Bekijk volle/desktop versie : Leerling de cel in wegens voetbal-liefde (1.5 jaar)



25-10-2008, 15:56
Een Marokkaanse scholier is door de rechter in Marrakech veroordeeld tot anderhalf jaar cel. In plaats van de gangbare kreet "Allah, Het Vaderland, De Koning" had hij "Allah, Het Vaderland, Barca" op het schoolbord gekalkt. Waarop hij is aangegeven wegens majesteitsschennis. De media in Marokko lustten er pap van; deze uitspraak wordt door velen als belachelijk gezien. Het verbod op kritiek jegens de koning is de grootste inbreuk op de persvrijheid volgens de jongste Persvrijheidsindex van Verslaggevers zonder Grenzen. Een cartoon in Le Soir laat een agent zien die een jongen bestraffend aanspreekt met de woorden: "Waarom heb je Real Madrid geschreven? Ezel!"

25-10-2008, 15:59


Heb daar ook over gelezen..


Mijn broertje zou hetzelfde hebben gedaan.. kinderen toch..

25-10-2008, 17:05
marokko maak je gewoon niet belachelijk punt van mij mochten ze hem 5 jaar geven !

25-10-2008, 17:35

Citaat door Tralaladida:
Hij maakt de koning belachelijk! Zoals het hoort................




De koning in Marokko moet je al helemaal niet beledigen, zijn status is niet hetzelfde als Beatrix.

25-10-2008, 17:48



Citaat door Hanane_B:
De koning in Marokko moet je al helemaal niet beledigen, zijn status is niet hetzelfde als Beatrix.


als je beatrix beledigd krijg je celstraf en een geldboete zoek maar op google

25-10-2008, 18:18

Citaat door HELL:
als je beatrix beledigd krijg je celstraf en een geldboete zoek maar op google




Echt waar? Mijn Google doet raar.... kan het niet zien.

Hoezo niet dan? We mogen toch zeggen wat we willen

25-10-2008, 18:22

Citaat door Hanane_B:
Echt waar? Mijn Google doet raar.... kan het niet zien.

Hoezo niet dan? We mogen toch zeggen wat we willen



het heeft zn grenzen ook in marokko hetzelfde

25-10-2008, 18:56

Citaat door Hanane_B:
De koning in Marokko moet je al helemaal niet beledigen, zijn status is niet hetzelfde als Beatrix.


Al dat gezeik met die koningen, neem eens een voorbeeld aan België waar prins filip door alles en iedereen word uitgelachen

25-10-2008, 19:06
Respect moet langs beide kanten komen.
Ik vind het allemaal maar overdreven hoor, wat is de koning nu meer dan ons?
Hij is toch ook maar een mens van vlees en bloed!
Hier op aarde kan hij doen wat hij wilt doen, maar bij Allah swt zal het weliswaar anders zijn.