Bekijk volle/desktop versie : Openbare school in Amsterdam gaat islamles geven



Pagina's : [1] 2 3 4 5

24-10-2008, 12:30
De openbare basisschool Ru Paré in Amsterdam-Slotervaart begint in januari met lessen over de islam.

Dat meldde een woordvoerder van het stadsdeel vrijdag. De lessen gaan plaatsvinden op woensdagmiddag en worden gegeven door een gekwalificeerde docent.

De lessen vallen buiten het reguliere lesrooster. Ru Paré is de eerste openbare school in Amsterdam waar islamlessen gegeven zullen worden.
Ahmed Marcouch, stadsdeelvoorzitter van Slotervaart, zei in juni van dit jaar dat openbare scholen meer ruimte zouden moeten bieden aan religie, en dan vooral aan de islam. Die extra aandacht zou het godsdienstonderwijs weghalen uit de moskee, aldus Ad.nl.

Na een klein onderzoek onder ouders en leerlingen concludeerde de directie van Ru Paré dat inderdaad behoefte bestond aan dergelijke godsdienstlessen voor kinderen. Een tweede school in Slotervaart onderzoekt op dit moment de mogelijkheden voor het geven van dit soort lessen. Op enkele basisscholen in Rotterdam en Lelystad hebben kinderen al de mogelijkheid islamlessen te volgen.

http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=12042

24-10-2008, 12:32


Alleen acceptabel als ze ook Jodendomles, Hindoeismeles en Boedhismeles, Christendomles gaan geven.

24-10-2008, 12:46
Ik kreeg op mijn basisschool altijd islamitische les......

8 jaar lang.

24-10-2008, 12:49
Natuurlijk het was een kwestie van tijd totdat de openbare scholen in marokkaanse gebieden compleet omgebouwd zouden worden tot madrassa's.

Er zullen er nog vele volgen door geheel Nederland.

24-10-2008, 12:52



Citaat door LaPoekel:
Alleen acceptabel als ze ook Jodendomles, Hindoeismeles en Boedhismeles, Christendomles gaan geven.


Uiteraard.
En dat deel islam-info dient dan wel volgens de criteria van gelijkwaardigheid van informatie, zoals dat op een seculiere school behoort. Dus ook islamkritiek dient in het lesprogramma opgenomen te worden.

24-10-2008, 12:55

Citaat door Stavast:
Uiteraard.
En dat deel islam-info dient dan wel volgens de criteria van gelijkwaardigheid van informatie, zoals dat op een seculiere school behoort. Dus ook islamkritiek dient in het lesprogramma opgenomen te worden.


Goed punt. Wie waakt over de inhoud van de godsdienstlessen.

24-10-2008, 12:57
Ik ben dan wel moslim, maar vind dit iets te ver gaan. Als het een openbare school is vind ik dat ze ook les moeten geven in de 4 andere grootste geloven.

24-10-2008, 12:58

Citaat door Fancy_Face:
Yes meer Islam in Nederland!!
En over aantal jaar islam les op alle scholen.


Uiteraard alleen voor de jongens, de meisjes hoeven niet meer school.

24-10-2008, 13:02

Citaat door ___V___:
Natuurlijk het was een kwestie van tijd totdat de openbare scholen in marokkaanse gebieden compleet omgebouwd zouden worden tot madrassa's.

Er zullen er nog vele volgen door geheel Nederland.


Wat is het toch heerlijk om te zien hoe het een doorn is in jouw oog en in die van anderen.

24-10-2008, 13:03

Citaat door Redactie:
De openbare basisschool Ru Paré in Amsterdam-Slotervaart begint in januari met lessen over de islam.

Dat meldde een woordvoerder van het stadsdeel vrijdag. De lessen gaan plaatsvinden op woensdagmiddag en worden gegeven door een gekwalificeerde docent.

De lessen vallen buiten het reguliere lesrooster. Ru Paré is de eerste openbare school in Amsterdam waar islamlessen gegeven zullen worden.
Ahmed Marcouch, stadsdeelvoorzitter van Slotervaart, zei in juni van dit jaar dat openbare scholen meer ruimte zouden moeten bieden aan religie, en dan vooral aan de islam. Die extra aandacht zou het godsdienstonderwijs weghalen uit de moskee, aldus Ad.nl.

Na een klein onderzoek onder ouders en leerlingen concludeerde de directie van Ru Paré dat inderdaad behoefte bestond aan dergelijke godsdienstlessen voor kinderen. Een tweede school in Slotervaart onderzoekt op dit moment de mogelijkheden voor het geven van dit soort lessen. Op enkele basisscholen in Rotterdam en Lelystad hebben kinderen al de mogelijkheid islamlessen te volgen.

http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=12042




aan alle godsdiensten dan

24-10-2008, 13:03

Citaat door 3ir_ana:
Wat is het toch heerlijk om te zien hoe het een doorn is in jouw oog en in die van anderen.

Welnee, ik ben ervoor.
Meer islam, overal Islam.

24-10-2008, 13:04

Citaat door lil_Marok:
Ik ben dan wel moslim, maar vind dit iets te ver gaan. Als het een openbare school is vind ik dat ze ook les moeten geven in de 4 andere grootste geloven.

juist
gelukkig zijn er mensen op deze wereld die, ongeacht hun persoonlijke godsdienst, toch nog weten te balanceren en objectief te blijven. puntje voor jou

24-10-2008, 13:09



Citaat door pipeloiyoi:




JA ik meen het, vanaf groep 1 ik weet het nog...
Dat ik koran moest lezen enz

Was 3ed een cristelijke school

24-10-2008, 13:10

Citaat door ___V___:
Welnee, ik ben ervoor.
Meer islam, overal Islam.


Yups, nog even en het zou ietjes geloofwaardiger overkomen.


Citaat door pipeloiyoi:
Meer een dart pijltje!!



Oei, dat was erg voor dat vrouwtje...

24-10-2008, 13:11

Citaat door 3ir_ana:
Yups, nog even en het zou ietjes geloofwaardiger overkomen.




Oei, dat was erg voor dat vrouwtje...

Ik ben helemaal bekeerd, Islam is the way to go.

Pagina's : [1] 2 3 4 5