Bekijk volle/desktop versie : Ik ben een Nederlandse Moslima de vader van mijn vriend accepteerd mij niet !!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

28-10-2008, 11:33
Ik ben een Nederlandse Moslima, en ik heb een marokkaanse jongen ontmoet maar zijn vader accepteerd mij niet gezien ik een Nederlands meisje ben. Zijn vader geeft aan dat als hij de keuze maakt om toch met mij verder te gaan ( toekomst: zoals trouwen etc.) dan hoeft hij nooit meer een stap binnen te zetten in het huis van zijn vader !!
Tussen ons klikt het heel goed !!
Ik wil natuurlijk niet dat hij zijn ouders kwijtraakt door mij!!

Ik weet niet wat ik hiermee moet, heeft iemand van jullie nog wat tips??

28-10-2008, 11:34


oee moeilijk hoor ik zou het echt niet weten

28-10-2008, 11:35
Zulke schoonouders wil je toch zoiezo niet hebben, bekrompen rot mensen.

28-10-2008, 11:36
Praat hier met je vriend over ..

28-10-2008, 11:37


tips voor jou? jij kan niet echt veel doen....

het is de keuze van je vriend, het is maar hoe graag hij met je verder wilt...
of hij daarvoor zijn ouderlijk huis wil opgeven is de vraag

maar kunnen jullie zn vader ECHT niet overhalen, hij moet je toch eerst leren kennen.....

28-10-2008, 11:44
gelijk heeft die vader

28-10-2008, 11:46
Vader is zeker een berber

28-10-2008, 11:47
wij kunnen je hierbij niet helpen
Is toch iets waar je vriendje zijn keuze in moet maken

28-10-2008, 11:50
dat is wel een lastige keuze. Ik zou gewoon goed met je vriend praten. Maar het is logisch als jullie gewoon uit elkaar gaan want niemand laat zijn ouders stikken neem ik aan.

veel sterkte en hopenlijk komen jullie er samen uit

28-10-2008, 11:50
Heftig, hoor.

28-10-2008, 11:56
Wat naar voor je.

28-10-2008, 11:59
Alles is elmektab. En je wilt natuurlijk niet dat hij zijn ouders kwijt raakt. Een Nederlanse vriendin van mij die ook moslim is geworden zat in het zelfde schuitje. Zijn ouders wilde niet dat ze gingen trouwen. Toen hebben ze alletwee er een punt achter gezet. Zij haar weg en hij zijn weg. Zij is nu elhamdolilah gelukkig getrouwd met een marokkaan waarvan de ouders het wel hebben geaccepteerd .....Alles is dus elmektab.

28-10-2008, 12:01



Citaat door Inaaya737:
Ik ben een Nederlandse Moslima, en ik heb een marokkaanse jongen ontmoet maar zijn vader accepteerd mij niet gezien ik een Nederlands meisje ben. Zijn vader geeft aan dat als hij de keuze maakt om toch met mij verder te gaan ( toekomst: zoals trouwen etc.) dan hoeft hij nooit meer een stap binnen te zetten in het huis van zijn vader !!
Tussen ons klikt het heel goed !!
Ik wil natuurlijk niet dat hij zijn ouders kwijtraakt door mij!!

Ik weet niet wat ik hiermee moet, heeft iemand van jullie nog wat tips??



Als jij een echte moslima was geweest had je in de eerste plaats geen vriend, tenzij je nu hem "mijn vriend" noemt omdat jullie momenteel op een halal manier met elkaar hebben afgesproken.
Daarnaast is de vader van je 'vriend' een echte moslim als hij geen probleem zou maken tussen jou en zijn zoon, want in de Islam is AFKOMST niet eens een issue.

Pak een koran bij en laat 'm het volgende vers zien;
Zo zegt Allah in Soera al-Hoejoeraat, aya 13 :

"O mensheid ! Wij hebben jullie van de man en de vrouw geschapen en hebben jullie in volkeren en stammen gemaakt, opdat jullie elkander leren kennen. Voorzeker, de meest eerzame van jullie bij Allah is degene met de meeste taqwa."

Allah zegt hier dus niet dat de meest eerzame een Arabier of een Jood is, maar degene met de meeste taqwa. Dit kan een zwarte slaaf zijn of een Eskimo, een blonde Duitser of een Berber.
Om dit duidelijker te maken, haal ik een hadith aan die is overgeleverd
door Imaam Ahmed, waarin de profeet(saaws)heeft gezegd :

"Voorzeker, er is geen superioriteit voor een Arabier boven een
niet-Arabier,noch van een niet-Arabier boven een Arabier; noch een blank persoon boven een zwarte, noch een zwart persoon boven een blanke, behalve door taqwa."


Succes zuster!

28-10-2008, 12:10
tja het is een keus die je vriendje moet maken, maar het lijkt me niet echt waarschijnlijk dat hij zijn ouderlijk huis zou opgeven

28-10-2008, 17:19

Citaat door S_abah_89:
tips voor jou? jij kan niet echt veel doen....

het is de keuze van je vriend, het is maar hoe graag hij met je verder wilt...
of hij daarvoor zijn ouderlijk huis wil opgeven is de vraag

maar kunnen jullie zn vader ECHT niet overhalen, hij moet je toch eerst leren kennen.....




Ja klopt, maar dat is ook niet niks, het zijn toch je ouders.
Ik denk dat het hem beangstigt de gedachte zijn ouders niet meer te zien..
wat ik heel goed kan begrijpen...want dat betekend dan dat hij niets meer met hun kan delen, zoals zijn bruiloft ( ouders horen daarbij te zijn, want ouders zijn de belangrijkste personen in je leven !!) en als hij kinderen krijgt Insha'Allah... kan hij ook niet met hun delen..
Ik vind dat wel heel hard, ik moet er zelf niet aan denken, dat ik deze belangrijke momenten in mijn leven niet met mijn ouders zou kunnen delen !!

Ja hij zegt dat zijn vader echt een moeilijk persoon is, als hij nee zegt is het nee.... en daar blijft het bij.
Ja helaas heeft zijn vader mij geen kans gegeven zodat hij mij leert kennen, hij heeft zijn beslissing genomen zegt hij... hij ziet zijn zoon niet met Nederlandse Moslima, alleen met een Marokkaanse Moslima.
Hij accepteert geen Nederlandse Moslima.... wil hij niet hebben !!

Pagina's : [1] 2 3 4 5