Bekijk volle/desktop versie : EL HADJ ----------> draadloze kledij, ondergoed....



Pagina's : [1] 2

30-10-2008, 16:06
[ Ik weet beetje een vreemde titel, maar ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan verder helpen.

Mijn ouders gaan inschallah op El Hadj, nu is het zo dat mannen tijdens el Hadj, ik dacht de 3 belangrijkste dagen, geen kledij mogen dragen die genaaid zijn, dus ook geen genaaide ondergoed.

wat kledij betreft is dat geen probleem, ze dragen een soort van laken, maar what about ondergoed?

waar vind ik zulk ondergoed? zonder naden enz....]

30-10-2008, 16:33


niemand enig idee?

30-10-2008, 16:37
misschien kan je het beter vragen aan iemand die ooit al is geweest

30-10-2008, 17:15
Ze dragen geen ondergoed...

30-10-2008, 17:45


Waarom mag dat niet?

30-10-2008, 17:48
Als je creatief bent, zelf maken!..men neme 2 lappen stof, lijm en schaar..

30-10-2008, 17:50
de meeste dragen idd geen ondergoed.

30-10-2008, 18:15
het mag ook niet lijken op kleding. Dus beter niets dragen en anders met wit katoen wikkelen. Dan geef je ze gewoon lapjes katoen mee in de juiste maat uitgeknip!

30-10-2008, 18:40
Geldt alleen voor de mannen he, gellukig maar

De mannen dragen alleen zo'n grote naadloze handdoek, ridae heet dat.... ( geen ondergoed dus) Om de middel kun je voor de zekerheid een riem dragen, sommigen maken het ook nog vast met veiligheidsspelden....

Wat slippers betreft, plastic slippers zijn meestal naadloos, volgensmij zijn birckenstocks ook naadloos dus die kunnen dan ook gedragen worden...

Succes en Allah yetaqabal...

30-10-2008, 18:51
mijn vader is al een paar keer op el hadj geweest, (voor zichzelf en voor zijn ouders, lah yarahmo hom) en nu gaat hij samen met mijn moeder, daarvoor droeg hij ook nooit ondergoed.

nu wil hij wel graag iets,
ik dacht dat sloggi naadloze boxershorts voor mannen heeft
maar ik weet niet of dat mag

het is gewoon elastische ondergoed uit 1 stuk met geen enkele naad
mn vader heeft me n paar doeken gebracht en wat drukknopen, en ik moet daar iets van maken

maar heb liever dat hij iets heeft dat comfortabel zit

30-10-2008, 18:51

Citaat door _Ought_Aicha_:
Mijn man en schoonvader droegen geen ondergoed Dat is wel benen bij elkaar houden.


Hier moest ik even om lachen
Eerlijk dat wist ik niet van die ondergoed dat ze dat niet dragen
Dus eigenlijk bengelt het daar beneden?

30-10-2008, 19:01
maar stel dat die doek valt tijdens het beklimmen van arafat, daar sta je dan in je ....

30-10-2008, 19:37


lijkt me 3 keer niks zeg om zonder ondergoed de hadj te doen, dat voel je toch? de hele tijd zit alles los en luchtig hoe kan je je dan op je gebed concentreren?

30-10-2008, 19:51

Citaat door Niyah:
lijkt me 3 keer niks zeg om zonder ondergoed de hadj te doen, dat voel je toch? de hele tijd zit alles los en luchtig hoe kan je je dan op je gebed concentreren?



dat denk ik ook, het zit gewoon niet lekker


gewoon een paar lappen bij elkaar knopen, ik denk niet dat mijn vader daar het geduld voor zal opbrengen om dat nog te doen, en stel dat het opeens loskomt? of als je het met spelden vastzet, wat als die open schiet, dan prikt hij zich meskien

neen, gewoon naadloze ondergoed, maar waar vind ik dat?

30-10-2008, 19:57

Citaat door Chaimav:
dat denk ik ook, het zit gewoon niet lekker


gewoon een paar lappen bij elkaar knopen, ik denk niet dat mijn vader daar het geduld voor zal opbrengen om dat nog te doen, en stel dat het opeens loskomt? of als je het met spelden vastzet, wat als die open schiet, dan prikt hij zich meskien

neen, gewoon naadloze ondergoed, maar waar vind ik dat?


Ik weet het niet 100 % zeker, maar volgens mij is het niet toegestaan iets te dragen anders dan die 2 lappen stof, ik zou voor de zekerheid maar een imaam bellen om na te vragen, als het goed is mogen mannen alleen 2 lappen stof om wikkelen en verder helemaal niets anders. Anders draagt hij straks iets wat niet toegestaan is.

Pagina's : [1] 2