Bekijk volle/desktop versie : wat zouden jullie doen ???



25-10-2008, 00:07
ik ben verliefd en heb sinds kort en relatie met en jongen uit frankrijk
tenminste hij zit daar voor zn studie( is namelijk van marokko gekomen.
maar heeft wel en 1 jaar werk contract.

nou hij heeft me handgevraagd. maar mn ouders zijn er en beetje tegen omdat hij geen papieren heeft. en over zn moeder...is ditjes en datjes.
over de jongen is er niets tegen.

wat moet ik doen???
naar mn ouders luisteren, of mn hart volgen
dit is al de 2x dat ze het niet met me eens zijn over mn partner.
en ik word binnenkort 26.

ze zegt telkens je verdient beter etc..en wacht tot iemand komt met alles erop en eraan. maar die zie ik niet.

aub vertel me wat ik moet doen...

25-10-2008, 00:32



Citaat door narcisse:
ik ben verliefd en heb sinds kort en relatie met en jongen uit frankrijk
tenminste hij zit daar voor zn studie( is namelijk van marokko gekomen.
maar heeft wel en 1 jaar werk contract.

nou hij heeft me handgevraagd. maar mn ouders zijn er en beetje tegen omdat hij geen papieren heeft. en over zn moeder...is ditjes en datjes.
over de jongen is er niets tegen.

wat moet ik doen???
naar mn ouders luisteren, of mn hart volgen
dit is al de 2x dat ze het niet met me eens zijn over mn partner.
en ik word binnenkort 26.

ze zegt telkens je verdient beter etc..en wacht tot iemand komt met alles erop en eraan. maar die zie ik niet.

aub vertel me wat ik moet doen...


Hey meid,

Pas geleden ben ik ook gevraagd door iemand die geen papieren heeft, hij is een aangetrouwde familie.
Maar mijn beste vreind heeft het afgeraden: Hij zei meid je kan veel beter wachten tot je iemand leert kennen die wel alles heeft. Enne.....je bent veel te knap voor hem!

Om eerlijk te zijn vertrouw ik ook die mannen zonder papieren niet.

Want je weet nooit waar ze het voor doen, gaan ze echt voor jou of voor de papieren??

En het is tegenwoordig heel erg moeilijk om papieren te maken voor iemand!

Mijn advies zeg nee hoe moeilijk het ook is!

Tenzij hij jou echt wil en jij in marokko kan wonen??

Eigenlijk moeten zij zoeen leugen detector test krijgen?

Sterkte

25-10-2008, 02:04

Citaat door narcisse:
ik ben verliefd en heb sinds kort en relatie met en jongen uit frankrijk
tenminste hij zit daar voor zn studie( is namelijk van marokko gekomen.
maar heeft wel en 1 jaar werk contract.

nou hij heeft me handgevraagd. maar mn ouders zijn er en beetje tegen omdat hij geen papieren heeft. en over zn moeder...is ditjes en datjes.
over de jongen is er niets tegen.

wat moet ik doen???
naar mn ouders luisteren, of mn hart volgen
dit is al de 2x dat ze het niet met me eens zijn over mn partner.
en ik word binnenkort 26.

ze zegt telkens je verdient beter etc..en wacht tot iemand komt met alles erop en eraan. maar die zie ik niet.

aub vertel me wat ik moet doen...


ik zou zeggen als je denkt dat hij een goeie jonge is en je toekomst met hem ziet dan moet je maar je hart volgen. ik heb een tante die 38 is en die nog steeds nie getrouwd is omdat haar ouders telkens zijde van ja die jonge wilt papieren en die jonge heeft slecht ouders, jonge is uit op geld enzo....
en die heeft er nu egt spijt van da ze elke keer naar haar ouders geluisterd heeft terwijl die gasten die allemaal haar hand hebben gevraagd allemaal gelukkig met iemand anders zijn getrouwd

