Bekijk volle/desktop versie : Voorlichting



16-10-2002, 01:06

Citaat door orania:
Hallo allemaal

Mijn dochter is op een leeftijd gekomen om voorgelicht te worden. Vroeger tijdens mijn pubertijd werd daar niet over gesproken. Alles werd voor haram aangezien. Ik wil dit leed besparen voor mijn kind. Het probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik dit moet aanpakken.

Hebben jullie misschien enige suggesties voor mijn.

Alvast bedankt.
.

16-10-2002, 22:02


Nou, ja ik ben ook Marokkaan mijn ouders, mijn moeder dan heeft me wel goed ingelicht. (Wat ik vooral niet moet doen.)
Ik begrijp niet waarom je zo moeilijk doet het is je dochter man. Als het goed is kan een moeder en dochter alles met elkaar bespreken. Mijn moeder heeft zelfs mijn broer´s voorgelicht. Waar ze voor uit moeten kijken en ja veilig hé. Mijn moeder doet het dan op een grappige manier maar ze meen het wel. We moeten er wel om lachen maar ja.. En het is niet Haram hoor. Tenzij je je dochter gaat uitleggen hoe ze veilig moet ....... Dan is het een ander verhaal..

17-10-2002, 11:30
Hai meid
Ik ben nog niet getrouwd en heb dus ook nog geen kinderen. maar ik ben wel van plan inchallah als ik eigen kinderen heb om die te voorlichten. Zelf heb ik geen voorlichting gehad, dus heb ik maar zelf alles zitten uitzoeken. Had wel 2 zussen maar die wisten ook niks. Maar kreeg wel te horen dat ik niet met jongen mag spelen en zo. Maar waarom?? Werd niet gezegd, mag gewoon niet.
Maar ik ben van mening, dat je je kind gerust moet stellen en voorlicht op hun niveau, zodat zij het goed kunnen begrijpen. Je zei dat je dochtertje 8 jaar is. Er zijn boeken in de bib, of bij de boeken handel die op haar niveau zijn geschreven en zijn heel begrijpelijk voor een kind van 8 jaar. Ik vind ook dat het geen taboe meer moet zijn, want la haja fi dien. En als je je kind goed volgens het geloof wilt opvoeden hoort sexualiteit daar ook bij.
Maar een vraagje, is je dochtertje er zelf mee gekomen, of wil jij er mee beginnen???

17-10-2002, 11:49
Ze is 8, is dat niet nog een beetje jong?
maar er is een boek en dat heet geloof ik opvoeding van kinderen met de islam, of zoiets, ik denk dat het daar ook wel in staat.

good luck

17-10-2002, 13:52


Ahlal a Hilwa, er zijn kinderen die op een veel vroegeren leeftijd ernaar vragen. Kijk maar naar kinderen van een jaar of 4/5, als ze vragen, mama waar komne kinderen vandaan?? Voor die leeftijd heb je trouwens ook voorlichtings boeken in kindertal natuurlijk.

17-10-2002, 16:49
8 jaar is inderdaad nog te vroeg denk ik. offeh misschien dat ze er zelf mee is gekomen dan is het anders natuurlijk. Ik zal gewoon ook naar de bibiliotheek gaan daar heb je genoeg informatie over sexuele voorlichting maar ik zal het gewoon lezen als ik jou was en dan op jou manier het beste aan haar overbrengen en het belangrijkste is ook dat je haar op haar gemak moet stellen dat als ze OOIT nog vragen over dit soort dingen heeft dat ze dan altijd bij jou terecht kan. Het is belangrijk dat een kind hierover bij haar moeder terecht kan, want we weten allemaal dat de meeste onder ons dit niet konden en het maar moesten doen met de informatie die we op school kregen en ja zelf uitzoeken. Maar zoals ik al zei ga eens naar de bieb daar word je echt veel wijzer, (al zou jij natuurlijk al weten hoe het moet hahahaaa)

nou suc6 ermeer
KUSSIEZZZZ