Bekijk volle/desktop versie : mooie ogen



Pagina's : [1] 2

15-10-2002, 22:37
mag ik in de ogen van een meisje kijken omdat ik ze mooi vind ??
en met kijken bedoel ik ook echt de hele tijd blijven kijken.
zij heeft het dan niet door maar mag dat wel.
is het voor mij als moslim toegestaan ????

15-10-2002, 22:46



Citaat:
Origineel gepost door FarD
Even de hadieth zoeken maar ik kan je alvast dit vertellen...

De eerste blik is van jou, tweede van de shaitan..

Helaas niet dus, als het niet een mahram vrouw voor jou is..
ik wacht op die hadith.
en alvast bedankt.

15-10-2002, 22:52

Citaat:
Origineel gepost door FarD
"Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, God is wel op de hoogte van hetgeen zij doen.
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen……" Koran 24:30-31

"En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg". Koran 17:32

Deze zonde is zo gehaat in de ogen van Onze Heer, dat Hij ons gebiedt om er niet eens in de buurt van te komen.
Ongeacht wat iemand ook zegt, kijken naar dat waar men niet naar moet kijken, komt in de buurt van overspel. Want een buitenechtelijke relatie begint met een onzedelijke blik.
God wenst voor ons niet dat wij ons overgeven aan lelijke zonden, en daarom gebiedt Hij ons om onze blikken neer te slaan

De Profeet (vzmh) legde het gebod van God verder uit. Abu Hurayrah heeft verteld dat de Profeet zei: “…. Overspel van de ogen is kijken (naar (dat) wat niet toegestaan is). (Bukhari, Muslim).

Ook, verteld door Jurayr, die zei: “Ik vroeg de boodschapper van God over het per ongeluk kijken naar iets dat niet toegestaan is en hij zei: “Draai je ogen weg”. (Muslim).

In een andere hadith op gezag van Abu Sa’eed, zei de Profeet, “Een man moet niet kijken naar de `awrah (naaktheid) van een andere man, en een vrouw zou niet moeten kijken naar de `awrah van een andere vrouw …” (Muslim).

(De letterlijke hadieth kan ik even niet vinden, maar Insallah heb je iets aan bovenstaande)
dank u.
alleen nog een vraagje ??
waar kan ik dit vinden ??

15-10-2002, 23:22

Citaat:
Origineel gepost door FarD
Graag gedaan, dit zijn stukjes uit een tekst die ik eerder geplaatst heb. (komt van de site overgave.nl) Het heet: De Jihaad van de Ogen begint vandaag.

Wat ik zelf hieruit kan concluderen is dat zina eigenlijk met onze ogen begint. Jij kijkt ongemerkt naar haar, op een gegeven moment merkt ze het op en kan zina beginnen....
dank je voor alles.

15-10-2002, 23:28


Jouw ogen

Als ik in je ogen kijk, dan zie ik het paradijs. Ik zie daarin de zee, de sterren, de zon. Een blik van jou maakt me dusdanig van de wijs,dat ik niet meer weet dat dit ooit gebeuren kon.

Je ogen laten zwart verglijden naar een mooie blauwe kleur, al het grauwe verdwijnt uit de lucht, het leven krijgt hierdoor ineens een heerlijke geur. Op mijn mond verschijnt een lach in plaats van een diepe zucht.

Jouw ogen zijn de spiegel van al het mooie in het leven, het doet namelijk alle nare dingen vergeten, want als ik naar je kijk, lijkt het wel of ik de eeuwigheid ga beleven. Wat zou ik toch ongelukkig zijn als ik dit niet zou weten.

Je ogen spreken de liefdestaal, zo zoet als honing, ik waan me dan op een tropisch eiland. Witte stranden, palmbomen en onze eigen strandwoning,

en als ik dan kijk in je ogen, hand in hand dan voel ik hoe jouw liefde in mijn hart brandt. En dat komt alleen al door je ogen, waar ik de toekomst al ik kan zien want, ik weet dat wij mooie tijden beleven mogen.



mmmmmmmm....spijtig dat het niet toegestaan is om naar iemands zijn ogen te kijken als het niet je man/vrouw is....:verliefd:

Thalla

15-10-2002, 23:32

Citaat:
Origineel gepost door Hanaetje
Jouw ogen

Als ik in je ogen kijk, dan zie ik het paradijs. Ik zie daarin de zee, de sterren, de zon. Een blik van jou maakt me dusdanig van de wijs,dat ik niet meer weet dat dit ooit gebeuren kon.

