Bekijk volle/desktop versie : # Angst om te sterven #



Pagina's : [1] 2

26-10-2008, 20:13
Soms lig je 's avonds in je bed en denk je na over het leven; hoelang zal mn leven eigelijk duren? Als ik dagelijks hoor dat mensen sterven, waarom zou ik daar vandaag of morgen dan niet bij kunnen horen?
Ik heb soms dat bedrukt gevoel, het heeft niets te maken met fysieke gezondheid, maar met mn ziel.
Ik geef eerlijk toe dat ik momenteel niet bid, maar ik vraag me af is dit dan een teken dat ik slecht bezig ben?
Want als ik soms teveel nadenk begint mn hart sneller te slaan en krijg ik het benauwd, echt een eng gevoel.
Hoe denken jullie hierover? Ooit zoiets meegemaakt of niet

26-10-2008, 20:27



Citaat door Artop:
Soms lig je 's avonds in je bed en denk je na over het leven; hoelang zal mn leven eigelijk duren? Als ik dagelijks hoor dat mensen sterven, waarom zou ik daar vandaag of morgen dan niet bij kunnen horen?
Ik heb soms dat bedrukt gevoel, het heeft niets te maken met fysieke gezondheid, maar met mn ziel.
Ik geef eerlijk toe dat ik momenteel niet bid, maar ik vraag me af is dit dan een teken dat ik slecht bezig ben?
Want als ik soms teveel nadenk begint mn hart sneller te slaan en krijg ik het benauwd, echt een eng gevoel.
Hoe denken jullie hierover? Ooit zoiets meegemaakt of niet
Je zult branden in de hel.

26-10-2008, 20:33
Niet letten op de zinloze reactie van porcus,

Wacht, ik zal zo iets plaatsen.

26-10-2008, 20:36
23 jaar oud en angst om dood te gaan? Toen ik zo oud was voelde ik me onsterfelijk.

26-10-2008, 20:37


Ik begrijp je hoor, ik had het ook afgelopen week. Dit is wel en goed begin voor je om te beginnen met het gebed inshaAllah.

26-10-2008, 20:37

Citaat door porcus:
Je zult branden in de hel.


spijtig zal ik jou daar dan ook tegenkomen, goeie reden dus om wél te bidden

26-10-2008, 20:39

Citaat door porcus:
23 jaar oud en angst om dood te gaan? Toen ik zo oud was voelde ik me onsterfelijk.


Ik begrijp niet waarom mensen zoals jij (die niet serieus en normaal kunnen discussiëren over bepaalde zaken) zich komen aanmelden in een topic waar ze geen verstand van hebben.
Verward? Verveeld?

26-10-2008, 20:40
De profeet (saw) heeft gezegd:"Denk aan de beeindiger van genietingen en vrolijkheid."

Mijn lieve broeder, SALAAT IS HEEL BELANGRIJK BINNEN DE ISLAM. Wanneer je aan de dood denkt, zal je vast ook denken aan je gebed. Waarom je die achterlaat etc. Kijk naar de volgende hadith inshallah:


De profeet (saw) heeft gezegd: "Wie niet bidt begaat kufr."

Amma ba'd, wat is het eerste waarnaar ALLAH zal vragen op yawm al qiyama?? Asalaaaat.

Allah zegt meermaals in Quran el karim, Iqimoe ASALAAT!! Onderhoud het gebed..

Wat ben je zonder salaat? Leeg van binnen toch?? Beste broeder, salaat zal jou graf verlichten bi idnie ALLAH. kijk naar het volgende:



