Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk De Buik Billen Benen Topic(bbb)



Pagina's : 1 2 [3] 4 5

07-11-2004, 16:59

Citaat door Arrifia:
salam,
ik had een vraagje ik ben niet echt aan de dikke kant, maar heb nogal grote borsten en daardoor lijk ik wel dikker en ik voel me er ook niet goed bij.

en nou is mijn vraag of je ook kan afvallen van je borsten. zo ja, wat moet je daar dan voor doen?

alvast bedankt
Het is een bekend gegeven dat wanneer je veel cardio(hardlopen, fietsen, enz) doet je borsten hierdoor kleiner worden.(even voor de duidelijkheid ik heb het over vrouwen borsten)
Een borst is niet anders dan klierweefsel omgeven door vet, heel plastisch gezegd. Door veel cardio te gaan doen zou je dus in theorie hiermee je bosten kunnen verkleinen. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik je dit als advies mee kan geven. Ik weet namelijk niet of dit esthetisch verantwoord is. De vetopbouw in een borst is iets anders dan de ‘vetophoping’ in de rest van het lichaam.
Eerlijkheids halve ben ik nog niet voldoende op de hoogte van de exacte anatomie van een borst. Om die reden pas ik hierbij wat betreft het geven van advies. Ik geef alleen advies voorzover mijn kennis daartoe reikt. Ik zal het echter aan een kennis vragen die dokter is en hoop dan alsnog dat ik je vraag kan beantwoorden.
Groet
--Mobo--

24-11-2004, 06:16


Wooowwwsz Beteeer
Mobo love you'r topics

24-11-2004, 09:27
Hallo Mobo,

Ik heb nog een vraagje.
Geef je ook les en waaar?


Groet,


X

25-11-2004, 18:39
Question por Mobo!


Ik heb zo een mini-stepper thuis, waar ik wekelijks op train... soms 3x per week drie kwartier, soms 2x per week een uur.

Wat doe ik dan eigenlijk? Wat train ik hiermee?
Ik zweet altijd wel behoorlijk, na een half uur, en drink ook heel veel.

Ik wil namelijk graag mn benen, bovenbenen, billen slanker hebben... Is de mini-stepper dan het juiste redmiddel?

Thanx!!! Muchos gracias!

02-12-2004, 19:14



Citaat door mobo24:
Het is een bekend gegeven dat wanneer je veel cardio(hardlopen, fietsen, enz) doet je borsten hierdoor kleiner worden.(even voor de duidelijkheid ik heb het over vrouwen borsten)
Een borst is niet anders dan klierweefsel omgeven door vet, heel plastisch gezegd. Door veel cardio te gaan doen zou je dus in theorie hiermee je bosten kunnen verkleinen. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik je dit als advies mee kan geven. Ik weet namelijk niet of dit esthetisch verantwoord is. De vetopbouw in een borst is iets anders dan de ‘vetophoping’ in de rest van het lichaam.
Eerlijkheids halve ben ik nog niet voldoende op de hoogte van de exacte anatomie van een borst. Om die reden pas ik hierbij wat betreft het geven van advies. Ik geef alleen advies voorzover mijn kennis daartoe reikt. Ik zal het echter aan een kennis vragen die dokter is en hoop dan alsnog dat ik je vraag kan beantwoorden.
Groet
--Mobo--


Maarre vraagje..Ik fitness ook maarre ik wil niet afvallen..ik wil buik dunner hebben en dat vet aan de zijkante van me buik vooorkomen te krijgen maarre ik ren wel vaak etc als k daar ben ...maar daar val je toch van af? benen etc?
moet k dan voortaan gewoon die andere apparate gebruiken zoals..armen buik? benen?
zonder te rennen...? offe?

02-12-2004, 19:34

Citaat door anoniempje:

Salaam mo....

K wou ff wat vragen...k ga binnenkort ook sporten, maar alleen weet ik niet zo goed wat ik allemaal moet gaan doen om tog die platte buik, strakke billen te krijgen..K heb wel je topic gelezen over die BBB...k zal je tips opvolgen....Alleen k wil juist geen grotere kont, maar juist dat ie wat kleiner word als dat bestaat...En weet je wat k haat aan sporten..dat dan me borsten kleiner worden...is dat te voorkomen eigenlijk....?

Sorry dat ik zoveel vraag, maar jij weet er wel veel van geloof ik....

Groetjes anoniempje


Hallo A
Of het te voorkomen is dat je borsten door het trainen kleiner worden?
Als je veel aan cardio doet (hardlopen, rennen fietsen enz) is dit bijna niet te voorkomen. Je borsten worden dan kleiner doordat je het vet verbrand dat zich hierin bevindt. Dit is vooral zo wanneer je met een hoge intensiteit en lang achter elkaar door traint(1 uur bijvoorbeeld)
Kortom niet te lang trainen en de intensiteit moet niet te hoog zijn wil je ervoor zorgen dat je borsten niet kleiner worden.