Je ogen laten zwart verglijden naar een mooie blauwe kleur, al het grauwe verdwijnt uit de lucht, het leven krijgt hierdoor ineens een heerlijke geur. Op mijn mond verschijnt een lach in plaats van een diepe zucht.

Jouw ogen zijn de spiegel van al het mooie in het leven, het doet namelijk alle nare dingen vergeten, want als ik naar je kijk, lijkt het wel of ik de eeuwigheid ga beleven. Wat zou ik toch ongelukkig zijn als ik dit niet zou weten.

Je ogen spreken de liefdestaal, zo zoet als honing, ik waan me dan op een tropisch eiland. Witte stranden, palmbomen en onze eigen strandwoning,

en als ik dan kijk in je ogen, hand in hand dan voel ik hoe jouw liefde in mijn hart brandt. En dat komt alleen al door je ogen, waar ik de toekomst al ik kan zien want, ik weet dat wij mooie tijden beleven mogen.



mmmmmmmm....spijtig dat het niet toegestaan is om naar iemands zijn ogen te kijken als het niet je man/vrouw is....:verliefd:

Thalla
ja jammer nu mag je wat over de oren schrijven daar mag je wel naar kijken volgens mij.

15-10-2002, 23:38

Citaat:
Origineel gepost door KI_kracht
ja jammer nu mag je wat over de oren schrijven daar mag je wel naar kijken volgens mij.
hahaha .....jaa !!! Oren grrrrrrrrr....wat aantrekkelijk
Maareuhhhhhhh over de oren vind je wél moeilijk een gedicht hé

Thalla

15-10-2002, 23:42

Citaat:
Origineel gepost door Hanaetje
hahaha .....jaa !!! Oren grrrrrrrrr....wat aantrekkelijk
Maareuhhhhhhh over de oren vind je wél moeilijk een gedicht hé

Thalla
aaah ja
maar alles wat moeilijk te verkrijgen is blijft aantrekkelijk.
dus oren zijn aantrekkelijker dan ogen.

16-10-2002, 00:03
Jouw ogen
ze hebben mij bedrogen
Maar kijk ik diep in je oren
dan ben ik net als toen verloren.

17-10-2002, 01:16
Ik kijk altiiijjjjjjd.
Ik kan het niet helpen, sorry.
Meisjes zijn gewoon wow

17-10-2002, 02:02
mijn ogen veranderen van kleur soms zijn ze bruin en soms groen transformaties zucht zit in mijn puberteit

17-10-2002, 02:43
I read your soul in your eyes with my "third eye".
You can't see my "third eye" cuz you got none.

17-10-2002, 22:28


awel awelllllll..............
Er zitten hier véél "mannen".....
hahaha nenene...dat viel mij ineens ff op ...

Duss meerderheid kijkt dus toch wel naar de "ogen".....tja zoals ze zeggen "ogen zijn de vensters van het ziel"....

Persoonlijk vind ik dat zoo jaa....beetje raar, lastig als er zo'n jongen of zo naar mij kijkt en zeker naar m'n ogen en zeker als ik aan't praten ben dan kan ik precies niet normaal doen zo'n raar gevoel , dat die zo ALLES ziet wat je doet enz....
Het is ook zoo als er iemand naar je ogen kijkt , ....heeft zo'n dubbele betekenis van "I like u"....."maybe , I'm fallin' in love...." etc ...." van ik heb interesse in u " enz blablabla....

Thalla greetzz &Kissez

18-10-2002, 01:17

Citaat:
Origineel gepost door KI_kracht
mag ik in de ogen van een meisje kijken omdat ik ze mooi vind ??
en met kijken bedoel ik ook echt de hele tijd blijven kijken.
zij heeft het dan niet door maar mag dat wel.
is het voor mij als moslim toegestaan ????
Hmm....Ki krachtje toch...

Van wie zijn deze ogen....? Welke ogen hebben jou doen staren? Welke ogen hebben jou er toe gedreven om een topic hierover te openen....? Vertel....vertel....


Kijk de volgende keer naar haar voeten...sla je ogen neer.


Liefs,
jamila

18-10-2002, 10:13
SALAAM
HARAM HARAM HARAM!!!!
HET IS HARAm een vrouw noch een man mogen elkaar niet in de ogen zien en moeten hun ogen neerslaan al het niet met opzet toch gebeurd moet je wegkijken!!!!!!!!!!
IK HOOP DAT IK DUIDELIJK BEN!!!!!

salaam

Pagina's : [1] 2