O, jij die het gebed niet verricht...
Ik weet niet hoe ik je moet aanspreken. Het is moeilijk voor mij om van je te houden, terwijl jij een hekel hebt aan Allah. Nu zul je vast zeggen: "Waarom? Waarom zeg je dat ik een hekel heb aan Allah?! Ik houd van Allah!" Dan vraag ik je: Als je van Allah houdt, waarom weiger je dan om Zijn huis te betreden? Als je van Allah houdt, waarom gehoorzaam je Hem dan niet? Als je van Allah hield, zou je voor Hem staan om je gezicht voor Zijn Gezicht te plaatsen. Je zegt dat je van Allah houdt, en ik wil je graag geloven. Maar ik wil je 1 vraag stellen. Een duidelijke en directe vraag die een stellig antwoord vereist: "Waarom bid je niet?"
Antwoord mij, zodat ik van jou kan houden, zodat ik jou kan helpen. Ik wil niet dat je dit antwoord aan mij richt, maar dat je bij jezelf stil blijft staan en jezelf afvraagt…
Kan het zijn dat je hooghartig bent? Dat je je voorhoofd niet op de grond wil leggen voor Allah? Dat je niet voor Allah wil staan en je handen op je borst wil plaatsen? Stel je je hooghartig op tegenover Allah? Nee! Nee! Ik zoek toevlucht voor je bij Allah hiertegen. Als dit het geval is, dan is het een groot probleem! Wees nederig, je bent immers een dienaar van Allah.
O jij die het gebed niet verricht! Lees deze woorden van mij en word niet boos, want ik zal mijn best doen om je niet boos te maken in deze brief. Integendeel, ik wil graag dat je van mij houdt en dat ik van jou houd, opdat we samen het Paradijs kunnen bereiken. Of wil je het Paradijs niet betreden? Jawel toch?
De Profeet Mohammad - vrede en gebeden over hem - heeft gezegd:
"Allah heeft gezegd: Voorwaar, Wij hebben de bezittingen neergezonden, opdat het gebed wordt onderhouden en de zakaah wordt gegeven."(1)



Weet je nu waarom Allah je geld heeft geschonken? Je zegt: "Omdat Hij van mij houdt!" Goed, mijn broeder en zuster, als dat het geval is, waarom heb je dan een hekel aan Hem? Dan zeg je: "Maar ik zei toch dat ik geen hekel aan Hem heb!" Goed, je hebt geen hekel aan Hem, maar de vraag staat nog steeds: Waarom bid je niet?

"Ik heb geen tijd!" Hoe bedoel je, geen tijd? Ben je bang dat als je gaat bidden, je minder geld verdient? Nee! Degene die door dit wereldse leven bezig wordt gehouden van de verplichtingen tegenover Allah, komt in aanmerking voor de Woorden van Allah:

Neen, jullie geven de voorkeur aan het wereldse leven x Maar het Hiernamaals is beter en blijvender
[ Soerah al-A'laa 87:16-17 ].

En ik herinner jou aan de Woorden van Allah:

Voorwaar, zij houden van het vergankelijke en laten een zware Dag achter zich
[ Soerah al-Insaan 76:27 ].

En ik stel je gerust met de Woorden van Allah, overgeleverd door de Profeet Mohammad - vrede en gebeden over hem:

"O zoon van Aadam, wijd je toe aan Mijn aanbidding; dan zal Ik je borst vullen met rijkdom en je armoede wegnemen. En als je dat niet doet; dan zal Ik je handen vullen met bezigheden en je armoede niet wegnemen."(2)

26-10-2008, 20:46
ik vind het belangerijk
om te bidden

26-10-2008, 20:53

Citaat door At-Tawheed:
Ik begrijp je hoor, ik had het ook afgelopen week. Dit is wel en goed begin voor je om te beginnen met het gebed inshaAllah.


Vind je?
Uit angst gaan bidden, ik vind het niks.

26-10-2008, 20:57

Citaat door tonk:
Vind je?
Uit angst gaan bidden, ik vind het niks.


Het kan je alleen maar motiveren, maar idd het gebed moet vanzelf komen uit een natuurlijke intentie.. Kan je vergelijken met mensen die wanhopig zijn en Allah enkel opzoeken wnr ze Hem nodig hebben vr eigen profijt..
Maar ik denk dat Tawheed het goed bedoelde

26-10-2008, 20:59

Citaat door tonk:
Vind je?
Uit angst gaan bidden, ik vind het niks.



leg uit k vind ht juist een sein

26-10-2008, 20:59


Artop heb je men tekst gelezen inshallah..??

26-10-2008, 21:01

Citaat door Artop:
Ik begrijp niet waarom mensen zoals jij (die niet serieus en normaal kunnen discussiëren over bepaalde zaken) zich komen aanmelden in een topic waar ze geen verstand van hebben.
Verward? Verveeld?
Ben je moslim? Dan is het vrij eenvoudig. Volg de 5 pilaren van de islam en je zult niets hoeven te vrezen. Je ziel is onsterfelijk en als je goed leeft, zul je goed terecht komen.

26-10-2008, 21:05

Citaat door porcus:
Ben je moslim? Dan is het vrij eenvoudig. Volg de 5 pilaren van de islam en je zult niets hoeven te vrezen. Je ziel is onsterfelijk en als je goed leeft, zul je goed terecht komen.



en jij bnt wel moslim ik weet wel 1 ding sker en dt is dt als iemand om raad vraagt dt je dn moet helpen en niet met sulke reacties moet komen

Pagina's : [1] 2