Bekijk volle/desktop versie : Geneeskunde studenten!



Pagina's : [1] 2

23-10-2008, 10:53
Net als vele andere, droom ik ervan om geneeskunde te studeren. Ik ben eigenlijk ook heel erg bang, dat het bij dromen zal blijven omdat toelating tot de studie geneeskunde bijna onmogelijk lijkt. Niet als je cum laude slaagt natuurlijk..

Maar ik heb een vraag aan de mensen die nu geneeskunde studeren, en niet cum laude zijn geslaagd: Welk gemiddelde had jij ? En ben je via de gewone selectie aangenomen, of heb je deelgenomen aan de decentrale selectie?


Alvast bedankt voor de reacties


Ma3a salama

23-10-2008, 21:55


hahahah niemand hier studeert geneeskunde. Degene die dat doen zijn hard aan het studeren. Het is niet niks..
Insha Allah blijft het niet bij dromen en komen ze gewoon uit

24-10-2008, 13:38
Hoi,

Het is zeker niet onmogelijk, als je maar blijft geloven . Ik had een 7,6 en ben via de gewone loting ingeloot.
Gewoon je best doen, en inchallah ben jij de volgende geneeskundestudente

Groetjes,

Tisem

24-10-2008, 15:27
Me vriendin is ingeloot met een 7.0 gemiddeld

25-10-2008, 00:51



Citaat door fafa:
Net als vele andere, droom ik ervan om geneeskunde te studeren. Ik ben eigenlijk ook heel erg bang, dat het bij dromen zal blijven omdat toelating tot de studie geneeskunde bijna onmogelijk lijkt. Niet als je cum laude slaagt natuurlijk..

Maar ik heb een vraag aan de mensen die nu geneeskunde studeren, en niet cum laude zijn geslaagd: Welk gemiddelde had jij ? En ben je via de gewone selectie aangenomen, of heb je deelgenomen aan de decentrale selectie?


Alvast bedankt voor de reacties


Ma3a salama




Met een 7.0 gemiddeld uitgeloot spijtig genoeg, terwijl ik 6 jaar lang blind heb gestaard naar enkel Geneeskunde.
Majah de opleiding die ik momenteel doe (Gezondheidswetenschappen) overtreft wel mn verwachtingen moet ik eerlijk toegeven, dus jah je kan plannen wat je wilt; uiteindelijk is Allaah (Swt) toch wel de Alles-Planner..

Maja inshaa Allaah heb jij meer geluk dan ik op dat gebied haha

25-10-2008, 13:42

Citaat door oujdia89:
hahahah niemand hier studeert geneeskunde. Degene die dat doen zijn hard aan het studeren. Het is niet niks..
Insha Allah blijft het niet bij dromen en komen ze gewoon uit


Inshallah, bedankt voor je reactie!

25-10-2008, 13:43

Citaat door Tisem:
Hoi,

Het is zeker niet onmogelijk, als je maar blijft geloven . Ik had een 7,6 en ben via de gewone loting ingeloot.
Gewoon je best doen, en inchallah ben jij de volgende geneeskundestudente

Groetjes,

Tisem



7,6, is echt super netjes!

Welk jaar zit je nu?

25-10-2008, 13:45

Citaat door Souhitje:
Met een 7.0 gemiddeld uitgeloot spijtig genoeg, terwijl ik 6 jaar lang blind heb gestaard naar enkel Geneeskunde.
Majah de opleiding die ik momenteel doe (Gezondheidswetenschappen) overtreft wel mn verwachtingen moet ik eerlijk toegeven, dus jah je kan plannen wat je wilt; uiteindelijk is Allaah (Swt) toch wel de Alles-Planner..

Maja inshaa Allaah heb jij meer geluk dan ik op dat gebied haha


Dat heb ik dus ook! Naast geneeeskunde, trekt geen enkele andere studie me.. Maar krijg je met Gezondheidswetenschappen ook vakken die bij Geneeskunde worden gegeven, want misschien kun je dan nog instromen?

25-10-2008, 13:46

Citaat door 7oeta:
Het is zeker niet onmogelijk, je moet gewoon echt geluk hebben.
Ben namelijk in 1x ingeloot met een 6.7 gemiddeld..
Doe gewoon je best meid en inshallah lukt het je



Hmm, ja daarom maak ik me zo'n zorgen die loting
Moest je ook een motivatiebrief of iets in die richting schrijven?

