Bekijk volle/desktop versie : dochter 3 jaar bang om alleen te slapen!



30-10-2008, 09:06
Mijn dochtertje is in aug 3 jaar geworden en ze heeft altijd met mij geslapen dus sinds haar geboorte.Nu heb ik voor haar een groot bed gekocht eerst vond ze het leuk toen ze het bed zag.Maar erin slapen wil ze niet hoe hebben jullie dit opgelost.Heb er vanacht eerst bij mij laten slapen toen in haar bed gezet.Maar zodra ze wakker werd en ze merkte dat ze daar alleen sliep rende ze meteen naar mijn bed toe wie heeft er tips voor mij aub.

30-10-2008, 09:17


Ik heb niet echt pedagogisch advies, maar kan je niet met haar een gesprekje voeren dat ze nu een hele grote meid is en in heel groot bed mag slapen en helemaal alleen etc.

Wanneer ze aangeeft dat ze bang is dan vraag je haar waarom ze zo bang is. Samen zoeken in de kamer naar de boeman(onder het bed kijken, in de kast) en miss. kan je ook een nachtlampje voor haar kopen en aanzetten. Is miss. toch prettiger voor haar! En tja ze zal niet meteen meewerken, maar wat wil je als je voortdurend lekker veilig bij mamma sliep hihi. Ik zou dus voet bij stuk houden en haar steeds terug in haar eigen bed stoppen en desnoods erbij blijven zitten totdat ze in slaap valt. Dus niet toegeven aan haar wensen om bij jou te slapen..

30-10-2008, 09:21

Citaat door riffia19:
Mijn dochtertje is in aug 3 jaar geworden en ze heeft altijd met mij geslapen dus sinds haar geboorte.Nu heb ik voor haar een groot bed gekocht eerst vond ze het leuk toen ze het bed zag.Maar erin slapen wil ze niet hoe hebben jullie dit opgelost.Heb er vanacht eerst bij mij laten slapen toen in haar bed gezet.Maar zodra ze wakker werd en ze merkte dat ze daar alleen sliep rende ze meteen naar mijn bed toe wie heeft er tips voor mij aub.


Je zou er een avondje uit van kunnen maken. Zeg tegen haar dat jullie met z'n tweeen in haar nieuwe kamer gaan logeren. Leg een matras op de grond voor je zelf neer en maak het gezellig met een boekje voorlezen en warme chocomel voor het slapen gaan (slecht voor de tanden maar 1 of 2 keer kan geen kwaad). Blijf zeggen hoe leuk haar kamer is en dat je het zo jammer vind dat jij niet zo een kamer hebt.
Je blijft die nacht ook de hele nacht bij haar slapen zodat ze niet het gevoel heeft dat je haar belazert (vertrouwen winnen). De volgende dag vraag je hoe ze haar logeerpartij vond? En of ze het eng vond om in die kamer te slapen. Aan de hand van dat gesprek kun jij aftasten of je nog 1 nachtje blijft logeren bij haar. of dat je halve avond bij haar blijft slapen. Dit blijf je doen totdat zij zich thuis gaat voelen in haar kamer. of ga overdag bij haar op de kamer op bezoek. Mouhiem zorg ervoor dat zij haar kamer als HAAR kamer gaat zien.

30-10-2008, 09:27
Toen mijn zoontje alleen ging slapen en dat was pas toen mijn tweede werd geboren, sliep papa een hele poos bij hem. Pa had dan geen gebroken nachten ivm nachtvoeding van de baby en mijn zoontje kon zich op zijn gemak wennen aan een nieuwe omgeving. Je moet je dochtertje eerst laten wennen aan haar nieuwe omgeving en dat gaat niet in 1 nacht.

30-10-2008, 09:36


Waarom heb je haar dan zo lang bij jouw laten slapen,???? nu zit je met de gebakken peren,het is nu juist veel moeilijker omdat een 3 jarige alles weet,probeer het maar met het licht aan te laten tot ze slaapt,of laat de hele nacht zo een nachtlampje aan,

30-10-2008, 09:53

Citaat door blauwtje2:
Waarom heb je haar dan zo lang bij jouw laten slapen,???? nu zit je met de gebakken peren,het is nu juist veel moeilijker omdat een 3 jarige alles weet,probeer het maar met het licht aan te laten tot ze slaapt,of laat de hele nacht zo een nachtlampje aan,

De reden dat ze zolang bij mij geslapen heeft is omdat mijn schoonbroer bij mij woonde en ik heb maar 2 slaapkamers.Vandaar.

30-10-2008, 09:55
Ik heb geprobeerd om haar te vertellen hoe leuk de kamer wel niet is en nachtlampje zet ik ook aan voor haar.Maar zodra ik uit zicht ben komt ze me achterna.gisteravond ging haar vader naast haar slapen op de grond.En toen hij dacht dat ze sliep kwam hij weer in bed liggen.2 min later ging ze roepen en kwam ze hem meteen achterna.

30-10-2008, 09:56

Citaat door riffia19:
De reden dat ze zolang bij mij geslapen heeft is omdat mijn schoonbroer bij mij woonde en ik heb maar 2 slaapkamers.Vandaar.

je schoonbroer

30-10-2008, 10:26

Citaat door riffia19:
Ik heb geprobeerd om haar te vertellen hoe leuk de kamer wel niet is en nachtlampje zet ik ook aan voor haar.Maar zodra ik uit zicht ben komt ze me achterna.gisteravond ging haar vader naast haar slapen op de grond.En toen hij dacht dat ze sliep kwam hij weer in bed liggen.2 min later ging ze roepen en kwam ze hem meteen achterna.


dat is dus de fout die je maakt. je moet niet 's nachts wegsluipen, want dan is het vertrouwen weg. Zij voelt zich dan bedrogen.