Bekijk volle/desktop versie : Economische teruggang raakt bouwsector.



Pagina's : [1] 2 3

27-10-2008, 16:00
AMSTERDAM - De Nederlandse bouwsector heeft last van de vertraging van de economische groei. De orderportefeuille is in de maand september met 12 procent gekrompen, zo meldde maandag het Economisch Instituut Bouwnijverheid (EIB).

Het EIB meet de orderportefeuilles uitgedrukt in werkvoorraden. Daarmee wordt aangegeven voor hoeveel maanden er werk voorhanden is in de sector.

Door de krimp van de orderportefeuille in de burgerlijke- en utiliteitsbouw (B&U) met 12 procent is er in dit deel van de bouwsector nog 7,4 maanden werk voorhanden. Dat is het laagste niveau sinds augustus 2004.

Ook in augustus constateerde de EIB al krimpende werkvoorraden in de sector. Toen was er sprake van een krimp met 0,4 maand. De bedrijven in de B&U hadden in augustus nog 8,4 maanden werk onder handen.

De grond-, water- en wegenbouw lijkt nog weinig last te hebben van de vertraagde economische groei. Daar steeg de orderportefeuille in september juist licht, van 6,6 maanden in augustus tot 6,7 maanden in september.

http://www.nu.nl/news/1808771/30/Economische_teruggang_raakt_bouwsector.html

Ik heb ook begrepen dat de bouwdivisie van heijmans op instorten staat. De werkloosheid zal de aankomende maanden gaan toenemen.

27-10-2008, 16:05


ik geniet hier enormmm van, laat de wereld het maar voelen, inclusief ik zal het voelen, maar ben er klaar voor!! Iedereen is bijna lui en verwend geworden, laten we maar eens lekker hard werken en weer iets opbouwen, dit keer iets gezonds hopelijk!! en laten we af van de afhankelijkheid van amerika en de dollar, als we dat kunnen, dan zijnw e en van amerika af en beter af

27-10-2008, 16:11

Citaat door makaayman:
ik geniet hier enormmm van, laat de wereld het maar voelen, inclusief ik zal het voelen, maar ben er klaar voor!! Iedereen is bijna lui en verwend geworden, laten we maar eens lekker hard werken en weer iets opbouwen, dit keer iets gezonds hopelijk!! en laten we af van de afhankelijkheid van amerika en de dollar, als we dat kunnen, dan zijnw e en van amerika af en beter af


Waaruit concludeer je dat iedereen lui is? De meeste mensen doen enorm hun best om brood op de plank te krijgen en jij geniet ervan?

27-10-2008, 16:17
PTT gaat ook mensen ontslaan ( bron RTL Z)

27-10-2008, 16:20



Citaat door Tarif:
PTT gaat ook mensen ontslaan ( bron RTL Z)


De PTT ontslaat mensen, zodra het slecht gaat. Als het goed gaat, dan nemen ze weer mensen aan.

27-10-2008, 16:21

Citaat door Tarif:
PTT gaat ook mensen ontslaan ( bron RTL Z)


TNT bedoel je, de PTT bestaat niet meer.

En van ontslagen is helemaal (nog) geen sprake, de 3e kwartaalcijfers zijn alleen lager uitgevallen dan begroot.

27-10-2008, 16:30

Citaat door Mocro_Panther:
Waaruit concludeer je dat iedereen lui is? De meeste mensen doen enorm hun best om brood op de plank te krijgen en jij geniet ervan?


Als ik naar de jeugd van tegenwoordig kijk, is dat een conclusie die ik trek!! Klopt onze ouders en mensen die rond de 30 zijnw erken hard, maar de jeugd van nu ik hou me hard vast!! Plus al die rijke klootzakken die meer en meer willen, worden nu ook hopelijk geraakt door de crisis!! Ik weet is erg als mensen ontslagen worden, maar dit wereldwijde financiele systeem is oneerlijk en is blijkbaar ergens niet goed!! plus eht feit dat alles bijna dollar gerelateerd is, dus als amerika het verprutst voelen wij het ook!! Als het betekent dat ik werkloos raak en de komende jaren moeilijk krijg, maar de wereldleiders zien dat dit systeem niet goed is (amerika zuigt al het geld op) krijgen we een nieuw systeem, die niet dollar gerelateerd is, dan zal de wereld uiteindelijk beter af zijn, believe meeee!! effe pijn lijden dan komt het goede! Denk aan alle heilige boeken, zoveel magere jaren gevolgd door zoveel mooie jaren, laat de magere maar even komen zodat we af zijn van die amerikanen!

