Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Diane 35



30-10-2008, 10:36
Dag dames,

Ik heb de laatste tijd nogal last van kleine bultjes op mijn gezicht. Mensen uit de omgeving hebben me uit ervaring verteld dat het slikken van de diane 35 voor een goede werking kan zorgen. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en hij heeft me dus de pil voorgeschreven. Hij vertelde me echter dat de diane 35 een andere naam heeft gekregen, namelijk cyproteronacetaat/ethinylestradiol. Ik was net op het net aan het surfen en zag allerlei vage reacties staan over dat dit een 'neppe' versie is van de diane 35 en niet dezelfde werking heeft. Volgens mijn arts/apotheek heeft deze pil wel dezelfde werking als de diane 35, maar is de naam alleen veranderd. Nu is mijn vraag of iemand hier enige ervaring mee heeft? Klopt het dat de diane 35 niet meer bestaat?

Alvast bedankt voor jullie hulp.


Gr. Danya

30-10-2008, 10:48


Ik gebruik al 4 jaar de Diane 35 pil. Dit omdat ik 4 jaar terug last kreeg van acne. In der loop van jaren is het sterk verminderd. Het enige wat ik enkel nog heb is kleine littekens maar die zie je nauwelijks.

1,5 jaar geleden kreeg ik dus bij de apotheek cyproteronacetaat/ethinylestradiol inplaats van Diane 35. Dit heb ik 2 maanden geslikt maar kreeg juist puistjes ervan en voelde me er niet goed bij. Dit heb ik gemeld bij de apotheek en huisarts en kreeg toen de Diane 35.

Je moet je huisarts erop aan dringen gewoon Diane 35 te willen en niks anders dan dat. Dan krijg je ook geen cyproteronacetaat/ethinylestradiol.

30-10-2008, 10:55

Citaat door Nowa:
Ik gebruik al 4 jaar de Diane 35 pil. Dit omdat ik 4 jaar terug last kreeg van acne. In der loop van jaren is het sterk verminderd. Het enige wat ik enkel nog heb is kleine littekens maar die zie je nauwelijks.

1,5 jaar geleden kreeg ik dus bij de apotheek cyproteronacetaat/ethinylestradiol inplaats van Diane 35. Dit heb ik 2 maanden geslikt maar kreeg juist puistjes ervan en voelde me er niet goed bij. Dit heb ik gemeld bij de apotheek en huisarts en kreeg toen de Diane 35.

Je moet je huisarts erop aan dringen gewoon Diane 35 te willen en niks anders dan dat. Dan krijg je ook geen cyproteronacetaat/ethinylestradiol.



Echt vreemd. Ik hoor zoveel verschillende verhalen, weet gewoon niet wat ik moet geloven. De één zegt dat het dezelfde pil is als de diane 35, maar dan onder een andere naam. En volgens de ander is het een totaal andere pil die voor een andere werking zorgt. Maar goed beter het zekere voor het onzekere. Ik ga geen troep slikken, puur omdat het goedkoper is ofzo. Mohiem bedankt voor je reactie. Ik zal zo snel mogelijk naar de huisarts bellen.

30-10-2008, 10:57
Nee de Diane 35 is niet hetzelfde als cyproteronacetaat/ethinylestradiol!
Ik heb bijde verpakingen vergeleken qua inhoudt etc. En veel dingen in Diane 35 zaten niet bij cyproteronacetaat/ethinylestradiol erin.

30-10-2008, 10:59



Citaat door Nowa:
Nee de Diane 35 is niet hetzelfde als cyproteronacetaat/ethinylestradiol!
Ik heb bijde verpakingen vergeleken qua inhoudt etc. En veel dingen in Diane 35 zaten niet bij cyproteronacetaat/ethinylestradiol erin.


Dankjewel

30-10-2008, 11:00
Your welcome

30-10-2008, 11:25
Ik heb beide pillen een aantal maanden gebruikt eerst die neppe versie en hoorde toen inderdaad dat de diane pil wel bestond. Heb toen de huisarts en apotheek aangegeven dat ik alleen de echte wil. Heb dat toen ook gekregen, helaas hielp dat ook niet echt.

Maar gewoon de echte eisen hoor.

30-10-2008, 11:31
Diane 35® remt de talgproductie in de huid (en daardoor acné en vette huid) en de groei van ongewenste snor- en baardhaartjes (bij hirsutisme). Bij mensen met haaruitval zorgt de Diane 35® pil niet voor de terugkeer van veel nieuwe hoofdharen, maar remt het erger worden van de haaruitval af.

Klopt het dat je minder haargroei krijgt en de haaruitval stopt?
Wie heeft hier ervaring mee?

30-10-2008, 12:24

Citaat door Nowa:
Ik gebruik al 4 jaar de Diane 35 pil. Dit omdat ik 4 jaar terug last kreeg van acne. In der loop van jaren is het sterk verminderd. Het enige wat ik enkel nog heb is kleine littekens maar die zie je nauwelijks.

1,5 jaar geleden kreeg ik dus bij de apotheek cyproteronacetaat/ethinylestradiol inplaats van Diane 35. Dit heb ik 2 maanden geslikt maar kreeg juist puistjes ervan en voelde me er niet goed bij. Dit heb ik gemeld bij de apotheek en huisarts en kreeg toen de Diane 35.

Je moet je huisarts erop aan dringen gewoon Diane 35 te willen en niks anders dan dat. Dan krijg je ook geen cyproteronacetaat/ethinylestradiol.


4 jaar is dat niet een beetje veel.

mijn huisarts vertelde me dat je deze pil maximaal een half jaar kan slikken.
omdat bij deze pil kans op trombose velen malen groter is dan bij andere pillen.