Of je je billen kleiner kunt krijgen door trainen?
Ik denk dat je ver komt wanneer je ongeveer 3 keer per week hardloopt en dit afwisselt met steppen. Je bilspieren gaan zich hierdoor ontwikkelen waardoor de vorm mooier wordt.
het hoeft niet altijd zo te zijn dat dat door training je billen kleiner worden. Je bil bestaat in hoofdzaak uit spierweefsel en niet uit vet. Echter de vorm kan wel veranderen en vaak wordt het dan alsnog mooi. Ik ben me er van bewust dat mooi een subjectief begrip is. Met mooi bedoel ik wat velen prefereren.
Ik hoop dat je met deze antwoorden verder komt.
Groetjes
--Mobo--

02-12-2004, 19:39

Citaat door anoniempje:
Hey mo...

ben ik weer ik had nog een vraag als je het nie erg vind...

Wat is het nut eigenlijk van aerobic..is dat zinvol als je een strakke buik wilt of benen.

Ik ga a.s. maadag beginnen bij de sportschool, maar k heb geen flauw idee wat ik moet doen of hoe lang ik bepaalde dingen moet gebruiken zodat ik iets bereik....heb wel eens vaker gesport maar was eigenlijk nie eens nodig..want ik bleef er gwoon hetzelfde uitzien k doe dus zker iets verkeerd misschien dat jij weet wat zodat ik wel die pachtige buik krijg die ik al jaren lang wil hihi.....

Je bent een engel....thnx alvast

Groetjes Anoniempje


Wat het doel is van aerobics?
Aerobics heeft in eerste instantie vooral voordelen voor je cardiovasculaire systeem (je bloedvatenstelsel, je hart, longen). Door aan cardio (kort gezegd; inspanningen waarbij je zweet) te doen verhoog je je metabolisme (lichaamsstofwisselingsactiviteit).
Een van de grote denkfouten die mensen maken is dat zij meteen resultaten verwachten te zien. Als dit echter het geval was had haast iedereen een strak figuur. Ik heb het al vaker gesteld. Maar wanneer je begint met sporten zul je niet meteen resultaten zien. Je lichaam heeft even de tijd nodig om over te schakelen van de ‘luie modus’ naar de ‘sport modus’.Veel heeft te maken met je wijzigingen die zich plaats vinden in je hormoon huishouding. Als je begint met trainen duurt het gemiddeld een maand voordat je echt resultaten ziet. Het vergt dus vooral in het begin doorzettingsvermogen en discipline voordat de eerste resultaten zichtbaar zijn. Naast het tijdaspect is er nog het mentale aspect. Waneer je aan het trainen bent moet je er met je vertand volledig bij zijn. Een goede focus is vooral bij het sporten essentieel van belang bij het bereiken van je doel.
Wat jij fout doet kan ik niet zeggen aangezien ik niet exact weet wat jou werkwijze is. Ik kan wel een redenen opnoemen waarom het vaak fout gaat. Ik definieer ‘fout gaan’ als het niet halen van beoogde resultaten op de lange termijn.
- geen goede focus
-je verwacht te snel resultaten
-je sport te weinig, en verwacht dat bijvoorbeeld een keer week voldoende is. (over het algemeen haal je met drie keer 45 min in de week goede resultaten.
Enz.
Kortom houd het vol concentreer je en zie daar in de verte dat strakke buikje!

Gegroet
moBo

02-12-2004, 22:01
salaam Mobo, ik heb ook nog een vraagje voor jou.
Ik ben nu al 3 maanden bezig met trainen en probeer 3 keer per week te trainen.
Ik doe meestal het eerste kwartier fietsen en dan doe ik mee met een les, de ene keer is het taibo, de andere keer steps (en soms ook wel bodypump,callentics ens). Mijn vraag is, doe ik het eigenlijk wel goed op deze manier? Doordat ik niet elke keer dezelfde lessen volg, train ik niet iedere keer dezelfde spieren.

En dan nog een vraag, ik wil namelijk niet afvallen, maar wel gewoon dat mijn bovenbenen wat strakker worden, ik kom maar niet af van mijn 'sinaasappelhuid'
Wat is de beste oefening hiervoor?

nou nog mijn laatste vraag (sorry), hoeveel calorieen moet je ongeveer per dag verbranden?

Alvast bedankt.
xxxx Nour

02-12-2004, 22:29

Citaat door ZiLaaL:
Question por Mobo!