27-10-2008, 16:31

Citaat door Bada_Bing:
TNT bedoel je, de PTT bestaat niet meer.

En van ontslagen is helemaal (nog) geen sprake, de 3e kwartaalcijfers zijn alleen lager uitgevallen dan begroot.


De 4e Qcijfers zullen het moeten doen: Sinterklaas, kerst etc.. En als blijkt dat ze hun begroting niet halen, dan gaan er 100% ontslagen vallen. De economische crisis heeft voor alle bedrijven een negatief effect.

27-10-2008, 16:31

Citaat door Bada_Bing:
TNT bedoel je, de PTT bestaat niet meer.

En van ontslagen is helemaal (nog) geen sprake, de 3e kwartaalcijfers zijn alleen lager uitgevallen dan begroot.


Pas 6 jaar hoor. Je bent wel veeleisend.

27-10-2008, 16:32

Citaat door Mocro_Panther:
De 4e Qcijfers zullen het moeten doen: Sinterklaas, kerst etc.. En als blijkt dat ze hun begroting niet halen, dan gaan er 100% ontslagen vallen. De economische crisis heeft voor alle bedrijven een negatief effect.


Ja dat snap ik allemaal wel maar dat is nu nog niet het geval zoals Tarif beweerde.

27-10-2008, 16:33

Citaat door led_zeppelin:
Pas 6 jaar hoor. Je bent wel veeleisend.


Vandaar! Het viel me inderdaad al op dat die groene telefooncellen ineens verdwenen waren. Ik dacht nog: hoe ken dat nou?

27-10-2008, 16:35

Citaat door led_zeppelin:
Pas 6 jaar hoor. Je bent wel veeleisend.


Dat meen je niet, 6 jaar! Pfff, het lijkt net of het 2 jaar geleden is.

27-10-2008, 16:52



Citaat door makaayman:
Als ik naar de jeugd van tegenwoordig kijk, is dat een conclusie die ik trek!! Klopt onze ouders en mensen die rond de 30 zijnw erken hard, maar de jeugd van nu ik hou me hard vast!! Plus al die rijke klootzakken die meer en meer willen, worden nu ook hopelijk geraakt door de crisis!! Ik weet is erg als mensen ontslagen worden, maar dit wereldwijde financiele systeem is oneerlijk en is blijkbaar ergens niet goed!! plus eht feit dat alles bijna dollar gerelateerd is, dus als amerika het verprutst voelen wij het ook!! Als het betekent dat ik werkloos raak en de komende jaren moeilijk krijg, maar de wereldleiders zien dat dit systeem niet goed is (amerika zuigt al het geld op) krijgen we een nieuw systeem, die niet dollar gerelateerd is, dan zal de wereld uiteindelijk beter af zijn, believe meeee!! effe pijn lijden dan komt het goede! Denk aan alle heilige boeken, zoveel magere jaren gevolgd door zoveel mooie jaren, laat de magere maar even komen zodat we af zijn van die amerikanen!


Ach joh, je moet je daar niet druk over maken. De jeugd gaat het vanzelf wel inzien, dat er geen andere mogelijkheid is dan te gaan werken. De rijke "klootzakken" zullen rijker worden!

Misschien dit: http://www.refdag.nl/artikel/1367399/Wereldleiders+Nieuw+financieel+systeem+is+nodig.ht ml

28-10-2008, 08:50

Citaat door big2:
Er zullen over niet al te lange tijd ook weer massa ontslagen volgen, als eerste denk ik in de autofabrieken in Duitsland, Frankrijk en Limburg.


De eerste ontslagen zullen in Ierland en Frankrijk vallen, want daar zijn ze in een recessie belandt. De autofabriek Ford schijnt het wel goed te doen in deze econ. crisis.

28-10-2008, 09:04

Citaat door makaayman:
ik geniet hier enormmm van, laat de wereld het maar voelen, inclusief ik zal het voelen, maar ben er klaar voor!! Iedereen is bijna lui en verwend geworden, laten we maar eens lekker hard werken en weer iets opbouwen, dit keer iets gezonds hopelijk!! en laten we af van de afhankelijkheid van amerika en de dollar, als we dat kunnen, dan zijnw e en van amerika af en beter af


Je bent wel masochistisch vind ik, en erg calvinistisch.

Maar goed, ik zou zeggen, als je toch constructief wilt denken, denk dan aan Europa. De nieuwe vergrote Unie biedt enorme mogelijkheden, de opbouw in het oosten is nog maar nauwelijks begonnen.

De toekomst is Europees.

Pagina's : [1] 2 3