Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Hoe ervaar jij het??

DESPERADA
16-10-2002, 01:08

Salaam aleikom...... *Deze HoorT Hier Ook THuis* bekend verschijnsel voor mij in de ramadan wat ik zie gebeuren, je houden aan het halale en het harame van je af houden, Allah SWT gehoorzamen, je goede daden vermeerden, bidden deze maand etc..ALLEEN in de maand ramadan... :( AstagfirOuAllah Is dat niet een vorm van aanbidden van de ramadan....??? Doet me denken aan de volgende haddieth Toen onze profeet Mohamed (vzmh) overleed in Medina raakten vele in een shock en geloofden het niet. Omar (ra) zei toen: ''Degene die zegt dat Mohamed (vzmh) is overleden ik hak zijn hoofd er af'' Vervolgens zei Aboe Bakr (ra)''Ya Omar doe rustig aan'' Hij sprak de mensen aan en zei: '' Voor diegene die de profeet (vzmh) hebben aanbeden, weet dat hij nu dood is, een voor diegene die Allah SWT aanbidden weet dat hij leeft en nooit zal sterven'' Ramadan is na een maand dood, tot volgend jaar in ieder geval... maar Allah SWT leeft voort het hele jaar door...... Begin te merken dat ramadan ook naarmate de tijd iets cultureels begint te lijken dan iets islamitisch....... Aan het einde van de ramadan, ons slacht feest die met veel toeters en bellen wordt gevierd, rai feestjes ter gelegenheid van slacht feest, gala's die als paddestoelen de lucht in vliegen....... Is daar nog iets Islamitisch van over...?? Waarom kom ik niet zo veel flyers tegen voor lezingen als voor die feestjes allemaal...... :confused: Een aantal vragen die door mijn hoofd dwalen...... Allah ou Aliem Ma3SalaaM :zwaai:

MeHayat
19-10-2002, 14:15
Salam oe alaikoem Een schoon milieu begint bij jezelf.... Ik ben het volkomen met je eens, maar waarom begin je zelf niet met een lezing. Organiseren of zo. Als je het al hebt gedaan dan bied ik mijn exuses aan. Nog een fijne ramadan toegewenst. hayat

DESPERADA
19-10-2002, 16:56
Origineel gepost door MeHayat Salam oe alaikoem Een schoon milieu begint bij jezelf.... Ik ben het volkomen met je eens, maar waarom begin je zelf niet met een lezing. Organiseren of zo. Als je het al hebt gedaan dan bied ik mijn exuses aan. Nog een fijne ramadan toegewenst. hayat Aleikom salaaM..... Zelf een lezing organiseren...? dat hebben we gedaan met een groepje meiden, alleen was er in onze stad helaas geen vraag naar..... Door gebrek aan oubliek zijn we er mee gestopt..... En tuurlijk begint een goed milieu bij je zelf, maar is het niet onze plicht mekaar het goede pad op te helpen?? En niet alleen aan je zelf te denken?? Er is een haddieth die aangeeft: Dat al ken je maar 1 aya geef hem door....... Ma3Salaam

Lady_moi
20-10-2002, 12:19
da is helaas wel waar wat je zegt maar ehem een feest zonders toeters en bellen is ook geen feest lieve meid ;)

AithWaghyerLove
25-09-2006, 12:20

Je heb gelijk man.