Bekijk volle/desktop versie : PVV wil af van grondrecht voor moslims bij scholing



Pagina's : [1] 2 3

25-10-2008, 23:14
PVV wil af van grondrecht voor moslims bij scholing[/SIZE]



[SIZE="1"]Martin Bosma van de PVV (r): ''Ik ben een warm pleitbezorger voor de vrijheid van onderwijs, maar niet voor islamitische scholen'. Foto ANP/Ed Oudenaarden

DEN HAAG - Artikel 23 van de Grondwet, waarin staat dat iedere groep in Nederland eigen scholen mag oprichten, moet komen te vervallen voor moslims. Dat heeft Tweede Kamerlid Martin Bosma van de PVV donderdag gezegd.

''Ik ben een warm pleitbezorger voor de vrijheid van onderwijs, maar niet voor islamitische scholen'', aldus Bosma. Door middel van een uitzondering in de wet wil het Kamerlid een expliciet onderscheid maken tussen de islam en groepen met andere levensbeschouwelijke overtuigingen.

Het ligt niet voor de hand dat Bosma andere partijen in de Tweede Kamer meekrijgt in zijn wens. De andere fracties in het parlement, de christelijke partijen voorop, hechten sterk aan artikel 23.

Directeur Yusuf Altuntas van de Islamitische Scholen Besturen Organisatie (ISBO) noemt het voorstel van Bosma ''een onzinnige en hypocriete uitlating''. ''De heer Bosma is van de Partij voor de Vrijheid, maar die vrijheid geldt volgens hem niet voor bepaalde groepen.''

Altuntas zegt echter ''niet wakker te liggen'' van de uitspraak van de PVV'er. Hij verwijst daarbij naar een ander onderdeel van de Grondwet, namelijk artikel 7. Dit artikel is beter bekend als de vrijheid van meningsuiting. (ANP)

25-10-2008, 23:27


hun kk moeders die PVV'ers,
ik ben die verhalen van hun onderhand wel zat kom met wat nieuws

25-10-2008, 23:44
knettergek, die PVV'-ers

25-10-2008, 23:47
ze moeten zich laten horen over het financiële crises, ............o wacht, daar hebben ze geen verstand van, hun enigste agenda punt is de islam,

kom op wilders stemmers, stem op deze idioot voor minister president,! geheid dat nederland naar de knoppen gaat.!

25-10-2008, 23:48


a joh je trekt geen aandacht meer met berichten van de pvv. Ik krijg maandelijks een nieuwsbrief van die stumperd, gooi het meteen weg. Kan nu al voorspellen wat er de komende maand in staat.

25-10-2008, 23:49

Citaat door melkisgoed:
knettergek, die PVV'-ers

Bijna net zo gek als die knettergekke imams en hun achterban.

25-10-2008, 23:51

Citaat door Laszlo:
Bijna net zo gek als die knettergekke imams en hun achterban.


allebei knettergek dan maar

26-10-2008, 00:08

Citaat door melkisgoed:
allebei knettergek dan maar
Ik vind de PVV toch een kilootje minder knettergek dan die knettergekke imams en hun knettergekke achterban.

26-10-2008, 00:12

Citaat door Laszlo:
Ik vind de PVV toch een kilootje minder knettergek dan die knettergekke imams en hun knettergekke achterban.


Kilootje meer of een kilootje minder blijft allemaal naar de mallemoer

26-10-2008, 00:17

Citaat door truebeauty:
Kilootje meer of een kilootje minder blijft allemaal naar de mallemoer

De mallemoer zit in de knettergekke achterban van de knettergekke imams.
Waarom denk je dat jullie volkje oververtegenwoordigd is in de gevangenis?

26-10-2008, 00:19

Citaat door Laszlo:
De mallemoer zit in de knettergekke achterban van de knettergekke imams.
Waarom denk je dat jullie volkje oververtegenwoordigd is in de gevangenis?


toevallig net beroofd door een Marokkaan voordat je thuis kwam?
wel ontopic blijven

26-10-2008, 00:21

Citaat door Laszlo:
De mallemoer zit in de knettergekke achterban van de knettergekke imams.
Waarom denk je dat jullie volkje oververtegenwoordigd is in de gevangenis?


Je valt in herhalingen, Laszlo

26-10-2008, 00:27



Citaat door truebeauty:
Je valt in herhalingen, Laszlo

Blijkbaar kan ik niet genoeg herhalen. Jullie volk loopt op m.nl continue te kenkeren op het westen,Joden, homo's en negers. En nu wordt eris op jullie gekenkerd, en dan gaan jullie janken.

26-10-2008, 01:09
Als ze artikel 23 gewoon afschaffen, daar heb ik respect voor.

Alle scholen openbaar.

Maar alleen Islamitische scholen onzin !.

26-10-2008, 01:12
Ik ga niet eens inhoudelijk reageren op iets wat de PVV voorstelt. De grondwet is niet 1,2,3 te veranderen en zeker niet alleen voor een bepaalde groep.

Pagina's : [1] 2 3