Bekijk volle/desktop versie : Schoonmoeder



24-10-2008, 18:21
Hallo allemaal,

Ik wilde effe de volgende stelling openen. Vind jij dat je schoonmoeder of jij zelf als schoonmoeder je schoondochter wel onbehoorlijk mag behandelen ja of nee? Zo ja, waarom. Zo nee, waarom?

En wat denk jij dat het voor een invloed het heeft op je relatie tussen jou en je man als de relatie tussen schoonmoeder en schoondochter niet goed is?

groetjes,

Appeltje

24-10-2008, 18:29


Nou ik denk als je relatie met je schoonmoeder niet goed is dat zeker invloed zal zijn op je huwelijk. Naar de klote gewoon, gelukkig heb ik dat niet

24-10-2008, 18:32
maare wie ben jij eingelijk?

24-10-2008, 18:32
maar wat als jij als schoondochter daar eigenlijk helemaal niets aan kan doen. Wat als je schoonmoeder je gewoonweg niet mag en een persoon is dat alleen gelooft wat ze zelf denkt en vind...

24-10-2008, 18:32


Ik ben nieuw hier. Altijd een stille lezer geweest...

24-10-2008, 18:35

Citaat door Appeltje28:
Ik ben nieuw hier. Altijd een stille lezer geweest...



waarom open je dan niet een topic met je oude nick?

24-10-2008, 18:37
tsja..ik wilde gewoon een nieuwe nick..maar verder..on topic please.

24-10-2008, 18:37

Citaat door Appeltje28:
Hallo allemaal,

Ik wilde effe de volgende stelling openen. Vind jij dat je schoonmoeder of jij zelf als schoonmoeder je schoondochter wel onbehoorlijk mag behandelen ja of nee? Zo ja, waarom. Zo nee, waarom?

En wat denk jij dat het voor een invloed het heeft op je relatie tussen jou en je man als de relatie tussen schoonmoeder en schoondochter niet goed is?

groetjes,

Appeltje


mss kun je even toelichten wanneer het wel gepast is om een ander mens onbehoorlijk te behandelen ?

rare stelling hoor..

24-10-2008, 19:21
Ten eerste.
Respect voor je schoonmoeder is goed.
Ze is een oude vrouw.
Maar als ze zich gedraag als een shaitan, dan mag en kan je die respect op zij zettenv ind ik.

Ten tweede
Kontakt met je man, het beste is om vanaf het begin al aan te kaarten wat je absoluut niet pikt van niemand dus ook niet van zijn moeder.
Maak daar geen onderscheid in.
En als ze jou gewoon niet mag, is toch echt een probleem van haar.
Zij verspilt er energie aan, jij toch niet/

24-10-2008, 20:06

Citaat door LadyRabat:
mss kun je even toelichten wanneer het wel gepast is om een ander mens onbehoorlijk te behandelen ?

rare stelling hoor..



Nou ik zou het wel begrijpen als je schoonmoeder jou als schoondochter onbehoorlijk zou behandelen als jij al schoondochter dingen doet of zegt die niet door de beugel kunnen.

24-10-2008, 20:07

Citaat door SamLes:
Ten eerste.
Respect voor je schoonmoeder is goed.
Ze is een oude vrouw.
Maar als ze zich gedraag als een shaitan, dan mag en kan je die respect op zij zettenv ind ik.

Ten tweede
Kontakt met je man, het beste is om vanaf het begin al aan te kaarten wat je absoluut niet pikt van niemand dus ook niet van zijn moeder.
Maak daar geen onderscheid in.
En als ze jou gewoon niet mag, is toch echt een probleem van haar.
Zij verspilt er energie aan, jij toch niet/


Maar hoe je het wend of keert...ze is en blijft de moeder van je man...en heeft het toch invloed op je huwelijk. Hoe zou jij dit aanpakken/oplossen.

24-10-2008, 20:14
ik vind dat niemand het recht heeft een ander onbehoorlijk te veranderen, en een schoonmoeder al helemaal niet. omdat de schoondochter vaak zwak is en niet echt voor haarzelf kan opkomen. daar dient de schoonfamilie rekening mee te houden.


hmmm of het invloed heeft op je relatie met je man dat hangt echt van de situatie en van je man af.

24-10-2008, 20:34



Citaat door moslimaatje2002:
ik vind dat niemand het recht heeft een ander onbehoorlijk te veranderen, en een schoonmoeder al helemaal niet. omdat de schoondochter vaak zwak is en niet echt voor haarzelf kan opkomen. daar dient de schoonfamilie rekening mee te houden.


hmmm of het invloed heeft op je relatie met je man dat hangt echt van de situatie en van je man af.



hoe zou jij ermee omgaan als jij onbehoorlijk werd behandeld door je schoonmoeder?

zou je wel wekelijks of zelfs een paar keer week samen met je echtgenoot je schoonouders bezoeken en het feit dat ze je weleens onbehoorlijk heeft behandeld aan de kant zetten. of zou je het anders aanpakken?

24-10-2008, 20:46

Citaat door Appeltje28:
hoe zou jij ermee omgaan als jij onbehoorlijk werd behandeld door je schoonmoeder?

zou je wel wekelijks of zelfs een paar keer week samen met je echtgenoot je schoonouders bezoeken en het feit dat ze je weleens onbehoorlijk heeft behandeld aan de kant zetten. of zou je het anders aanpakken?

als ze me een keer onbehoorlijk zou behandelen zou ik het gewoon door de vingers zien en blijven gaan net als altijd, dan zou ik wel effe bijv. 2 weken overslaan zodat ze weet dat ik het niet normaal vind wat ze deed. maar daarna zou ik weer gaan. is het zo dat zij of haar dochters me elke keer onbehoorlijk zouden behandelen dan zou ik stoppen met elke week langsgaan en maar 1 keer in de maand ofzo gaan. mijn man zou wel gewoon zovaak mogelijk moeten gaan, want het zijn zijn ouders.

24-10-2008, 20:53

Citaat door TheRebel:
Bij de meeste Mgharba staat hun moeder op nummer 1, en dan pas hun vrouw.

Jammer he?



Zo hoort het ook, zou het wel raar vinden als ik op nr één kwam, het is niet voor niets eerst drie keer je moeder, dan pas je vader, dan kan geen vrouw tegen op.