Bekijk volle/desktop versie : Wat te dragen op een (bescheiden) walima?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

27-10-2008, 21:06
Assalamoe aleikoum,

Deze topic is voor degenen die geen duur knalfeest willen geven maar een bescheiden walima in de moskee of thuis (of een klein zaaltje of iets dergelijks)

Veel zusters kiezen dan niet voor de witte bruidsjurk of de traditionele marokkaanse jurken.

Maar wat kan je dan dragen wat feestelijk is maar toch bescheiden en gepast? Zoals een abaya (lange, bedekte jurk) maar dan feestelijker en mooier.

Ik denk dat je dan het beste iets op maat kan laten maken, met hele mooie stof. Om vast wat ideetjes op te doen zal ik zo wat plaatsen insha'Allah. Plaatsen jullie ook voorbeelden?

Wassalaam,
Zonnetje

27-10-2008, 21:27



Citaat door Zonnetje_78:
Assalamoe aleikoum,

Deze topic is voor degenen die geen duur knalfeest willen geven maar een bescheiden walima in de moskee of thuis (of een klein zaaltje of iets dergelijks)

Veel zusters kiezen dan niet voor de witte bruidsjurk of de traditionele marokkaanse jurken.

Maar wat kan je dan dragen wat feestelijk is maar toch bescheiden en gepast? Zoals een abaya (lange, bedekte jurk) maar dan feestelijker en mooier.

Ik denk dat je dan het beste iets op maat kan laten maken, met hele mooie stof. Om vast wat ideetjes op te doen zal ik zo wat plaatsen insha'Allah. Plaatsen jullie ook voorbeelden?

Wassalaam,
Zonnetje


Leuk iniatief! Ik zou toch kiezen voor een Marokkaanse jurk maar dan naar eigen smaak gemaakt. Een mooie witte kaftan van een kwalitatief goede en mooie stof. Simpel, bescheiden maar wel oogverblindend.

27-10-2008, 21:50
Lieve zusters,

Vinden jullie het goed als we hier verder gaan:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?p=55920364&posted=1#post55920364

Anders moet ik alles dubbel plaatsen!

Wassalaam,
Zonnetje

27-10-2008, 22:01

Citaat door Zonnetje_78:
Lieve zusters,

Vinden jullie het goed als we hier verder gaan:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?p=55920364&posted=1#post55920364

Anders moet ik alles dubbel plaatsen!

Wassalaam,
Zonnetje


Ik heb me er al op genotificeerd....of hoe zeg je dat...

27-10-2008, 22:04


Valt me op dat je veel topics over de walimah hebt Zonnetje

27-10-2008, 22:36

Citaat door Mysterious_M:
Valt me op dat je veel topics over de walimah hebt Zonnetje



Echt?
Jij kan er anders ook wat van....

Plaats jij eens wat in de andere topic! (zie link in mn vorige bericht)

Zonnetje

27-10-2008, 23:03

Citaat door oemaya:
Zelfs Op de Bruiloft een Abaya: P Tut je zelf Op yoh: )



Ook in de moskee?
Lijkt me zo ongemakkelijk om daar in vol ornaat rond te lopen.
Op zich zou het wel mogen, zolang je buiten de vrouwenruimte jezelf wel bedekt...Allahoe Alem

En je kan je ook heel mooi optutten met een pracht van een abaya.
Geen zwarte hobbezak, maar met 2-laagjes en dan van hele mooie bewerkte stof. Met mooie accesoires erbij enzo.

En sommigen houden er gewoon niet van, willen niet zo in de belangstelling staan of vinden het geldverspilling. Ik heb zelfs meegemaakt dat zusters in hun dagelijkse kloffie op hun eigen walima zaten, dus mijn idee was om er dan in ieder geval nog wat feestelijks van te maken insha'Alllah!

