Bekijk volle/desktop versie : Indiase non verkracht door 40 christenhaters



27-10-2008, 14:53
Indiase non verkracht door 40 christenhaters



Een 29-jarige non zou door meer dan veertig man verkracht zijn in India. Dat gebeurde tijdens een uitbraak van antichristelijk geweld. De non, Mina Barwa, beschuldigt de lokale politie ervan de verkrachters beschermd te hebben. Dat meldt de Daily Mail.

Stokslagen
Barwa beweert dat ze werd meegesleurd in een uitgebrand huis van Christenen, waar ze werd geslagen met stokken en halfnaakt door de straten moest lopen. De feiten vonden plaats enkele dagen na de moord op een Hindoepriester eind augustus. Hindoe-extremisten vielen daarop Christenen aan in de staat Orissa.

Politiebescherming
"Eén geweldenaar ging op mijn linkerhand staan, een andere op mijn rechterhand, en een derde verkrachtte mij", zegt Barwa. "Ze bleven mij maar afmotten, op mijn gezicht, mijn hoofd en mijn rug." Barwa schakelde de nationale instanties in, omdat ze geen vertrouwen heeft in de lokale politie. "Die nam het op voor de verkrachters."

Minderheid
Minstens 35 mensen werden gedood tijdens de antichristelijke rellen in Orissa. Zo'n 50.000 inwoners vluchtten uit hun huizen. Ze worden opgevangen in kampen, in verschrikkelijke omstandigheden. Zonder toiletten. Slechts 2,3 procent van de meer dan 1,1 miljard Indiërs zijn christen. (jv)
27/10/08 09u01
Bron:

27-10-2008, 15:04


Hindoes zijn joden