. Het gevaar is dus dat zij op een lokkende wijze gaan lopen.

Uit: Fatawaa al-Ladjnah al Daa-iemah, Madjallat al Boeh'ooth, 9/46.

02-11-2008, 18:57



Citaat door Nora19:
Ik wil graag een hoofddoek dragen, alleen zit ik met één ding. Ik weet totaal niet wat voor kleding(stijl) je zou kunnen dragen. Hebben vrouwen die een hoofddoek dragen tips/foto's voor me?



Weetje, opzich kan je gewoon alles blijven dragen wat je nu ook draagt, alleen combineer het ook meer met jurkjes enzo, als het maar een beetje wijder is, en over je kont heen valt.

02-11-2008, 18:57

Citaat door Nisserine_arif:
Het is geen domme vraag

Met het getik van je hakken trek je indd aandacht van mannen, en dat maakt het Haram. Tevens is het ook slecht voor je rug.


sheikh Mohammed Salih al Moenadjid antwoorde op deze vraag:
" het dragen van hoge hakken is niet toegestaan, omdat op deze manier de vrouw wordt blootgesteld aan het risico om te vallen. De sharee'ah beveelt ons om gevaar, in algemene zin te vermijden.
Allah zegt namelijk : " En doodt jullie zelf niet." (An-Nisaa-e 4;29)

Tevens is het zo dat dragen van hoge hakken ervoor zorgt dat vrouwen er langer uitzien, dan dat ze in werkelijkheid zijn, en dat hun zitvlak meer benadrukt wordt.
Bovendien is het zo dat hoge hakken ervoor zorgen dat vrouwen, meer gebogen lopen. Het gevaar is dus dat zij op een lokkende wijze gaan lopen.

Uit: Fatawaa al-Ladjnah al Daa-iemah, Madjallat al Boeh'ooth, 9/46.



Bedankt voor je antwoord

02-11-2008, 20:04

Citaat door anisaleila:
wat is het verschil tussen abaya en ghimaar als ik vragen mag? dacht altijd dat het ongeveer hetzelfde was heb je miss foto's als voorbeeld?


Dit is een abaya, een jurk dus eigenlijk.
En dit is een ghimaar. Een lange hoofddoek dus.


En er bestaan ook overhead abaya's, een soort ghimaar en abaya in 1. Daar kan ik niet zo'n goede foto van vinden..

Pagina's : [1] 2 3