Bekijk volle/desktop versie : Ali Hirsi

15-10-2002, 22:13
Wat vinden jullie van Ali Hirsi , nu zij gevlucht is omdat ze bedreigd is?

Weet je wat ik vindt dat ze maar heel lang kan vluchten want zij praat echt onzin.

16-10-2002, 10:39

Salaam Alaikoem,

Ik ben het ermee eens als je zegt dat ze echt fout bezig was, laatst bij Barend & van Dorp, ik schrok me echt om wat ze zei, maar goed...ik vind het dan ook fout dat er mensen zijn die haar bedreigen, want Allah Swat ziet waar zij mee bezig is, laten we het dan ook aan Allah Swat overlaten om daarover te oordelen.

Salaam Alaikoem
Een zuster

16-10-2002, 10:53
Het is juist goed dat ze bedreigd is dan praat ze tenminste niet meer in de media.

Want zij geeft juist een slecht beeld over de ISLAM aan de Nederlandse samenleving. En die media vindt het juist leuk dat zij er is want dan kunnen ze allemaal mooie verhaaltjes zetten in de krant e.d. Dus die bedreigen zijn perfect. Je heb wel gelijk dat ze wordt gestraft door Allah. Helemaal mee eens.

09-11-2002, 21:09
ze praat zo want als je in ned tegen de islam bent kom je hoger op zie je wel.ze is nog besneden ook hahahahahah

10-11-2002, 13:08

Latifa,

ik weet niet waarom je lacht dat ze besneden is. Ik weet niet of jij weet wat een besnijdenis bij de vrouw inhoudt? In Somalië, waar ze vandaan komt, houdt dit in dat de clitoris, de kleine schaamlippen en de grote schaamlippen van een vrouw worden weggesneden en dat de wond dan wordt dichtgenaaid zodat er nog maar de opening van een luciferkop open blijft waar dan het mensturatiebloed en de urine door naar buiten zou moeten. Wanneer een meisje trouwt, wordt ze ontmaagd, dat wil zeggen dat de man, die opening van slechts een luciferkop groot, met geweld dient te openen. Hier komt soms zelfs een mes aan te pas.

Om te lachen met hetgeen ze heeft meegemaakt, lijkt me heel misplaatst.

Het 'probleem' met de Islam is dat de Islam heel vaak verweven wordt met cultuur en traditie. Ayaan Hirshi is ongetwijfeld wijsgemaakt dat zij besneden is omdat de Islam dit eist.

Wanneer zij zich niet realiseert dat de Islam overal anders geïnterpreteerd wordt, maakt zij een fout, want er bestaan vele vormen van besnijdenis en het gebruik vindt ook niet plaats in elk Islamitisch land.

Maar om nu te lachen omdat zij besneden is....

Morgaine

Ps. Voor wie meer wil lezen over besnijdenis bij de vrouw:
http://members.net4all.be/Morgaine_LeFaye/Basic/Circumcision.htm

10-11-2002, 14:40
waarom praat ze dan te veel over de islam op tv,volgens jou is ze wijsgemaakt dat besnijdenissen bij de islam hoort.dan heeft ze er volgens mij weinig verstand van
ik zal er niet meer om lachen maar ik
blijf haar een achter bakse kaaskoppen hollenlikker vinden bah
ik haat haar smehelie!!!!!!!!

10-11-2002, 14:51
Latifa,

wanneer zij spreekt over DE Islam, is zij verkeerd bezig. Ze zou moeten spreken over de Islam zoals die in haar geboorteland bestaat. Het is gemakkelijk om te zeggen: dan heeft ze er geen verstand van.

Feit is dat de mensen geloven dat ze volgens de Islam leven wanneer ze dit doen. En ook een Somalische moeder wil het beste voor haar kind. Wanneer een meisje in die maatschappij niet besneden is, valt ze overal buiten. Ze heeft geen kans op een huwelijk en aangezien vrouwen daar afhankelijk zijn van het huwelijk, niets voorstellen zonder gehuwd te zijn, vies bekeken worden.... wanneer het meisje dat het 'dapperst' was tijdens de besnijdenis cadeautjes krijgt, geprezen wordt om haar vroomheid...

Een meisje heeft geen keuze, ze kan niet zeggen: ik wil niet besneden worden, het hoort niet bij de Islam. Ten eerste weet ze niet beter, ten tweede zou ze toch gedwongen worden besneden te worden of totaal uitgestoten worden... en ten derde, vaak zijn deze meisjes nog maar vier of vijf jaar oud wanneer ze besneden worden... wat kunnen zij er dan tegenin brengen?

Ik hoop dat deze praktijk ooit niet meer voorkomt... maar dan zal er nog heel wat moeten veranderen, vanuit de betrokken groepen zelf. Want iets opleggen van buitenaf, werkt niet.

Vriendelijke groeten,

Morgaine

10-11-2002, 16:02
salam
Morgaine:
onwetendheid/domheid heeft niks te maken met ISlam,
en zo-zo ,je zult niet meer dan Allah weten,
iedereen die tegen Islam is, is vanzelfsprekend tegen Koran
en koran zijn alleen maar woorden van Allah
en dus hij/zij/hun is/zijn tegen Allah

dus, ga niet opzoek naar excuses voor haar,
Islam is duidelijk anders de hel/paradijs zullen niet bestaan

groetjes
said

10-11-2002, 16:20
oke said handek al hak biba lilek

10-11-2002, 20:39
Stel er staat iemand op in Nederland of België die stelt dat het volgens de Islam verplicht is dat alle Moslima's een burqua dragen, dat enkel de ogen nog zichtbaar mogen zijn, misschien zelfs enkel vanachter een soort gordijn. En dat alle mannen een baard moeten hebben, liefst minstens 50 centimeter lang. Dat al wie dat niet doet, regelrecht naar de hel zal gaan.

Zouden jullie dat accepteren? Ik denk het niet, alhoewel die persoon er van overtuigd kan zijn dat de Islam dit vereist. Zoals (officieel tot voor kort, maar eigenlijk nog altijd) in Afganistan.

Ik verdedig Ayaan Hirschi Ali niet wanneer zij stelt dat dit over DE Islam gaat, ik vind wel dat uit naam van de Islam een heleboel zaken plaatsvinden die er niets mee te maken hebben. Zaken die eerder thuishoren onder de noemer cultuur of traditie. Zaken die op z'n minst best onder de aandacht gebracht mogen worden.

Ik ben niet tegen de Islam, wel tegen bepaalde dingen die uit naam van de Islam gebeuren.

Vriendelijke groeten,

Morgaine

10-11-2002, 23:13
salam
als hij fout is en verkeerd dingen interpreteerd ;dan valt hij ook onder
domheid/onwetendheid.
een baard hebben is een soena en dat weet iedereen,
betreft sluier daar valt nog te discussren, en ik ga niet zomaar zeggen
dat het verplicht of haram is.

en het gaat hier niet om mensen die veel hechten aan Islam of mensen die bijna 100% als onze profeet willen doen
maar het gaat wel voor mensen die de Islam als een achterlijke cultuur beschouwen en dat de ISlam de vrouwen onderdrukt (zoals ALi)

wat betreft mensen die de Islam als ideaal beschouwen, maar wel dingen interpreteren met hun kleine geheugens evenals ze fouten hebben is dat voor me een ander onderwerp.

groetjes
said