Bekijk volle/desktop versie : Voor haar in marokko wonen?!



Pagina's : [1] 2 3

29-10-2008, 19:59
[...Ik sta op het punt om een Marokkaanse te trouwen. Het is een meisje uit een rijke familie die jaren geleden terug gekeerd is s naar Marokko. Alleen twijvel ik. Eerst dacht ik,dat het wel goed kwam in Marokko. Maar nu denk ik Wat heb ik daar eigelijk? Mijn moeder is het zwaar on eens met het huwelijk en zegt dat ik haar zoon niet meer ben als ik in Marokko ga wonen. Ze confroteert me vaak met het feit dat mijn vader,Lahie rahmoo alleen voor ons'haar kinderen naar Nl is gekomen. Om hier een toekomst op te bouwen. Ik houd héél erg veel van mijn moeder. Maar ook van mijn aanstaande vrouw. Ze is de liefde van mijn leven dat weet ik zeker. Ik heb een relatie met haar gehad van ruim Twee jaar,toen ik daar ging studeren en toen kwam zij nog een tijdje naar NL,Dus ik kén haar nu heel goed. WAT MOET IK DOEN? Haar laten gaan?...]



SIRIEUZE REACTIE'S GRAAG

29-10-2008, 20:03


dat je daar nog over moet nadenken. kies voor je moeder a sukkel, genoeg andere wijven.

29-10-2008, 20:05
Waarom komt ze niet naar nl toe?
Als ik het goed heb gelezen heeft ze hier gewoond dus kent ze de taal
en het voor haar geen nadeel zijn om in nl te komen wonen?
Je moeder is je alles !

Groetjes,

29-10-2008, 20:05
trouwen zonder dat je moeder het er mee eens is is een haram huwelijk.
maar kan zij dan niet naar NL komen...?

e als zij wegens omstandig heden neit naar nederland kan omen moet je eens goed emt je moeder gaan praten.

mvg

29-10-2008, 20:06



Citaat door ben_taib:
dat je daar nog over moet nadenken. kies voor je moeder a sukkel, genoeg andere wijven.
Die andere wijven zijn niet hetzelfde,Sukkel

29-10-2008, 20:08

Citaat door saaraa:
Waarom komt ze niet naar nl toe?
Als ik het goed heb gelezen heeft ze hier gewoond dus kent ze de taal
en het voor haar geen nadeel zijn om in nl te komen wonen?
Je moeder is je alles !

Groetjes,



Dat wil ze niet. Ze zegt dat ze niets in NL te zoeken heeft! Ze spreekt de taal inderdaad heel goed,Maar ik kan haar moeilijk dwingen om hier heen te komen. Krijg ik zo'n Chagarijnige vrouw thuis. Trouwens mijn schoonvader hakt me kop eraf als ik zijn 'oogappel' mee neem naar dat koude land dat hij vervloekt.

29-10-2008, 20:09
je hebt de oplossing zelf al genoemd! zij heeft hier gewoond, dus is het makkelijker voor haar om die stap te zetten. of heeft zij dat niet over jou? en ja je hebt maar 1 moeder!

29-10-2008, 20:09

Citaat door speciale_vip:
trouwen zonder dat je moeder het er mee eens is is een haram huwelijk.
maar kan zij dan niet naar NL komen...?

e als zij wegens omstandig heden neit naar nederland kan omen moet je eens goed emt je moeder gaan praten.

mvg



Ik denk dat ik dat ga doen ja,Hopelijk kan ik haar ompraten.

29-10-2008, 20:09

Citaat door Pietje_:
Die andere wijven zijn niet hetzelfde,Sukkel

ewa terrrr gem. je hebt maar 1 moeder, als die weg is, is ze ook voorgoed weg en niet meer te vervangen. wijven zijn er zat abo rkef.

29-10-2008, 20:10

Citaat door tennisfreak:
je hebt de oplossing zelf al genoemd! zij heeft hier gewoond, dus is het makkelijker voor haar om die stap te zetten. of heeft zij dat niet over jou? en ja je hebt maar 1 moeder!



Ze heeft het daar veeeel beter dan hier. Ik denk wel dat ze het voor me over heeft maar ik wil toch niet dat ze hier ongelukkig is?

29-10-2008, 20:13
Moeilijke dilemma,

Je moet proberen een compromis te sluiten. Ik begrijp voor je moeder dat ze het heel moeilijk vindt dat je je eigen leven gaat leiden, maar dat heeft zij ook ooit eens moeten doen... je moet voor jezelf gewoon de voor en nadelen tegenover elkaar afwegen...

Als je daar gaat wonen heb je dan werk/inkomen ga je het kunnen zonder je familie om je heen of mensen die je kunnen steunen als het even wat minder gaat. Het vergt wel wat van je je aan te moeten passen in een ander land, de normen/waarden etc.
Omdat haar familie rijk is zullen ze ook wel wat van jou verwachten... kun je dit ook waarmaken? mijn schoonzus komt ook uit een rijke familie in marokko en die mentaliteit botst erg met de normen en waarden die wij hier als marokkanen meekrijgen van onze ouders...

29-10-2008, 20:14
neem je moeder mee naar marokko, misschien is dat een oplossing, of wil je moeder niet terug.

29-10-2008, 20:14



Citaat door Pietje_:
Ze heeft het daar veeeel beter dan hier. Ik denk wel dat ze het voor me over heeft maar ik wil toch niet dat ze hier ongelukkig is?



jawel, maar jij bent daar weer ongelukkig als je moeder niet toestemt! jij bent haar man, dus jullie kunnen een compromie sluiten? en als je daar bnet wat voor werk ga jij doen dan? toch niet voor haar vader werken?

29-10-2008, 20:16

Citaat door Sharifa__:
Moeilijke dilemma,

Je moet proberen een compromis te sluiten. Ik begrijp voor je moeder dat ze het heel moeilijk vindt dat je je eigen leven gaat leiden, maar dat heeft zij ook ooit eens moeten doen... je moet voor jezelf gewoon de voor en nadelen tegenover elkaar afwegen...

Als je daar gaat wonen heb je dan werk/inkomen ga je het kunnen zonder je familie om je heen of mensen die je kunnen steunen als het even wat minder gaat. Het vergt wel wat van je je aan te moeten passen in een ander land, de normen/waarden etc.
Omdat haar familie rijk is zullen ze ook wel wat van jou verwachten... kun je dit ook waarmaken? mijn schoonzus komt ook uit een rijke familie in marokko en die mentaliteit botst erg met de normen en waarden die wij hier als marokkanen meekrijgen van onze ouders...



Klopt. Daar,de plek waar haar familie woont heb ik helemaal niemand.
Het lijkt me ook erg moeilijk om met mensen te wonen die in Marokko wonen,zoals je al zei

29-10-2008, 20:17
Gewoon luisteren naar je moeder a schaap. Iemand die zijn moeder niet gehoorzaamt (in redelijkheid uiteraard) zal in het hiernamaals flink lijden. Plus jouw huwelijk met die meid zal een ware hel zijn.

Als die meid jou graag wil dan komt ze maar naar NL zodat jij dicht bij je moeder blijft.

Tfoe, wat een mannen van tegenwoordig.

Pagina's : [1] 2 3