25-10-2008, 13:58
ik heb veel gezien die het via de België-route doen indien ze worden uitgeloot of een jaartje wat anders in de richting van geneeskunde gaan volgen



geneeskunde is idd echt een droomopleiding

25-10-2008, 17:22

Citaat door MocrowGirlBella:
ik heb veel gezien die het via de België-route doen indien ze worden uitgeloot of een jaartje wat anders in de richting van geneeskunde gaan volgen



geneeskunde is idd echt een droomopleiding



Daar heb ik ook aan gedacht, maar als je in Belgie een vak niet haalt mag je niet verder naar het tweede studiejaar je mag weer het hele jaar opnieuw doen, en je doctoraal heb je ook pas na 7 jaar ipv 6 ..

Tegen de tijd dat ik klaar ben zie ik er echt zo uit


25-10-2008, 22:50

Citaat door fafa:
Dat heb ik dus ook! Naast geneeeskunde, trekt geen enkele andere studie me.. Maar krijg je met Gezondheidswetenschappen ook vakken die bij Geneeskunde worden gegeven, want misschien kun je dan nog instromen?


Je krijgt wel een halfjaar lang medische vakken, en in de daaropvolgende jaren vast ook enkele vakken op dt gebied, maar spijtig genoeg krijg je geen vrijstelling mocht je daarna wel ingeloot worden voor Geneeskunde.
Persoonlijk benik gewoon van plan deze opleiding met succes af te ronden. Mocht ik daarna nog voldoende motivatie hebben, dan probeer ik het gewoon opnieuw inshaa Allaah. Where there is a (strong) will, there is a way he ..

26-10-2008, 00:43



Citaat door fafa:
Net als vele andere, droom ik ervan om geneeskunde te studeren. Ik ben eigenlijk ook heel erg bang, dat het bij dromen zal blijven omdat toelating tot de studie geneeskunde bijna onmogelijk lijkt. Niet als je cum laude slaagt natuurlijk..

Maar ik heb een vraag aan de mensen die nu geneeskunde studeren, en niet cum laude zijn geslaagd: Welk gemiddelde had jij ? En ben je via de gewone selectie aangenomen, of heb je deelgenomen aan de decentrale selectie?


Alvast bedankt voor de reacties


Ma3a salama


Salaam Fafa,

Momenteel ben ik derde-jaars geneeskunde studente aan de EUR. Het is echt een super leuke en interessante studie en ik zou echt niks anders willen doen. Ik had een 7.2 gemiddeld en zat dus in lotingsklasse C. Veel studenten die ik ken zaten in D.
Doe gewoon hard je best en inshallah gaat het je lukken ook binnen te komen. Ik weet niet of je naast je VWO ook nog andere dingen doet, zoals bijv. vrijwilligerswerk of topsport maar als je dus iets "bijzonders" doet raad ik je zeker aan om mee te doen aan de decentrale selectie.

Geef de hoop niet op meissie! Good luck!


26-10-2008, 13:48

Citaat door amira01:
Salaam Fafa,

Momenteel ben ik derde-jaars geneeskunde studente aan de EUR. Het is echt een super leuke en interessante studie en ik zou echt niks anders willen doen. Ik had een 7.2 gemiddeld en zat dus in lotingsklasse C. Veel studenten die ik ken zaten in D.
Doe gewoon hard je best en inshallah gaat het je lukken ook binnen te komen. Ik weet niet of je naast je VWO ook nog andere dingen doet, zoals bijv. vrijwilligerswerk of topsport maar als je dus iets "bijzonders" doet raad ik je zeker aan om mee te doen aan de decentrale selectie.

Geef de hoop niet op meissie! Good luck!




Maschallah wat goed!

Ik ben lid van een politieke organisatie, en wil in de zomervakantie vrijwillegerswerk gaan verrichten in VU kinderstad en ik ga binnenkort inshallah een project volgen op het VU over wetenschappelijk onderzoek.

Ik doe mn best!

Heel erg bedankt voor je reactie

26-10-2008, 20:01

Citaat door fafa:
Maschallah wat goed!

Ik ben lid van een politieke organisatie, en wil in de zomervakantie vrijwillegerswerk gaan verrichten in VU kinderstad en ik ga binnenkort inshallah een project volgen op het VU over wetenschappelijk onderzoek.

Ik doe mn best!

Heel erg bedankt voor je reactie



haha VU Kinderstad? Wat houdt dan in?

Pagina's : [1] 2