Ik heb zo een mini-stepper thuis, waar ik wekelijks op train... soms 3x per week drie kwartier, soms 2x per week een uur.

Wat doe ik dan eigenlijk? Wat train ik hiermee?
Ik zweet altijd wel behoorlijk, na een half uur, en drink ook heel veel.

Ik wil namelijk graag mn benen, bovenbenen, billen slanker hebben... Is de mini-stepper dan het juiste redmiddel?

Thanx!!! Muchos gracias!
?


02-12-2004, 23:28
dus geen rennen meer voor mij

14-12-2004, 18:55

Citaat door ZiLaaL:
Question por Mobo!


Ik heb zo een mini-stepper thuis, waar ik wekelijks op train... soms 3x per week drie kwartier, soms 2x per week een uur.

Wat doe ik dan eigenlijk? Wat train ik hiermee?
Ik zweet altijd wel behoorlijk, na een half uur, en drink ook heel veel.

Ik wil namelijk graag mn benen, bovenbenen, billen slanker hebben... Is de mini-stepper dan het juiste redmiddel?

Thanx!!! Muchos gracias!
Exuse moi dat het zo lang duurde.....
Allereerst ga zo door meid! Het feit dat je zweet en het zo lang volhoud (een uur) zal zeker zijn vruchten afwerpen. Je traint hiermee voornamelijk je billen je bovenbenen, in mindere maten je dijbenen en je kuiten. Hiernaast draagt de stepper in geringe mate bij aan de flexibiliteit van het kniegewricht. Veel stepmachines hebben de mogelijkheid om de weerstands niveau in te stellen. Het doel dat je wilt bereiken is o.a. afhankelijk van dit weerstandniveau. Stel je de stepper zo in dat het je veel kracht kost om de pedalen in te drukken (en dus weinig herhalingen maakt) dan zullen je spieren zich ontwikkelen. Wanneer je de weerstand laag en je veel herhalingen maakt zullen je spieren slanker worden. ‘Gedefinieerder’ is eigenlijk hier eigenlijk het betere woord.
Destepper is dus zeker het goede middel Maar er zij zat alternatieve manieren zoals hardlopen in mindere mate fietsen Het voordeel van hardlopen is dat je meer aan je conditiewerkt dan met de stepper omdat je lichaam meer in beweging is.

Sportieve groet
--mobo--

15-12-2004, 10:07
Merci Beaucoup!!!!

Dan ga ik weer in de weer met het gestep want ik ben alweer een tijdje gestopt
Dus als ik slanker wil worden (gedefinieerder ) moet ik de lage weerstand inschakelen!!

Ik vroeg me al af of ik er slankere billen/benen van kreeg... :
Ik zie nog altijd geen effect, behalve wat dikkere kuiten


15-12-2004, 15:52


MAROCCA,

hey marokkie jij hebt mooie ogen, als die dan daadwerkelijk van jou zijn!

16-12-2004, 21:43
salaam alikom ,
Ik vind het harstikke leuk dat je vragen beantwoord van mensen die meer willen weten over sport. En ik vind het leuk dat jij dan ook die aandacht geeft aan die mensen. Alleen moet je OF op alle vragen antwoorden OF doe dat niet.
Ik heb namelijk al een tijdje geleden een paar vragen gesteld en daar heb ik geen reactie op gekregen. Ik nam het je niet kwalijk, omdat ik rekening met mensen probeer te houden. Ik dacht namelijk dat je nog geen reactie had gezet omdat je het bijvoorbeeld druk kan hebben met werk, privéleven etc. Maar wanneer ik zie dat je vragen van anderen wel beantwoord en die van mij niet dan komen er een hoop vraagtekens in me op.
Ik zeg dit niet om je aan te vallen, want heb alle respect voor je. ik wil je er alleen op wijzen dat je mensen gelijk moet behandelen. Geef iedereen antwoord of doe dat niet, en trek geen partijen. En als het vrienden politiek is, dat moet je dat gewoon aangeven. Zet er dan gewoon bij dat niet iedereen het recht heeft om vragen te stellen. Dan weet iedereen wat hij kan verwachten.

nogmaals, ik heb alle respect voor je, en hoop dat je het niet verkeerd opvat.

