Bekijk volle/desktop versie : je stapt de trein uit.....



15-10-2002, 22:48
Je stapt de trein uit.. je maakt haast om snel thuis te komen. Je wil> niet> > weten wat je thuis te wachten staat. Het is laat en ze gaan vast> zeuren..> > Waar was je? Waarom ben je zo laat thuis? Ze begrijpen er toch helemaal> > niks> > van en zo gaat het trouwens elke avond.. je staat even stil voor de> deur..> > eigenlijk wil je niet naar binnen.. je wil niet weten wat je te wachten> > staat. Weer een preek waar je al die tijd zat.. vast weer een klap van> je> > vader. Ach zou hij nou niet begrijpen dat je er toch niks meer van> voelt.> > hij kan je nog zo hard slaan.. het doet toch geen pijn meer.. vroeger> > moest> > je nog huilen van de pijn.. maar je bent immuun geworden..> > je staat nog even iets langer dan normaal stil en ademt diep in en> draait> > de> > sleutel in het sleutel gat.. heel voorzichtig draai je de sleutel om..> in> > de> > hoop dat niemand je hoort.. en je gaat voorzichtig naar binnen.. je> blaast> > je ingehouden adem uit.. en bent voor even opgelucht.. ze hebben je niet> > horen binnen komen..> > Ineens schiet de keuken deur open.. je staat oog in oog met je moeder..> > haar> > ogen stralen vuur uit.. je bent niet bang voor wat je te wachten staat..> > je> > kon het al raden.. ze gilt: "waar was je genza". Je bent even stil. Je> had> > het net zo helder kunnen opdreunen.. een nieuwe smoes ofwel een van de> > duizenden die je elke dag maar weer moest gebruiken. Nu was je bewust> > ofwel> > onbewust even stil.. je moeder gilt dat de dochter van de buurvrouw al> > uren> > thuis was en dat ze had gekookt.. ze gilt er achteraan: "waarom heeft> > Allah> > mij deze niks nut gegeven". Eigenlijk wil je er om lachen.. maar voor je> > ook> > maar een grijns op je gezicht kan zetten.. pakt iets je bij je haren..> je> > schrikt er zo van.. je was er niet op voorbereid.. je broer trekt expres> > extra hard aan je haren.. hij vraagt waar je was.. en hij maakt je uit> > voor> > xxxx.. hij is zo gemeen tegen je.. je kan het niet begrijpen.. hoe kan> hij> > zich er nou mee bemoeien... je wil je nog verzetten.. dat maakt je broer> > alleen nog kwader. hij geeft je een hele harde stomp in je buik.. je> snakt> > naar adem.. je wil gillen.. maar het helpt toch niet... je blijft in> > gebukt> > staan.. je broer gilt: "vuile xxxx dat je bent". Je moeder kijkt toe..> > Je probeert op te kijken en het enige wat je ziet is haar glimlach.. ze> > geniet van je pijn.. je ondragelijke pijn waar je al zo lang mee leeft..> > dag> > in dag uit.. is dit wat je thuis aantreft.. is het je vader niet die je> in> > elkaar slaat is het een van je broers wel.. je vraagt je af wanneer het> op> > zal houden.. je broer gilt nogmaals: "vuile xxxx" en schopt je> letterlijk> > naar boven... je blijft even stil zitten bij de bovenste trap.. je> hoopt,> > smeekt alles en iedereen om er een einde te maken.. je wil niet meer> > ademhalen.. je hoopt dat je lichaam het nu begeeft.. waarom nu niet..> > waarom> > kan je hart niet gewoon stoppen.. wat heeft het leven voor zin... je> > probeert op te staan.. je hebt zo veel pijn.. stap voor stap loop je> > richting je kamer.. je doet voorzichtig je kamerdeur open.. je staat> even> > stil voor de deur opening en vraagt jezelf af.. Wanneer het opzal> houden..> > je kamer is helemaal over hoop gehaald.. alles maar dan ook alles lag> > overhoop.. waarom doen ze je dit aan? wat had jij ze ooit misdaan?> > Je loopt naar je bureau je kijkt tussen je engels boek.. je haalt diep> > adem> > en slaat je boek open.. gelukkig je brief zit er nog in... je bedenkt je> > of> > dit is wat je wil Of dit is waar je van droomde?? Je hebt er wel eens> > vaker> > over nagedacht maar het nooit gedurfd... je liet je rustig op je bed> > neervallen met de brief in je handen.. je had overal pijn.. je hart was> > gebroken. Je voelde niks meer.. je gezicht was rood en blauw.. er kwam> > bloed> > uit je neus.. maar dat was niet meer dan normaal.. het viel nog wel> mee...