25-10-2008, 15:39

Citaat door ladyalhouceima:
ik zou zeggen als je denkt dat hij een goeie jonge is en je toekomst met hem ziet dan moet je maar je hart volgen. ik heb een tante die 38 is en die nog steeds nie getrouwd is omdat haar ouders telkens zijde van ja die jonge wilt papieren en die jonge heeft slecht ouders, jonge is uit op geld enzo....
en die heeft er nu egt spijt van da ze elke keer naar haar ouders geluisterd heeft terwijl die gasten die allemaal haar hand hebben gevraagd allemaal gelukkig met iemand anders zijn getrouwd



Dat verschilt toch per persoon. Naar je ouders luisteren heeft ook zeker een positieve kant. Als het een goede jongen is, dan praat je met je ouders en overleg je met elkaar etc.

Ik ben tegen vriend en vriendin relaties. Raad wel aan om niet verder te gaan met jongen totdat je getrouwd bent op islamitische wijze.

wasalaam

25-10-2008, 16:19


Volg je hart

25-10-2008, 21:02
maar ik vind dat je niet iedereen hetzelfde is..ieder persoon verschilt, elhamdullah anders zou het leven wel saai zijn natuurlijk

en ze wonen in marrakech. en hebben het heeeel erg goed daar elhamdulah, en zn vader heeft ook gezegd, en zn zoon natuurlijk als je daar niet wil wonen in europa, of als je denkt dat mn zoon jou alleen wilt voor papieren, kan je ook hier in maroc wonen, zal niets tekort komen.

maar dat geloven mn ouders weer niet, maar ik zou niet meteen terug willen natuurlijk, onze wens is om hier geld te sparen , daarna terug gaan en wat beginnen inshallah.

maar ik weet het niet...ik ben nu zeker van mn gevoelens dat ik hem wil. maar zodra mn moeder begint met praten, zakt mn moed in mn voeten.

dus ik weet het niet zusters en broeders...en voor ik het weet ben ik alweer 30.....

25-10-2008, 21:10

Citaat door narcisse:
ik ben verliefd en heb sinds kort en relatie met en jongen uit frankrijk
tenminste hij zit daar voor zn studie( is namelijk van marokko gekomen.
maar heeft wel en 1 jaar werk contract.

nou hij heeft me handgevraagd. maar mn ouders zijn er en beetje tegen omdat hij geen papieren heeft. en over zn moeder...is ditjes en datjes.
over de jongen is er niets tegen.

wat moet ik doen???
naar mn ouders luisteren, of mn hart volgen
dit is al de 2x dat ze het niet met me eens zijn over mn partner.
en ik word binnenkort 26.

ze zegt telkens je verdient beter etc..en wacht tot iemand komt met alles erop en eraan. maar die zie ik niet.

aub vertel me wat ik moet doen...
Naar e ouders luisteren. NO doubt. Je moet blij zijn dat je ouders zo zijn. Ze hebben groot gelijk. Iemand zonder papieren geeft je geen zekerheid. Je hart volgen zou ik in dit geval zeker niet doen. ECHT NIET

25-10-2008, 21:22
Probeer na te gaan of je echt wil trouwen met deze jongen? Ben je zeker van jezelf dat je voor deze jongen wil gaan? Zo ja dan moet je met je ouders praten en ze overtuigen dat je de juiste beslissing hebt genomen.
Volg je hart maar gebruik ook je verstand en hopelijk komt het goed. Je kan ook salat istaghara verrichten, het zal je helpen indien je bepaalde beslissingen moet nemen of twijfels hebt over bepaalde zaken..
Ghair Insha-Allah

25-10-2008, 21:57
volg je hartje en luister niet te veel naar andere mensen, je ouders kunnen ook weles gelijk hebben...

25-10-2008, 23:55
ja dat heb ik wel vaker gehoord over salaat isiqara..maar hoe weet je of het goed is of niet?

wat merk je dan....

27-10-2008, 14:00

Citaat door lella_soumaya:
Volg je hart

Volg je verstand.