xxx Nour

17-12-2004, 13:53

Citaat door nour_elihsane:
salaam alikom ,
Ik vind het harstikke leuk dat je vragen beantwoord van mensen die meer willen weten over sport. En ik vind het leuk dat jij dan ook die aandacht geeft aan die mensen. Alleen moet je OF op alle vragen antwoorden OF doe dat niet.
Ik heb namelijk al een tijdje geleden een paar vragen gesteld en daar heb ik geen reactie op gekregen. Ik nam het je niet kwalijk, omdat ik rekening met mensen probeer te houden. Ik dacht namelijk dat je nog geen reactie had gezet omdat je het bijvoorbeeld druk kan hebben met werk, privéleven etc. Maar wanneer ik zie dat je vragen van anderen wel beantwoord en die van mij niet dan komen er een hoop vraagtekens in me op.
Ik zeg dit niet om je aan te vallen, want heb alle respect voor je. ik wil je er alleen op wijzen dat je mensen gelijk moet behandelen. Geef iedereen antwoord of doe dat niet, en trek geen partijen. En als het vrienden politiek is, dat moet je dat gewoon aangeven. Zet er dan gewoon bij dat niet iedereen het recht heeft om vragen te stellen. Dan weet iedereen wat hij kan verwachten.

nogmaals, ik heb alle respect voor je, en hoop dat je het niet verkeerd opvat.

xxx Nour
Alaikoem Salaam Nour,
Ik begrijp je helemaal, laat me het een en ander recht zetten zodat je zult zien dat je beweringen ongegrond zijn. Allereerst het volgende op dit forum ken ik nagenoeg niemand in real life, van vriendjespolitiek is dus absoluut geen sprake. Als het überhaupt vriendjes zijn ga ik die vragen niet via dit forum beantwoorden maar via de telefoon of real life; dat gaat namelijk veel sneller.
Als je goed kijkt zie je dat jij als laatste een vraag gesteld hebt.(je ziet zelfs dat Zilaal na jou een vraag herhaald die ze voor jou vraag gesteld heeft; omdat ze nog steeds geen antwoord heeft gekregen). Logischerwijs ben je de volgende die dan antwoord krijgt.
Het kan zijn dat ik sommige vragen antwoord dan anderen, de verklaring is simpel. Op sommige vragen kun je sneller antwoord geven omdat je daar meer van af weet dan een andere vraag. Heel soms moet ik het opzoeken of aan iemand anders vragen en dat kost extra tijd. Ik kan begrijpen dat je deze feiten over het hoofd hebt gezien, en hopelijk zie je dan ook in dat je beweren berusten op verkeerde interpretaties.

Antwoord op je vraag:

Eigenlijk stel je dus of het wel zin heeft dat je telkens andere oefeningen doet of lessen volgt. Het antwoord is ja en nee. Sport in welke mate dan ook en of je het nou consequent doet of niet is altijd beter dan geen sport.
Echter je volgt niet consequent dezelfde lessen hierdoor geef je je lichaam niet de goede mogelijkheid om aan de oefeningen te wennen waardoor je eerder resultaat zult zien. Het komt erop neer dat wanneer je je spieren een tijdje op exact dezelfde manier belast; je spier eerder zich eerder zal aanpassen aan de training. Als je steeds van oefening verandert krijgen je spieren deze mogelijkheid niet. Het mechanisme dat hierachter schuil gaat staat ook wel bekend als supercompensatie. Supercompensatie komt neer op het feit dat je spieren zich zullen aanpassen aan een consequente spierbelasting.
Oplossing: Stel je doel vast en zoek dan een les of oefening die je consequent doet en die je het best helpt dat doel te bereiken. Steps legt bijvoorbeeld de nadruk op je benen billen en buik. Bij Taibo komt je hele lichaam aan de orde en train je ook je armen, enz.

Andere vraag:
De beste manier om een strakkere huid te krijgen is door intensieve cardio. Dus oefeningen waarbij je zweet en lang volhoud(hardlopen, fietsen spinning enz). Gecombineerd met trainingen met lichte gewichten en veel herhalingen. En natuurlijk niet vergeten de juiste voeding, zie hiervoor mijn topic over voeding en afvallen:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=224359

Laatste vraag:
Hoeveel calorieën moet je per dag verbranden?:
Het antwoord op die vraag is moeilijk te geven. Je hebt verschillende soorten mensen. Mensen die veel minder of snel calorieën verbranden(ook wel bekend als meso ecto en endomorfen) En het hangt hiervan af hoeveel calorieën nodig hebt. Je kunt ook wel stellen dat je magere slanke of dikke mensen hebt. Over het algemeen verbrandt een dik persoon langzamer calorieën dan een dun persoon. Hiernaast het dit ook van je gewicht af. Ik heb ergens een tabel waarin staat hoeveel calorieën je nodig hebt per lichaamstype en per kg lichaamsgewicht. Ik zal m scannen en deze hier de volgende keer plaatsten
Hopelijk ben je wat wijzer geworden.
Groet
--mobo--

Pagina's : 1 2 [3] 4 5