Wassalaam,
Zonnetje

27-10-2008, 23:07

Citaat door Hurriyah:
Khaleeji abayaat zijn mooi voor bescheiden feesten.
Ik zal morgen inshaAllaah veel plaatsen. a3naki Allaah


Ja, heel graag zuster!
Plaats je het op de andere topic insha'Allah?

Wassalaam,
Zonnetje

27-10-2008, 23:14

Citaat door Zonnetje_78:
Ook in de moskee?
Lijkt me zo ongemakkelijk om daar in vol ornaat rond te lopen.
Op zich zou het wel mogen, zolang je buiten de vrouwenruimte jezelf wel bedekt...Allahoe Alem

En je kan je ook heel mooi optutten met een pracht van een abaya.
Geen zwarte hobbezak, maar met 2-laagjes en dan van hele mooie bewerkte stof. Met mooie accesoires erbij enzo.

En sommigen houden er gewoon niet van, willen niet zo in de belangstelling staan of vinden het geldverspilling. Ik heb zelfs meegemaakt dat zusters in hun dagelijkse kloffie op hun eigen walima zaten, dus mijn idee was om er dan in ieder geval nog wat feestelijks van te maken insha'Alllah!

Wassalaam,
Zonnetje


Nee in de moskee zou ik er inderdaad ook rekening mee houden, Maar tveschilt inderdaad per persoon..

Gheir Insha´Allaah Succes verder Als ik wat ideeen tegen kom plaats ik die Gelijk voor je: )


PS: Kzie je in andere topic: )

27-10-2008, 23:41
Jéétje,. waarom zo somber. Haal lekker die mooie groene/blauwe en rode jurken uit de kast en let's party!

27-10-2008, 23:46

Citaat door Hmeds_Daughter:
Jéétje,. waarom zo somber. Haal lekker die mooie groene/blauwe en rode jurken uit de kast en let's party!



Party in de moskee....yeah......!!!!

Zonnetje

27-10-2008, 23:48
Zonnetje:
Hahah. Nee, ik ga liever voor een zaaltje. Leuke ansheed band, lekker eten en iedereen die het naar z'n zin heeft. Ik zou zelf voor een bruidstakchita gaan.

27-10-2008, 23:56



Citaat door Hmeds_Daughter:
Zonnetje:
Hahah. Nee, ik ga liever voor een zaaltje. Leuke ansheed band, lekker eten en iedereen die het naar z'n zin heeft. Ik zou zelf voor een bruidstakchita gaan.



Hahaha!
Ik dacht bij het openen van de topic meer aan de zusters die het ECHT supersimpel houden, dus etentje en lezing in de moskee, of een etentje thuis met naaste familie en vrienden.

Ik maak dat weleens mee in mijn omgeving en soms dragen ze gewoon dagelijkse kleren! Dat vind ik echt niet kunnen, dus vandaar dat ik wat andere opties wilde zoeken! Simpel, bedekt, maar met een feestelijk tintje,

Zonnetje

27-10-2008, 23:58
Ik vind dat zonde van je trouwdag. Je kunt daarna nog altijd in je kloffie rondlopen. Mooie jurkjes met za3fran vlekken. Kan ook leuk zijn.
Maar op je trouwdag hoor je je gewoon echt als een bruid te voelen. Je sluit een hoofdstuk en begint een nieuwe.

27-10-2008, 23:59

Citaat door Scarf:
In één Moskee? Laten ze dat toe? Ik heb het nooit meegemaakt, alleen voor de mannen. De vrouwkes blijven dan thuis, feestuh enzuew.


Gewoon mannen in de mannenruimte en vrouwen in de vrouwenruimte
En dan een etentje en een lezing, dus geen anasheed of iets dergelijks.

Wat ik echt mooi vond, is toen een keer de vader van de bruid een lezing ging geven, en toen moest hij huilen....

Of toen een keer de bruidegom een lezing ging geven...zo romantisch!

Zonnetje

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7