Bekijk volle/desktop versie : Zich mooi maken voor openlijk vertoon met een goede intentie.

18-02-2004, 13:05
(00291) Zich mooi maken voor openlijk vertoon met een goede intentie.

Vraag: Is het toegestaan voor meisjes om zich mooi te maken en zo zich te vertonen onder anderen met geen slechte intentie?

Antwoord:

Allah de Verhevene zegt in soera Annoure aya 31.

"En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook hun ogenhaar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten....." totdat Allah zegt in dezelfde vers: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen."

De intentie in uw vraag wordt geheel buiten beschouwing gesteld. Omdat het in tegenspraak is met de wetten van Allah.

Vrouwen van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) hadden de beste karaktereigenschappen en de beste intenties niemand twijfelde aan hun eerzaamheid. Toch werd de regel in bovenstaande aya voor hun niet opgeheven of als onnodig gezien.

Bovendien kan uw schoonheid mensen verwarren en van de rechte pad afleiden. Hoevelen van ons zijn door deze vorm van wereldse schoonheid verloren gegaan, daarom ook deze regel in de islam. En Allah weet het het beste.

Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com

18-02-2004, 13:08

Maar weet je.. in de praktijk is het soms zo moeilijk... stel
je hebt een solligesprek.. en de ochtend dat je wakker wordt zie je alleen maar vette puisten on je neus en ook nog eens wallen onder je ogen waarmee ze de afsluitdijk niet mee kunnen vergelijken???

wat dan???

18-02-2004, 13:14
haha jij weet het wel te brengen zeg met je afsluitdijk

puisten uitknijpen en zorgen dat je die week goed uitgeslapen bent
Islamitisch oordeel hierover weet ik niet Wa Allahu A`lem omdat er meer factoren spelen dan, is het halalwerk? gescheiden van mannen enz.

misschien een goede vraag voor de cyberimam

18-02-2004, 13:17

Citaat:
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF

Islamitisch oordeel hierover weet ik niet Wa Allahu A`lem omdat er meer factoren spelen dan, is het halalwerk? gescheiden van mannen enz.

Meissie ikheb het niet meegemaakt maar dat vraag ik mij dus af... tuurlijk je dien op #1 maar soms breekt nood wetten!

18-02-2004, 13:20

Citaat:
Origineel gepost door Mouny
[B]Meissie ikheb het niet meegemaakt maar dat vraag ik mij dus af... tuurlijk je dien op #1 maar soms breekt nood wetten! [/B]
Nood breekt wet inderdaad Alhamdoulilah, alleen wanneer is het nood? en wanneer niet? dat weet alleen de persoon in kwestie en Allah

18-02-2004, 13:28

Citaat:
Nood breekt wet inderdaad Alhamdoulilah, alleen wanneer is het nood? en wanneer niet? dat weet alleen de persoon in kwestie en Allah
Precies.. Ik weet niet ik denk idd dat dit een vraag is voor de cyberimam.. wanneer het nood is?

18-02-2004, 14:33
Jouw eigen intentie kan zuiver zijn , maar wie zegt dat de intentie van de ander zuiver is....

18-02-2004, 16:46

Citaat:
Origineel gepost door Glimlachje
Jouw eigen intentie kan zuiver zijn , maar wie zegt dat de intentie van de ander zuiver is....
Dat is idd waar.. dat is bij de meeste gevallenzo.. mijnma zegt het heel vaak tegen me.. juist omdat ik altijd maar alleen het beste in iedereen zie

19-02-2004, 09:27

Citaat:

Gescheiden van mannen? Ik werk tussen alleen mannen.