> > je voelde niks meer.. bijna niks meer.. je voelde pijn.. pijn deel van> je> > leven was geworden.. je leefde al maanden met je pijn samen.. maar nu> deze> > dag.. nam je pijn de overhand.. het was anders dan al de andere dagen..> je> > probeerde op te staan.. en je liep.. voorzichtig naar je nachtkasje...> je> > haalde wat tijdschriften weg en daaronder lag een potje.. je haalde het> te> > voor schijn.. zonder er over naar te denken.. draaide je het potje> open..> > er> > kwam een stoflucht vanaf.. je had het potje de vorige keer zo goed dicht> > gedraaid.. maar nu was het potje open.. zonder verder na te denken..> sloeg> > je het potje achter over.. en begon te kauwen... je voelde niks..> helemaal> > niks.... Alleen die verschrikkelijke pijn... die jouw eigen was> > geworden...> > daar stond je.. in afwachting wat je lichaam zou doen... je ogen waren> > gesloten je wilde niet meer kijken.. nooit meer kijken..> > Je ledenmaten werden zwaarder.. je voelde je licht in je hoofd worden..> je> > hart ging te keer.. je begon te zweten als een gek.. het maakte je niet> > uit.. voor je in het potje kon kijken.. zakte je in elk......> >> > Daar lag je... levenloos op de grond... niemand die zich om je> > bekommerde.... Niemand die van je hield...> >> > Je brief lag op bed> >> >> > De brief> >> > 14 februari 2002> >> >> > Voor de achter gebleven mensen,> >> > Ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik weet niet waar het fout is> gegaan!> > het is allemaal begonnen toen mama mij vroeg om mijn neef te trouwen.> mama> > begrijp je dan echt niet dat ik niet wilde, dat het hem niet ging om mij> > maar om de papieren. Ik heb het je proberen te vertellen maar je wilde> het> > niet begrijpen.> >> > Ik voel me leeg zo leeg van binnen. Het is als of iemand mijn geest> tijden> > geleden heeft afgepakt. Ik leef niet meer in deze tijd. Ik kan nergens> > meer> > van genieten. Ik heb pijn zo veel pijn. Konden jullie maar begrijpen wat> > jullie mij hebben aangedaan. Het gaat mij niet om de klappen. Het ging> mij> > niet om de pijn. Het ging mij om mama haar ogen.> > Hoe kon ze dit alles laten gebeuren mij haar enige dochter geven aan de> > zoon> > van haar zus. Was dan helemaal niks meer belangrijk? Waarom vraag ik> > mezelf> > keer op keer.> >> > Ik heb het niet gedaan om jullie pijn te doen. ik weet dat het eigenlijk> > niet mag en kan. Eigenhandig een einde aan je leven maken mag niet> volgens> > ons geloof, maar toch heb ik het gedaan.> > Uren heb ik gesmeekt... dagen heb ik gebeden.. heb Allah gesmeekt om er> > een> > einde aan te maken. ik heb mijn sterven dag bepaald.. net zoals dat> jullie> > mijn leven hebben bepaald. Jullie hebben het mij zwaar gemaakt.. deze> weg> > in> > mijn schoot geworpen. Mij geen andere keus gegeven..> > Nooit zal iemand begrijpen.. snappen wat ik nu mee maak ofwel heb mee> > gemaakt heb.. mijn eigen ik is al tijden geleden gestorven ver weg heen> > gegaan... dit leven heeft mij kapot gemaakt. Ik ben niet bang voor de> > hel..> > mijn leven was een en al hel..> >> > Met tranen in mijn ogen heb ik deze brief geschreven. Ik ben zo bang..> zo> > ban voor wat de toekomst mij gaat brengen.. jullie hebben mij geen keus> > gegeven. ik kan de goede woorden ook niet vinden.> > Ik ben kapot diep van binnen...> >> > Lieve mama,> > Bedankt voor dit leven. Ik heb van jou geleerd om mensen te haten, te> > verafschuwen zonder reden.> >> > Lieve papa,> > Bedankt voor het leven. Ik heb van jou geleerd dat pijn ineens heel je> > leven> > kan overnemen.> >> > Lieve mohamed,> > Bedankt voor het leven. Ik heb van jou geleerd hoe harder je slaat, hoe> > immune je word.> >> > Lieve Hassan,> > Bedankt voor het leven. Ik heb van jou geleerd dat zwijgen nooit een> mens> > zal helpen.> >> > Lieve Youssef,> > Bedankt voor het leven. Ik heb van jou geleerd dat het leven waarin ik> > leefde een hel was.> >> >> > Met pijn in mijn hart ben ik gestorven... maar toch dank ik jullie en> > iedereen voor mijn leven> >> > Dankjewel> >> > Jamlia> >>>>

15-10-2002, 22:52


ja ..ok...en...

15-10-2002, 23:21
zo'n leven nooit meegemaakt.
een harde leven hoor

15-10-2002, 23:22
OKEYYYYYYYY......en de bedoeling van dit is......???

Thalla....

15-10-2002, 23:23


ewa selek waha zo zit het leven van een marokkaans meisje nou in elkaar . En je kunt er niets aan veranderen

15-10-2002, 23:33

Citaat:
Origineel gepost door amel
ewa selek waha zo zit het leven van een marokkaans meisje nou in elkaar . En je kunt er niets aan veranderen
wat is dit nu voor gezever?? zo ziet het leven van een marokkaans meisje eruit? vind je? nou moet ik je teleurstellen, is totaal ni waar! is zielig dat zulke dingen gebeuren maar kom, nu ni veralgemenen hoor. er zijn heeeeel veeeel meisjes die het super goed hebben thuis hoor!! like me!!

doe je ogen eens open en zie eens wa meer van de wereld om je, dan zul je zien dat heel veel meisjes heel gelukkig thuis leven.

tjonge tjonge, dat er nog mensen die zo redeneren

bisous

16-10-2002, 09:41
dit is de 6de keerde keer dat dit verhaal geplaatst is damn.....


ik heb het geschreven, maar voor de mensen hier boven het komt echt voor.... dat je zelf een luizen leventje leidt wil niet zeggen dat je er dan zomaar van uit mag gaan dat iedereen zo leeft.. en vergeet niet dat er een taboe rust op de vuile was van onze marokkanen en niemand hangt die zomaar buiten.. dus vergeet niet dat procentueel gezien meer marokkaanse meiden van huis weg rennen of in een opvanghuis terecht komen. dus het bla bla van het bestaan niet in dit geval is voor sommige van ons een droom die nooit werkelijkheid zal worden...

groetjes,

just-somebody

16-10-2002, 09:50
Is het echt gebeurd? Komt namelijk over netof het echt is gebeurd. Ik kan me het een en ander bij voorstellen. Het leven kan soms hard zijn voor sommige mensen. De een kan er beter tegen dan de ander.

16-10-2002, 09:56
mootje74 ik heb het niet mee gemaakt want als je het verhaal goed leest dan lees je ook dat ze nu dood is..... en ik ben sprinlevend...

alleen ben ik iemand die graag schrijft over dingen die marokkanen bezig houden maar waar niemand over praat... ofwel een moraal achter een verhaal.. het moraal van dit verhaal was:
er worden wel degelijk marokkaanse meiden geslagen door zowel broer, vader ofwel moeder.. alleen is er niemand die er over praat... de hoofdpersoon in dit verhaal was al zo verheen dat ze geen keus meer zag dan alleen een einde maken aan het geheel.. ze was zich zoals je leest bewust van haar geloof en dan het niet mag, maar de pijn nam diverse keren de overhand en de duivel speelde hierin mee....
einde van het verhaal is de dood.. een andere wending zou kunnen zijn, ze rent weg van huis....

begrijp je het een beetje

16-10-2002, 09:58
zoenja het zou wat zijn he als ik nou zou gaan generaliseren.. gelukkig maar dat het over sommige gaat en niet over iedereen he..... allahster... maar dat het over sommige gaat wil niet zeggen dat het niet belicht mag worden... of vind jij dat ik het niet had moeten schrijven???

16-10-2002, 11:01
dit is heel erg maar het gebeurd vaak genoeg en mensen kijken nooit verder dan hun neus lang is maar het gebeurd hoe pijnlijk het ook is

16-10-2002, 13:42
heel mooi verhaal, en er zit zeker waarheid in, ik heb een heel gelukkige jeugd gehad, ik heb gelukkig veel liefde gekend, en ik zal liegen als ik nooit een klap heb gehad van mijn ouders, maar het was meer een klapje en niet mishandeling. maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal.....

16-10-2002, 13:51


Ja

Damn, mocrodames maken het allemaal mee. de een erger dan de ander. maar ze zitten allemaal met hetzelfde shtit in hun maag

16-10-2002, 21:23

Citaat:
Origineel gepost door just-somebody
dit is de 6de keerde keer dat dit verhaal geplaatst is damn.....


ik heb het geschreven, maar voor de mensen hier boven het komt echt voor.... dat je zelf een luizen leventje leidt wil niet zeggen dat je er dan zomaar van uit mag gaan dat iedereen zo leeft.. en vergeet niet dat er een taboe rust op de vuile was van onze marokkanen en niemand hangt die zomaar buiten.. dus vergeet niet dat procentueel gezien meer marokkaanse meiden van huis weg rennen of in een opvanghuis terecht komen. dus het bla bla van het bestaan niet in dit geval is voor sommige van ons een droom die nooit werkelijkheid zal worden...

groetjes,

just-somebody
ok, ik ga nu ni zeggen dat iedereen gelukkig thuis leeft, maar kom op, je hoeft nu ook ni weer dramatisch te doen. de meeste meisjes leven wel goed hoor thuis. en ja, maar sommige meisjes (ni allemaal maar er zijn er toch wa ) lokken het ook zelf uit dat ze klappen krijgen... maar ik denk dat achter alles een bepaalde waarheid schuilt. je gaat nu toch ni zomaar iemand in elkaar motten??

ewa ik kan ni zomaar over iemand oordelen, maar alhamdoellillah, ik heb een heerlijk leventje, heb een bangelijke (=goede) relatie met mijn oudere broer.

dus just-somebody, er zijn meer gelukkige meisjes dan je denkt hoor...

bisous

16-10-2002, 21:37
bedankt voor jullie reactie en jullie hoeven niet aangesproken te voelen, het is ook maar een respons